הודעה לעיתונות

"הגננת" - יצירת המופת של נדב לפיד, נרכשה להפצה בארה"ב

לאחר הצלחתו בישראל ובצרפת - "הגננת", יצירת המופת של נדב לפיד, נרכשה להפצה בארה"ב
סרטו של נדב לפיד – "הגננת", שקצר שבחים ופרסים רבים בישראל ומסביב לעולם, נרכש ע"י חברת ההפצה האמריקאית "קינו", אחת מחברות ההפצה הידועות בארה"ב שרכשה את הסרט להפצה אמריקאית נרחבת. "קינו" הפיצה בשנים האחרונות את סרטיהם של מיטב הבמאים הבינלאומיים בינהם גודאר, אלאן רנה, קסבייה דולאן, האחים טבייאני, סוקורוב, ז'יה ג'אנג קה ועוד. ה"גננת" צפוי לעלות לאקרנים ברחבי ארה"ב לקראת סוף חודש יוני הקרוב.

בשבוע האחרון הוקרן "הגננת" בהקרנות חגיגיות בMOMA - המוזיאון לאומנות מודרנית, ו"בלינקולן סנטר" בניו יורק במסגרת פסטיבל "במאים חדשים/ סרטים חדשים" וזכה לביקורות נלהבות בארה"ב, ביניהן שבחים רבים ב"ניו יורק טיימס". במשאל המבקרים הצפון אמריקאים שפרסם כתב העת היוקרתי "סינמה-סקופ" דורג "הגננת" במקום השביעי בעולם בין סרטי 2014 כשהוא עוקף סרטים כמו "התבגרות" של לינקלייטר ו"שני ימים ולילה" של האחים דארדן. בכך הצטרף "סינמה-סקופ" לשאר כתבי העת החשובים בעולם הקולנוע שהכתירו את "הגננת" כאחד מסרטי השנה בעולם.
בסוף החודש ייצא הסרט להפצה בבתי הקולנוע בספרד שם יצא לפני מספר ימים "השוטר" סרטו הראשון של לפיד, לבתי הקולנוע. ה"גננת", בכיכובם של שרית לארי, אסתר רדא, יחזקאל לזרוב, דן תורן והילד המרגש אבי שניידרמן, מגולל את סיפורה של גננת חובבת –שירה, המגלה בגן הילדים שלה ילד בן חמש שהינו משורר מחונן. היא מחליטה לטפח את כישרונו ולשמור עליו ועל שיריו מהעולם שסובב אותם בכל מחיר, ושל ילד מהורהר שאין לו רצון להינצל.ערך את הבכורה שלו בפסטיבל קאן מאז הוקרן הסרט בפסטיבלים רבים ברחבי העולם ויצא להפצה במדינות שונות. הסרט הופק על ידי "פאי סרטים" - טליה קלינהנדלר ואסנת הנדלסמן קרן, ויופץ ע"י סרטי יונייטד קינג. הסרט זכה בפרס קרן ברכה של חממת הקולנוע הבינלאומית- ירושלים, הופק בתמיכת קרן יהושוע רבינוביץ – פרויקט קולנוע , ARTE, CNC והוא קו פרודוקציה ישראלית צרפתית עם חברת Haut et Court שהפיקה את הסרט זוכה פסטיבל קאן "הכיתה" של לורן קאנטה, ותפיץ את הסרט בצרפת. הסרט נמכר להפצה בינלאומית לחברת Le Pacte.
בימים אלה עובד לפיד על סרטו החדש, "מיקרו רוברט", הפקה צרפתית שתצטלם בפריז.
מצ"ב מבחר ביקורות:

INDIEWIRE:http://www.indiewire.com/article/kino-lorber-acquires-nadav-lapids-the-kindergarten-teacher-20150409

New York Times: http://www.nytimes.com/2015/03/24/movies/new-directors-new-films-festival-highlights-bold-narrative-experiments.html?_r=0

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- בירן תקשורת ויחסי ציבור.