מפרסם: משרד החינוך
תאריך: 26/04/2015 17:53
עדכון: 26/04/2015 17:54
נושא: חינוך, ילדים ונוער, תחקירים
הודעה לעיתונות

מחקר של ראמה - עמדות הורים כלפי מערכת החינוך תשעד

עמדות הורים כלפי מערכת החינוך תשע"ד: ממצאים נבחרים
הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) מתכבדת לפרסם את נתוני סקר עמדות הורים כלפי מערכת החינוך שנערך על ידה לראשונה בשנת הלימודים תשע"ד. משרד החינוך מקדם מדיניות של שותפות בין הורים ומערכת החינוך, וכחלק ממדיניות זו נערך סקר עמדות הורים אשר יאפשר למשרד לבחון היבטים אלו של שותפות ולקדמם במערכת החינוך.
סקר ההורים נערך בחודשים אפריל - אוגוסט 2014 בקרב מדגם ארצי מייצג של 2,252 הורים לתלמידים בכיתות א'-י"ב. הסקר נועד להציג תמונת מצב ארצית בת השוואה לאורך זמן, במגוון נושאים, כפי שהם נתפסים בעיני ההורים, במטרה לסייע בקבלת החלטות במערכת החינוך.
סקרי ההורים מתוכננים להיערך אחת לשנתיים בקרב מדגם ארצי מייצג של הורים. מועד הסיקור הבא: שנת הלימודים תשע"ו. סקר זה הוא הרחבה והשלמה לסקרי האקלים והסביבה הפדגוגית הנערכים במסגרת המיצ"ב אחת לשנה, ואשר משקפים תמונת מצב של מערכת החינוך לפי תפיסותיהם של התלמידים, המורים והמנהלים.
הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) פועלת להטמעת תרבות של "מדידה בשירות הלמידה", מדידה המיועדת לתמוך בשיפור מתמיד של הלמידה וההקשר שבו היא מתנהלת בבית הספר, תוך הלימה ליעדים הלימודיים ולחזון הבית-ספרי. השאלונים בסקר עמדות הורים הם פרי עבודה של צוות ראמ"ה, בשיתוף עם ועדה מקצועית שכללה נציגים מהנהלת משרד החינוך, נציגים מהאקדמיה ונציגי הורים.

להלן יוצגו ממצאים נבחרים מתוך הדוח המלא אשר מוצג באתר האינטרנט של ראמ"ה בקישור:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Rama/HaarachatProjectim/Seker_Horim.htm

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.