הודעה לעיתונות

ג'וינט ישראל תבת ו-100 המעסיקים הגדולים בישראל בכנס ראשון מסוגו בישראל: כלים לקידום תעסוקתי של עובדים בשכר נמוך

מומחים מג'וינט ישראל תבת, ממשרד הכלכלה ונציגים של כ-100 המעסיקים הגדולים במשק ישתתפו בכנס ראשון מסוגו בישראל בו ייחשפו בפניהם לראשונה שיטות עבודה וכלים לקידום תעסוקתי של עובדים בשכר נמוך וצמיחה כלכלית במשק.

בנק הפועלים, יארח את הכנס ביום חמישי, 23.7.15 במועדון הבנק בתל אביב. מטרת הכנס, פרי יוזמתם של ג'וינט ישראל תבת, להציג בפני המעסיקים כלים חדשניים שפותחו בשיתוף משרד הכלכלה ולדון על האמצעים להטמעת אותם כלים בקרב העסקים, הממשלה ותכניות תעסוקה שונות.

למול המגמות הבולטות בשוק העבודה בישראל בשנים האחרונות של פריון נמוך, קיטוב בין משרות זוטרות לבכירות, קושי באיוש משרות זוטרות, קושי בשימור עובדים ומחסור בעובדים בעלי הכשרה מתאימה וכדומה, ניכרת מגמת עלייה בשיעור העוני בישראל. הסיבה למגמה זו היא הגידול בשיעור העובדים בשכר נמוך, אוכלוסיות אשר משתלבות בשוק העבודה ונכנסות לעשירונים הנמוכים, וכן מגמה של הידרדרות של מעמד הביניים לעבר העשירונים הנמוכים.

על אף שקיימות כיום משרות רבות במשק אשר יש קושי לאייש אותן, עדיין קיים שיעור גבוה של אוכלוסיות הנמצאות מחוץ למעגל העבודה. אחת הסיבות לכך היא שמשרות אלה נתפסות כמשרות ללא אופק קידום ולכן אינן אטרקטיביות למחפשי עבודה ומבחינת המעסיקים, אלה משרות עם תחלופת עובדים גבוהה.

במציאות בה ההשתתפות בשוק התעסוקה גדלה אך יחד עם זאת שיעור העוני בישראל גדל, נרתמו בג'וינט ישראל-תבת בשיתוף ממשלת ישראל ומשרד הכלכלה כדי להתקדם לעבר הצעד הבא ולעסוק בקידומם של עובדים בשכר נמוך מתמשך ממגוון אוכלוסיות. קידום זה יתבצע באמצעות פיתוח מודלים של הכשרה מקצועית, גיוס מערך של מנטורים ומתנדבים, כדי ליצור אופק תעסוקתי ומוביליות חברתית אשר יסייעו להוצאת משפחות ממעגל העוני.

ד"ר ניצה קסיר, החוקרת הראשית של בנק ישראל, תציג בכנס את מסלול השינוי שחל בעולם העבודה "מהשתלבות לקידום בתעסוקה". כמו כן, בתיה דוברצקי, מנהלת מחלקת התכנון והאסטרטגיה של משאבי אנוש בבנק הפועלים תציג את "עולם העבודה העתידי".

בכנס יוצגו הכלים החדשים של איתור ואיבחון מובחן תרבות, בניית סולמות קריירה, התנדבות עובדים כמנטורים חונכים, קידום עובדים, תכניות להכשרה מקצועית (שולייתנות) ורישות חברתי.

ד"ר סיגל שלח, מנכ"ל ג'וינט ישראל תבת, שתציג בכנס את כיווני הפיתוח של הארגון בתחום התעסוקה אמרה כי: "המטרה ארוכת הטווח הינה סיוע בחילוץ משפחות ממעגל העוני על ידי פיתוח מענה לאנשים עובדים, ופיתוח אופק תעסוקתי לאנשים עובדים בעלי כושר השתכרות נמוך, שאינם ממצים את הפוטנציאל ואת הכישורים הטמונים בהם. בחרנו לעשות זאת בשיתוף עם נציגי המעסיקים הגדולים במשק, על מנת להטמיע מודלים חדשניים שיסייעו גם להם לשמר עובדים לאורך זמן, לגוון את מעגל המועסקים, ולתת שיוויון הזדמנויות".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרמר דוידוביץ' ג'י.סי.אס בע"מ.