הודעה לעיתונות

פועלים שוקי הון וקרן Moneta Seeds ישתפו פעולה בהשקעות Seeds בתחום הפינטק

• ההשקעה הראשונה במסגרת שיתוף הפעולה בוצעה בחברת TipRanks

פועלים שוקי הון וקרן ההון סיכון מונטה סידס (Moneta Seeds) חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בהשקעות בחברות סטארט-אפ בתחום הפינטק (טכנולוגיה פיננסית). במסגרת ההסכם יאתרו הצדדים חברות מטרה ראויות להשקעה ויבצעו אותה במשותף.

ההשקעה הראשונה במסגרת הסכם זה בוצעה בחברת TipRanks שפיתחה מערכת מידע אודות המלצות אנליסטים המדרגת את האנליסטים בהתאם להצלחתם בתחזיות, בהשוואה לביצועים בפועל של המניות שנסקרו על ידם. השקעה זו בוצעה בעקבות הצלחת הטמעת השירות של TipRanks באתר בנק הפועלים. שביעות הרצון הגבוהה של לקוחות הבנק מהשירות, לצד ליווי החברה במהלך תקופת הפעילות שלה בבנק, תרמו רבות להחלטת ההשקעה, תוך הבנת פוטנציאל החברה לפריצת דרך בינלאומית.

שיתוף הפעולה בין פועלים שוקי הון, המנוהלת על ידי עומר קרייזל, לקרן מונטה סידס יאפשר להרחיב את הפעילות של פועלים שוקי הון בסקטור הטכנולוגיה, לרבות פעילות בנקאות השקעות וביצוע השקעות ישירות. המטרה היא לסייע להתפתחותן של החברות שימצאו מתאימות, תוך שילוב הידע המקצועי והניסיון הרב של מנהלי קרן מונטה סידס בגידול וטיפוח מיזמים בשלבים המוקדמים.

שיתוף פעולה זה הינו נדבך נוסף בפעילות בנק הפועלים בתחום הפינטק. חטיבת האסטרטגיה בבנק, בראשות ד"ר רון וקסלר, מובילה בשלוש השנים האחרונות תכנית פינטק, בשיתוף חטיבת הטכנולוגיה ופועלים שוקי הון. מטרת התכנית, המנוהלת על ידי יעל ויסבורד-סוכרי, היא לחשוף את הבנק לחדשנות ולהטמיע טכנולוגיות חדשות כחלק מהצעת הערך ללקוח, ובמקביל להקנות ליזמים את האפשרות להשתמש בתשתיות הבנק, כדי לבחון את עצמם בתנאים של "שוק אמיתי". במסגרת היוזמה, נבחנו עד כה כ-350 חברות פינטק והבנק אימץ למעלה מעשר חברות, במודלים שונים של שיתופי פעולה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Biz StoryTelling.