הודעה לעיתונות

יועץ המשפטי ולנציב שירות המדינה נגד הנשיא לשעבר שמעון פרס

לאור "פרשיות פרס" (תחקיר 'דה-מרקר' והפרסום ב'יומן שישי - ערוץ 1')
'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת' פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה בבקשה לפתיחת חקירה נגד הנשיא לשעבר שמעון פרס שבמסגרתה ייבדק האם עבר פרס על 'חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)' תוך קבלת טובות הנאה, ניגוד עניינים ועברה על חובת ההתנהגות בתקופת הצינון

נשיאים וראשי ממשלות בישראל כפופים בפרישתם ל'חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)' המחייב אותם לשנת צינון שבמסגרתה נקבע כי עובד הציבור "לא יקבל זכות מאדם שנזקק במהלך עסקיו להחלטתו בתחום הסמכות האמורה".

על פי דו"ח מבקר המדינה ('מינהל וכספים בבית הנשיא תשע"ה - 2015) בית הנשיא בתקופת הנשיא שמעון פרס היה האחראי בפועל לניהול 'ועידת הנשיא' ועל כן גם אחראי על ההתקשרות העסקית עם 'בנק הפועלים' במסגרת הוועידה. זו הסיבה שלהערכתנו מר פרס היה מנוע מלחתום מול 'בנק הפועלים' על החוזה שכלל קבלת שכר של 30,000$ בחודש.

אתמול שלח שבי גטניו, ממייסדי 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת', מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה בו כלולה בקשה לפתיחה בחקירה נגד הנשיא לשעבר שמעון פרס בגין חשד לעברה על 'חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)' – סעיף קבלת טובות הנאה, ניגוד עניינים וחובת ההתנהגות בתקופת הצינון.
במכתב מבקש גטניו בנוסף:

  • לברר מי הם לקוחותיו הנוספים של מר שמעון פרס איתם הוא התקשר מסחרית מיום סיום תפקידו בבית הנשיא ועד היום, הן במסגרת חברת 'פרס ויועצים יעוץ גלובלי בע"מ' ו/או באמצעות גופים אחרים, זאת לצורך ברור אם לא נעברו, לכאורה, עברות דומות נוספות מצדו של מר שמעון פרס.
  • להקפיא באופן מיידי את הגמלה החודשית על סך 47,000 ₪ אשר מקבל מר שמעון פרס ממדינת ישראל מאז פרישתו מתפקידו, כמו כן להקפיא את המימון לרכב שרד, נהג, וזכאותו למזכירות, לפחות עד להסדרת הסכם גילוי נאות והסכם ניגוד עניינים בין מר שמעון פרס ובין מדינת ישראל.

שבי גטניו, ממייסדי 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת':
"לדעתי קיים צורך דחוף להסדיר מול מר פרס את רשימת הגופים שמר פרס פעל לטובת קידום אינטרסים מסחריים שלהם בעבר במסגרת תפקידיו הציבוריים, ועל כן אינו רשאי להתקשר איתם בקשר מסחרי לאור חשש לניגוד עניינים והענקת טובות הנאה."

מצורפים בזאת:

  1. המכתב המלא ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה לאחר תחקיר דה-מרקר
  2. המכתב הנוסף ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירותה מדינה לאחר הדיווח ביומן שישי -ערוץ 1

קישור לחוק שירות ציבור (הגבלות לאחר פרישה):
www.csc.gov.il/Takshir/Pages/chap.aspx?chap=487

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית תל אביב-יפו.