הרביעייה הדנית
הרביעייה הדנית
הרביעייה הדנית
הרביעייה הדנית
הודעה לעיתונות

הסלון למוזיקה קאמרית בקיבוץ נען מארחת את "רביעיית המיתרים הדנית" The Danish String Quartet""

בלב הפרדסים אשר בשפלה, במרכזו של קיבוץ נען שוכן מועדון החברים, מקום שקט ואינטימי אשר אחת לחודש משנה את פניו והופך ל "סלון למוזיקה קאמרית" המארח את מיטב ההרכבים הקאמריים בארץ ובעולם.
חווית ההאזנה בסלון שונה ואינטימית. במרחק נגיעה מן הנגנים. לפני תחילת הקונצרט ובמהלך ההפסקה מוגש כיבוד קל מלוח ומתוק, וכן שתיה חמה ויין בשפע.

בחודש מאי יארח הסלון את הרביעייה הדנית, שמגיעה לסדרת קונצרטים בארץ.
בעשר שנות קיומה צברה הרביעייה הדנית מוניטין והערכה בינלאומיים חוצי יבשות והגיעה למספר שיאים בתחום הנגינה הקאמרית.
בשנת 2012 הוזמנה הרביעייה ע"י "המרכז למוסיקה קאמרית" של "לינקולן סנטר" לפתוח את עונת הקונצרטים של 2013 ו 2014. זהו האחרון בשורה של הישגים רבים ומרשימים של הרביעייה.
בשנת 2009 זכתה הרביעייה בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית לרביעיות מיתרים בלונדון וכאות הערכה על נגינתה יוצאת הדופן עוטרו חבריה בארבעה פרסים נוספים, "פרס המאה ה 20", "פרס בטהובן", פרס "סידני גרילר" ופרס "פסטיבל מנטון". בנוסף, זכתה הרביעייה בפרסים בדנמרק, נורבגיה והולנד.
בשנת 2006 הוזמנה הרביעייה להיות במעמד של "אמן אורח" ע"י הרדיו הדני ובשנה זו זכו להקליט את רביעיות המיתרים של המלחין הדני הידוע קארל נילסן, הקלטה שזכתה לשבחי הביקורת.
טכניקת נגינה מעולה, מוסיקליות נפלאה, גישה ופרשנות רעננות ונוכחות בימתית רבת עצמה הם המאפיינים המקוריים של הרביעייה הדנית.
איכויות אלה הביאו את חברי הרביעייה להתארח באולמות הקונצרטים הנחשבים באירופה, בעיקר בגרמניה ובאנגליה. בשנה שעברה ערכה הרביעייה סיור קונצרטים מרשים ביותר ברחבי ארה"ב.
בשנת 2011 עוטרה הרביעייה בפרס היוקרתי ע"ש קארל נילסן שהוא הפרס הגבוהה ביותר בתחום התרבות בדנמרק.
הרביעייה מורכבת משלושה חברי ילדות דניים אשר נפגשו לראשונה במחנה קייץ לנוער שוחר מוסיקה, בהיותם בני 10 ו 11. מאז למעשה לא הפסיקו לנגן ולהתאמן יחד, גם בזמן שנת הלימודים, החל בתיכון ולאחר מכן באקדמיה המלכותית למוסיקה בקופנהגן.

בשנת 2001 פרש עליהם את חסותו פרופ' טים פרדריקסן, וכך באופן טבעי בהיותם בני 15-16, הפכו להיות גוף מוסיקלי מקצועני לכל דבר. בשנת 2008 הצטרף לשלושת החברים הצ'לן הנורבגי פרדריק סיולין והרביעייה במתכונתה עד היום יצאה לדרך.
הרביעייה השתתפה בכיתות אמן רבות, עבדה תחת ההדרכה של "טוקיו קווארטט" ו"אמרסון קווארטט" ולמדה בין השאר אצל אלאסדייר טייט, פאול כץ ו הייו מגואייר.
בשנת 2015 תופיע הרביעייה לראשונה בישראל ובדרום אפריקה. הרביעייה תנגן בישראל סדרה של שישה קונצרטים שאחד מהם יהיה ב"סלון למוסיקה קאמרית" בקיבוץ נען.
חברי ההרכב
Frederik Oland – יליד 1984, את לימודיו בנגינה בכינור החל אצל סרגיי אזיזיאן בקופנהגן והמשיך בברלין תחת הדרכתו של אולף וואלין. בשנת 2009, בהיותו בן 25 זכה במשרת הכנר הראשון של התזמורת הפילהרמונית של קופנהגן. באותה שנה החל לשמש כמורה לכינור ולמוסיקה קאמרית באקדמיה המלכותית למוסיקה בקופנהגן. במשך השנים זכה במלגות ופרסים חשובים בדנמרק. מנגן ככינור סולו בעיקר בפילהרמונית של קופנהגן ומתמקד בעיקר בנגינת מוסיקה קאמרית במסגרת הרביעייה הדנית.
Rune Tonsgaard Sorensen – יליד שנת 1983, החל את לימודיו בכינור בגיל 5. משמש ככנור ראשון בתזמורת הפילהרמונית של קופנהגן וכמורה באקדמיה המלכותית הדנית למוסיקה. בנוסף רונה התמחה בנגינה של מוסיקה כנסייתית באורגן ובביצועים של מוסיקת עם דנית.
Asbjorn Norgaard – יליד שנת 1984, קנה לעצמו שם של וויולן מחונן ומבוקש בדנמרק ובסקנדינביה. עיקר אהבתו היא מוסיקה קאמרית והוא היה הרוח החיה בהקמת "רביעיית המיתרים הדנית" וכן הקים את "דואו אינווילטה", דואו לאקורדיון ווויולה. בצד אלה הוא משמש כמוביל סקציית הוויולות בפילהרמונית של קופנהגן, הפילהרמונית של הלסינבורג והתזמורת הקאמרית הנורווגית. את לימודיו עשה בסטוקהולם ובברלין ועתה לומד במחלקה לנגני סולו באקדמיה הדנית בהדרכת לארס אנדרס טומטר.
Fredrik sjolin – נולד בטרונדהיים שבנורבגיה בשנת 1982. את לימודיו בנגינה על צ'לו החל בגיל 6 בטרונדהיים. בשנת 1996 זכה בתחרות הארצית לנגני כלי קשת צעירים. בסיום לימודיו בתיכון עבר לסטקהולם שם למד תחת הדרכתו של טורליף תאהדין. מוזמן לנגן כצ'לו סולו במספר תזמורות בנורבגיה כמו תזמורת הרדיו הנורבגית, התזמורת הסימפונית סטאבאנגר, התזמורת הסימפונית של טרונדהיים והפילהרמונית של ברגן.

חברי הרביעייה
פרדריק אולנד – כינור Frederik Oland
רוּנֶה טונסגארד – כינור Rune Tonsgaard
אסביורן נורגארד- ויולה Asbjorn norgaard
פרדריק סיולין – צ'לו Fredrik sjolin

פליקס מנדלסון – קפריצ'יו לרביעיית מיתרים
קארל נילסן – רביעיית מיתרים בסול מינור אופ. 13.
בטהובן - רביעיית מיתרים במי במול מז'ור אופ. 74, "הנבל".
יום רביעי, 13/5/15 בשעה20:00.
פתיחת דלתות בשעה 19:15.
הקונצרט מתקיים במועדון החברים בנען, חנייה בשפע
לפני הקונצרט מזנון שתיה חמה ויין עם כיבוד מתוק ומלוח
לפרטים ורכישת כרטיסים ב 80 ₪: יעקב 052-2232556

להלן פירוט היצירות והפרקים
פליקס מנדלסון – קפריצ'יו לרביעיית מיתרים.
Felix Mendelssohn – Capriccio for String Quartet.
Andante con Moto
קארל נילסן – רביעיית מיתרים בסול מינור אופ. 13.
Carl Nielsen – String Quartet in G Minor, 0p.13
Allegro Energico
Andante Amoroso
Scherzo Allegro Molto
Finale Allegro
הפסקה
בטהובן - רביעיית מיתרים במי במול מז'ור אופ. 74, "הנבל".
Ludwig van Beethoven – String Quartet in Es major, op. 74, the "harp”
Poco Adagio Allegro
Adagio ma non Troppo
Presto
Allegro con Variazioni

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אוצר תרבות.