הודעה לעיתונות

הוקרה למגלי האוצר בנמל קיסריה:

טקס הוקרה לצוללים שמצאו את "אוצר הזהב של קיסריה" – אוצר
הזהב הגדול ביותר שנחשף בישראל, יתקיים מחר (ב', 26/4) במתחם נבי שועייב עה"ש שבגליל

במעמד הראש הרוחני של העדה הדרוזית שיח' מואפק טריף, מנהל רשות העתיקות ישראל חסון, ומנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה מיכאל כרסנטי

רשות העתיקות והחברה לפיתוח קיסריה, בשיתוף עם הנהגת העדה הדרוזית, נערכים לטקס חגיגי שיתקיים מחר (ב' 26.4) במתחם נבי שועייב עה"ש בגליל. באירוע יוענקו אותות כבוד לצוללים שגילו את אוצר הזהב הגדול ביותר שנחשף בישראל, וניתן יהיה להתרשם מכ-200 מטבעות שהובאו לתצוגה במקום.

אוצר קיסריה המרהיב שנתגלה בחודש פברואר 2015 בנמל קיסריה ע"י קבוצה של 6 צוללים, נחשף במלואו בחפירה ימית ארכיאולוגית של רשות העתיקות וכלל כ-2600 מטבעות מהתקופה הפאטימית. התגלית הארכיאולוגית עוררה סערה ועניין בארץ ובעולם כולו. זאת, על רקע גודלו חסר התקדים וההשתמרות המעולה של המטבעות, העשויים זהב טהור.

בטקס, שיתקיים מחר בשעה 11:45 במעמד הראש הרוחני של העדה הדרוזית שיח' מואפק טריף, מנהל רשות העתיקות ישראל חסון, ומנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה מיכאל כרסנטי, יוענקו לצוללים תעודות הוקרה על אזרחות למופת ותרומה למחקר הארכיאולוגי בארץ ישראל.

עבור העדה הדרוזית מציאת האוצר הינה דרמטית מאד היות ורוב המטבעות שנחשפו נושאים, את שמו של הח'ליף הפאטימי אל-חאכם, מי שנחשב למייסד אמונת ייחוד האל הדרוזית, ב1017 לספירה, וסביב שמו קיימת הילה של קדושה, כבוד ומסתורין.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רשות העתיקות.