מפרסם: Ms comms
תאריך: 29/06/2015 16:21
נושא: צבא וביטחון, תעופה
הודעה לעיתונות

תא"ל (במיל') אברהם עשהאל מונה לראש מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל

יחליף בתפקידו את תא"ל (במיל') אסף אגמון, שכיהן בתפקיד בעשור האחרון

תא"ל (במיל') אברהם (עשה) עשהאל מונה לראש מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל. עשהאל יחליף בתפקידו את תא"ל (במיל') אסף אגמון, שכיהן בתפקיד בעשר השנים האחרונות. במסגרת תפקידו יוביל עשהאל את פעילות המכון בתחומי החלל, הביטחון, חקר התעופה האזרחית והצבאית, ויהיה אחראי על הקשר של המכון עם רשויות תעופה ממשלתיות, מרכזי מחקר, מוסדות אקדמיים, גופים וארגונים הפועלים בתחומי בטיחות, ביטחון, כלכלה, רגולציה, תכנון ותשתיות – בארץ ובעולם וכן על הקשר עם תורמי וידידי המכון.

תא"ל (במיל') אברהם עשהאל, בן 64, מביא עימו ניסיון רב בתחום התעופה והביטחון לאחר קריירה צבאית ארוכה כטייס ומפקד, והינו בעל ניסיון תעופתי של אלפי שעות טיסה. עם סיום קורס הטיס, הוצב כנווט קרב על מטוסי פאנטום בטייסת 201 בה שירת במספר תפקידים מבצעיים. במלחמת יום הכיפורים, הופל מטוסו בעת פעילות מבצעית בסוריה במבצע "דוגמן 5" לתקיפת סוללות הנ"מ של הצבא הסורי. עשהאל נפצע ברגלו, אשר נקטעה בשבי הסורי. בשנת 1974 שב מהשבי לישראל ועם המשך הטיפול והשיקום התעקש לחזור לפעילות מבצעית והוסב לנווט תובלה. מסלולו הצבאי המשיך כנווט במטוסי תובלה וביון ולאחר מכן התמנה למפקד מגמת ניווט קרב בבית הספר לטיסה של חיל האוויר ולתפקידים במטה חיל האוויר. לאחר תפקידים אלה קודם ומונה למפקד בסיס עובדה, ומדריך ראשי במכללה לביטחון לאומי. כתת-אלוף כיהן כקצין חינוך ראשי ונספח צה"ל בצרפת ולאחר שחרורו ניהל את קורס ההכנה לנספחי צה"ל ברחבי העולם. עשהאל מחזיק בתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן ובתואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

תא"ל (במיל') אסף אגמון, ראש מכון פישר היוצא סיכם את תפקידו ואמר "במהלך העשור האחרון, מכון פישר מיצב את עצמו כאחד ממכוני המחקר לתחומי החלל, התעופה והביטחון המובילים בעולם. שמחתי לעמוד בראש המכון ולהוביל את המהלכים הרבים שליווינו בתחום חקר הביטחון, החלל והתעופה במדינת ישראל כגוף מקצועי, המקושר למכוני המחקר המובילים בעולם, אשר סייע רבות למקבלי ההחלטות במדינת ישראל באמצעות ייעוץ והכוונה ממוקדי-נושא. לאחר עשר שנים עמוסות, מהנות, מורכבות ומלמדות, הרגשתי כי אני רוצה להתפנות למשפחתי ולעיסוקיי, ולסיים את תפקידי לאחר כהונה ארוכה. אני סמוך ובטוח כי מחליפי, אותו אני מכיר שנים רבות, ימשיך להוביל את המכון להישגים חדשים וגבוהים אף יותר".

אלוף (במיל') הרצל בודינגר, יו"ר מכון פישר: "דירקטוריון המכון ואני בראשו מודים לאסף על הכהונה הארוכה והמוצלחת כראש המכון ומקדמים בברכה את אברהם עשהאל לתפקיד החדש. אסף הוביל את המכון להישגים יוצאים מן הכלל בכל תחומי המחקר של המכון. בין היתר ניתן לציין את קידום תחום חקר החלל והחינוך למדעים בקרב הציבור הישראלי בכלל והצעירים בפרט, דאגתו לתעופה הקלה והפנים ארצית במדינת ישראל וביצור ביטחונה באמצעות כלים להתוויית אסטרטגיה ביטחונית-מדינית למקבלי ההחלטות באמצעות כנסים, סדנאות וימי עיון. במהלך כהונתו פרסם המכון מספר רב של מחקרים פורצי דרך בעולם כולו וחיזק את הקשר עם מכוני המחקר והאקדמיות המובילות בעולם. בכל כנס של המכון השתתפו מאות מומחים מהארץ ומהעולם וזכינו לביקורים ושיתופי פעולה חובקי עולם עם הגורמים החשובים ביותר בתחומי חקר המכון. אסף חיזק את הקשר של המכון עם ידידי המכון והתורמים ברחבי העולם ובכך סייע רבות למימון המחקרים שנעשו על ידי חוקרי המכון. תא"ל (במיל') אברהם עשהאל, קצין ותיק ועתיר זכויות, נבחר על ידי דירקטוריון המכון להתמודד עם האתגרים הכרוכים בניהול המכון, להביאו לשיאים חדשים ולהמשיך בתנופת המחקר. אנחנו סמוכים ובטוחים כי יצליח במשימתו זו ומאחלים לו הצלחה רבה".

אודות מכון פישר
מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל נוסד בשנת 1999 על ידי עמותת חיל האוויר, המאגדת את פורשי שירות הקבע של חיל האוויר הישראלי, במטרה לעודד ולבצע מחקר וחשיבה בתחום האוויר והחלל. מכון פישר השוכן בבית חיל האוויר בהרצליה, עוסק בעיקר בביצוע מחקרים, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסום והפעלת מרכז מאגרי מידע בתחומי התעופה והחלל העומד לרשות הציבור. המכון מורכב ממרכזי מחקר בתחומים שונים: המרכז לחקר בטיחות טיסה, המרכז לחקר החלל והכטב"ם, המרכז למחקר הכוח האווירי בלוחמה א-סימטרית והמרכז לרפואה תעופתית.
בראש המכון עומד תא"ל (מיל') אברהם עשהאל. למידע נוסף: www.fisherinstitute.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Ms comms.