הודעה לעיתונות

המותחן הישראלי החדש - "ציפורי חול" - עתיר הכוכבים, התקבל לתחרות העולמית של סרטי ביכורים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של מונט

פסטיבל מונטריאול, אחד הפסטיבלים הגדולים ביותר בצפון אמריקה, בחר השנה בסרט "ציפורי חול" לתחרות הרשמית. "ציפורי חול" הוא סרט הביכורים של הבמאי והשחקן אמיר י. וולף, שביים בתיאטרון גשר את ההצגות "החיים בשלוש גרסאות", סאטירה על זוגיות ובורגנות, ואת המחזמר "I love you לנצח, אבל...". את התסריט לסרט כתב וולף במהלך שש שנים יחד עם אור-לי רובינשטיין-קצפ ואביו, עו"ד יצחק וולף. כבר לסרט הביכורים שלו הצליח לגייס וולף נבחרת שחקנים מהשורה הראשונה הכוללת את עודד תאומי, גילה אלמגור, מרים זוהר, דבורה קידר, אמנון וולף, מלי לוי, שרית וינו אלעד, עליזה רוזן ואת רמי הויברגר בתפקיד אורח. הסרט נבחר להתחרות באוגוסט הקרוב, במסגרתFirst Films World Competition של פסטיבל מונטריאול שיתקיים זו הפעם ה-39.

עלילת הסרט נפתחת כשגופת גבר כבן 80 נמשית מנחל הירקון בתל אביב. הגופה מלאה סתירות - הזקן לבוש בחליפה יקרה, אך סימני הזנחה רבים קיימים על גופו. אין לו שם, או כל דבר שיכול להסגיר את זהותו, מלבד מספר של אסיר מחנות הריכוז, המקועקע על אמת ידו. זו תהיה החקירה הראשונה לאחר השעיה ארוכה של אמנון (אמנון וולף), קצין משטרה בשנות ה-40 לחייו. הוא מבקש לפתור במהירות את התיק המעיק וחסר החשיבות, לכאורה, שהוטל עליו ולשקם את שמו והמוניטין שלו כחוקר מבריק. החקירה תיקח את אמנון לכיוונים אחרים מאלה שצפה. במהלך החקירה תיחשף זהותו של עמיקם אבן (עודד תאומי), איש עסקים שירד מנכסיו ובחר לחיות את הישורת האחרונה של חייו בשולי החברה.

הסרט צולם במספר אתרי צילום ברחבי העיר תל אביב, והופק ע"י "טופיה תקשורת" בניהולו של המפיק מיכאל שרפשטיין, משה אדרי, לאון אדרי, אודי רקנאטי ולן בלווטניק. הסרט יופץ ע"י סרטי יונייטד קינג. בצוות ההפקה נמנים המפיק בפועל מיקי רבינוביץ, הצלם אמנון זלאיט, המוזיקאי עדי כהן ועל העריכה אמון יצחק צחייק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- בירן תקשורת ויחסי ציבור.