רועי שיקר
רועי שיקר
משה אטיה
משה אטיה
קבוצת קונסיסט
קבוצת קונסיסט
הודעה לעיתונות

דיווח מכנס פשיעה כלכלית וחקירת הונאות: "בשנים האחרונות חלה עליה בניסיונות הפשיעה הכלכלית"

בכנס "פשיעה כלכלית וחקירת הונאות" שנערך אתמול (ה- 20 במאי) בהרצלייה, חשפה קבצת קונסיסט לראשונה בישראל, את מערכת ההקלטה לניטור ובקרה של חברת אקרן (Ekrakn ). אקרן עוסקת בפיתוח הדור המתקדם של מערכות, המאפשרות הקלטת ושמירת סרטון וידאו המציג את כל הפעולות שביצעו העובדים והספקים ומאפשרת לקבל התרעה בזמן אמת על חשד לפעולה אסורה, רמאות או גניבה.

בכנס "פשיעה כלכלית וחקירת הונאות" שנערך ביום רביעי שעבר (ה- 20/5) במלון השרון בהרצליה, השתתפו כמה מחברות המחשוב המובילות בארץ ובעולם, כדוגמת: IBM, אורקל, סאפ, קבוצת קונסיסט, קבוצת מר ועוד. כמו כן השתתפו, מנהלים בכירים מהמגזר העסקי וכן נציגים ממשרדי הממשלה השונים וממשרד ראש הממשלה.
הדוברים הדגישו את העליה שחלה בשנים האחרונות בניסיונות לביצוע פשיעה כלכלית, בין היתר על ידי עובדים וספקים. כאשר רוב רובם של המקרים, אינו מגיע לכותרות העיתונים.

להחזיר לעסקים את השליטה בעסק שלהם
קבוצת קונסיסט הציגה בכנס, לראשונה בישראל, את מערכת אקרן. המייצגת את הדור המתקדם של מערכות המאפשרות הקלטת ושמירת סרטון וידאו, המציג את כל הפעולות שביצעו העובדים והספקים והמאפשרת לקבל התרעה בזמן אמת על חשד לפעולה אסורה, רמאות או גניבה.
"אקרן מאפשרת לבעלים ולמנכ"לים, של עסקים להחזיר את השליטה לידיים שלהם". הסביר משה אטיה, מנהל תחום מוצרים בקבוצת קונסיסט, המייצגת את אקרן בישראל "ככל שעסק גודל ומתרחב, כך יורדת יכולת השליטה האפקטיבית של המנהל בפעולות המתרחשות בשטח. יכולת השליטה והבקרה יורדים במקביל לגידול במספר העובדים, הסניפים והספקים. אקרן מאפשרת למנהל ליצור את השקיפות ולשלוט על כל מה שנעשה על ידי עובדים, ספקים חיצוניים וקבלנים בעת מתן שירות".
רועי שיקר, מנהל מוצר אקרן בקונסיסט מערכות: "כחלק מתהליך העבודה של כל מחלקת ה- ITבהמון מקרים, של חשד לפעולה אסורה, יש צורך לבצע חקירה לצורך הבנת האירוע. אקרן מפשטת את התהליך ויוצרת את השקיפות הנדרשת באירועים אלו על ידי צילום וידאו המתעד את הפעילות, בנוסף לפרטים נוספים כגון: שמות של יישומים, כותרות של חלונות, רשימת כתובותURL טקסט מוקלד, קיצורי דרך ועוד. כל המידע הזה מאונדקס בצורה מאובטחת ומוצפנת במסד הנתונים וניתן לגשת אליו במהירות ובפשטות ללא בזבוז זמן מיותר. ניתן לבצע חיפוש מהיר באמצעות מילות מפתח ואף לצפות בשידור חי במה שמתרחש בשרת".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מעוף תקשורת שיווקית.