מפרסם: אור תקשורת ופרסום
תאריך: 17/06/2015 19:43
נושא: חברה, חינוך
הודעה לעיתונות

לראשונה בישראל: לימודי פיתוח משאבים לעמותות הכוללים גם פרקטיקום

יחד - בית הספר לפיתוח משאבים לעמותות, הסמיך אמש (16/06/15) את בוגריו הראשונים. התעודות הוענקו לבוגרים בתום 40 שעות של לימודים מעשיים, שכללו לראשונה בישראל גם פרקטיקום. מטרת בית הספר להקים מפתחי משאבים וגייסי כספים שיפעלו בתחומם כבר במהלך הלימודים.

יחד - בית הספר לפיתוח משאבים לעמותות, הוקם בסוף 2014, במטרה למקצע את גיוס המשאבים בישראל לאלכ"רים - ארגונים ללא כוונות רווח, ולעשות כן במחירים הוגנים שישרתו את העמותות בישראל. בית הספר אימץ את הקוד האתי מפתחי המשאבים בישראל ודאג להנחילו לתלמידיו.

בית הספר יחד פועל בשיטה שונה מכול בתי הספר הפועלים בתחום. מספרת אור מרוני, מייסדת בית הספר: "אנשים טובים מקימים עמותות כי הם חולמים לשנות ולהשפיע, ואז הם נתקלים במשוכת המימון - שהופכת את מימוש החלום לבלתי אפשרי. בפועל, יש 26 שיטות לפיתוח משאבים ולגייס כספים, בהן שיטת ק"ל - קהילה למען העמותה, אותה הגיתי בעצמי.

"התלמידים שלי לומדים את כל השיטות במהלך לימודיהם, הם מיישמים אותן בפרקטיקום קפדני, תוך תהליך יצירת עבודת הסיום שלהם שכוללת בין השאר: תכנית עבודה שנתית לעמותות, כתיבת בקשה מלאה לקרנות, כתיבת מכתב ראשוני, הכנת תכנית עסקית להקמת עסק חברתי, חיפוש קרנות, פנייה לתורמים פרטיים ולחברות, ועוד.

"כמי שבאה מתוך עולם העמותות, אני רואה בבית הספר שהקמתי שליחות להענקת כלים לעמותות לשם נסיקה לעשייה לטובת החברה והקהילה. מסיבה זו אני מאפשרת לעמותות להגיע לקורסים שמתקיימים באזורים שונים בארץ - מרכז וצפון, ואני גם מאפשרת לעמותות המתקשות להגיע לקורסים - לקבל קורסים אישיים – כל זה נעשה במטרה לחזק את המגזר השלישי בישראל.

"בית הספר יחד, מאחד 18 שנות ניסיון שלי לצד יכולת הוראה מקצועית, במטרה להעניק לעמותות כלים ליצירת שינוי חברתי."

אמש זכינו להעניק תעודות סיום לימודים לבוגרים הראשונים של בית הספר, ובעקבות הביקוש שנוצר, בתוך חודשיים יצאו לדרך שלושה קורסים נוספים – שניים בצפון ואחד במרכז.

לפרטים נוספים, אור מרוני: 09-7710429, 052-5634826

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אור תקשורת ופרסום.