התמונה באדיבות לקט ישראל
התמונה באדיבות לקט ישראל
הודעה לעיתונות

אמנות השימור: בואו לגלות מה קופסאות יכולות להיות

לראשונה בישראל ארגון "לקט ישראל" יזם בשיתוף עירית רעננה תערוכת מיצבי ענק מקופסאות שימורים

התערוכה מקדמת את נושא הצלת עודפי המזון, מניעת בזבוזו, והחשיבות שבתרומה לקהילה בדרך אמנותית, יצירתית וחווייתית לכל המשפחה

ארגון לקט ישראל ועיריית רעננה משיקים לראשונה בישראל את תערוכת "אמנות השימור", תערוכת מיצבים אומנותיים הבנויים אך ורק מקופסאות שימורים. התערוכה הינה מותג בינלאומי המוכרת ברחבי העולם תחת השם Canstruction. במסגרת מאות תערוכות דומות שהוצגו בארצות שונות הצילו מאות מיליוני טונות של מזון. ארגון "לקט ישראל" קיבל את הזיכיון למסד ולקדם את המותג בישראל. התערוכה תוצג בין התאריכים 5-9 במאי, במגרש ההוקי של פארק רעננה.

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל, מציין: "ארגון לקט ישראל הוא הארגון המוביל בארץ בהצלת עודפי מזון. המטרה המרכזית של התערוכה היא לקדם את המודעות לחשיבות שבהצלת עודפי מזון, מניעת בזבוז מזון, והחשיבות שבתרומתו למאות עמותות ומוסדות סיוע בישראל. התערוכה פונה לכל המשפחה ואנו סבורים שבאמצעות האמנות והיצירתיות תעלה המודעות לנושא".

בתערוכה יוצגו מיצבי ענק דו ותלת ממדיים הבנויים אך ורק מקופסאות שימורים. כל המיצבים קשורים לתחום הפעילות של ארגון לקט ישראל – הצלת עודפי מזון למען הקהילה. בין המיצבים שיוצגו בתערוכה: כף יד מושטת, אבטיח פרי ישראלי, משאית המובילה לקט ירקות ופירות, פחית שימורים גדולה, מקרר פתוח ועוד. כל המיצבים עוצבו והוקמו על ידי אוצרת התערוכה הדס אבטליון-ז'קונט, המעצבת מור מאייר-וירובניק והמעצב התעשייתי רועי יהלומי. בנוסף למיצבים המרשימים, יוזמנו ילדים ומבוגרים לקחת חלק בחוויה ולהתנסות בבניית מיצבים מקופסאות שימורים.

הכניסה לתערוכה היא ללא עלות, והמבקרים מתבקשים להביא עימם קופסת שימורים, שתשתלב במיצב שייבנה בתערוכה. קופסת השימורים תועבר, יחד עם הקופסאות המרכיבות את המיצבים לאוכלוסיות נתמכות.

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה: "רעננה גאה להיות שותפה לפרויקט חשוב זה, כהמשך ישיר לפעילות הענפה שלנו בנושא הגנה וכיבוד הסביבה וחינוך הדור הצעיר למודעות ושמירה על משאבי הטבע".

ימי ושעות פתיחה:

שלישי, 5.5.2015 18:00-20:00
רביעי-חמישי, 6-7.5.2015 10:00-19:00
שישי, 8.5.2015 9:00-14:30
שבת, 9.5.2015 21:00-23:00

אודות ארגון לקט ישראל

לקט ישראל הינו הארגון המוביל בהצלת עודפי המזון בארץ. למעלה מעשור משמש הארגון כמומחה בתחומו וככתובת לכל צרכי הביטחון התזונתי של מאות עמותות ומוסדות סיוע, אשר באמצעותן מגיע הארגון ל- 140,000 אנשים בכל רחבי הארץ עם אספקה של מזון איכותי, בריא ומזין.

בעזרתם של כ- 55,000 מתנדבים מקיים הארגון מגוון פעילויות המבוססות על הצלת עודפי מזון: קטיף בשדות חקלאים, איסוף עודפי מזון מבושל ואיסוף עודפים מהתעשייה.

מייסד הארגון: ג'וזף גיטלר
מנכ"ל הארגון: גידי כרוך
אתר: www.leket.org

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרמר דוידוביץ' ג'י.סי.אס בע"מ.