מפרסם: Martins יחסי ציבור
תאריך: 27/08/2015 12:54
נושא: אדריכלות
הודעה לעיתונות

איך תעצבו את המקום הכי קדוש לכם בבית - חדר השינה?

חדר השינה, ללא צל של ספק, הוא החדר שמקבל את המשמעות הרגשית הגבוהה ביותר בכל בית. זהו החדר בו יבלו בני הבית הרלוונטיים שעות ארוכות מדי יום – ולא רק בשינה - וכזה שצריך להיות נוח ופרקטי עבורם כאחד. המאמר הנוכחי מציע מספר טיפים לעיצוב נכון של חדר השינה ולשיפור חווית השהות בו בעשרות מונים.

הכול מתחיל באווירה

השאיפה של כל אדם היא לחדר שינה אשר האווירה בו היא הנעימה ביותר האפשרית. דרך יעילה ביותר ליצור את האווירה הרצויה היא באמצעות קביעת גוון אהוב שיהיה שלט בקירות החדר (בהתאמה לגיל ולמאפייני אלה המתגוררים בו, כמובן). בנוסף, יש בנמצא מספר לא מבוטל של פריטים "קטנים", לכאורה, שעושים הבדל גדול. בפריטים אלה, דוגמת מדבקות או טפטים, ניתן להוסיף עניין, עומק או ביטוי אישי לחדר.

חדר שינה, מעצם המהות שלו, צריך להיות גם אינטימי. רצוי שהוא יכלול בתוכו חפצים המעידים מי בדיוק מתגורר בחדר: תמונות בגדלים שונים המפארות את הקירות, למשל.

נוחות השהייה בחדר

חדר שינה צריך לשלב בין ההיבט הפרקטי לאסתטי שלו, מה שיוצר שלם הגדול מסך החלקים שלו. הרהיטים הנמצאים בחדר צריכים לא רק להיות מרשימים מבחינה חזותית ולהתאים לאווירה שמעוניינים ליצור, אלא גם לבצע את התפקיד שלשמו הם מוצבים בחדר על הצד הטוב ביותר. ארגון הרהיטים בחדר צריך להתבצע גם כן מתוך המחשבה הזו.

החיסכון במקום חייב להיכנס אף הוא לתוך המשוואה. כדי להגדיל את הנוחות, ועל אחת כמה וכמה במקרה של חדרים ששטחם קטן, ניתן בהחלט לשקול שימוש ברהיטים המגלמים בתוכם מספר פונקציות בו זמנית: מיטה שבה שטח אחסון ראוי מהווה דוגמא מוצלחת במיוחד. כך "מגדילים" את נפח החדר בפועל וכן מקטינים את הסבירות לכך שייווצר בו בלאגן, עקב חפצים שלא מוצאים להם מקום.

ומה באשר לעלויות?

החדשות הטובות שיש להזכיר הן שעיצוב חדר שינה כיום מציע מגוון אינסופי של אפשרויות, כאשר כיום בניגוד לעבר ניתן לעשות זאת במחירים אטרקטיביים השווים לכל נפש. חדרי שינה יוקרתיים יכולים להיראות כאלה באמצעות בחירה נכונה של פריטים, תוספות מעניינות שעושות את ההבדל וכן חומרי גלם איכותיים המחזיקים מעמד לאורך זמן.

הגם שהרהיטים והחפצים האיכותיים יצריכו עלויות גבוהות יותר מאשר אלה שאיכותם מוטלת בספק, מטבע הדברים, הם יישמרו במשך שנים ארוכות וישפרו את מראה החדר והשימושיות שלו בעשרות מונים. תכנון חדר שינה, חשוב לזכור, הוא משימה שאמורה לספק מענה למספר שנים לפחות, עם אי אילו שינויים קטנים בעיצוב כאשר מעוניינים בכך.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.