מפרסם: בלומברג תקשורת
תאריך: 06/09/2015 16:48
נושא: משפחה, תרבות, יהדות
הודעה לעיתונות

שופר בפארק: אירוע חווייתי-ישראלי למשפחות במהלך ראש השנה

במהלך ראש השנה תקיים תוכנית יחד של רשת "אור תורה סטון" תקיעות שופר במאות מרכזי ערים ויישובים ברחבי הארץ, כחלק מפעילות חווייתית – ישראלית לכלל הציבור. מארגני האירוע: "קול השופר יוצא מכותלי בית הכנסת ומגיע לפארקים, לכיכרות ולמרכזי הערים ולכל עם ישראל"

בראש השנה הקרוב תקיים תכנית "יחד" של רשת "אור תורה סטון" תקיעת שופר במאות מוקדים ברחבי הארץ בפארקים, כיכרות ומרכזי ערים במסגרת האירוע "שופר בפארק" שייערך במאות מוקדים ברחבי הארץ, זאת מתוך מטרה להתחבר כולם יחד סביב פתיחת השנה ברוח ערכית ומאחדת.

את המיזם "שופר בפארק" הגו רכזי תכנית "יחד" כחלק מהפעילות השנתית שהיא מפעילה בשיתוף עם החברה למתנ"סים. במהלך השנה מקיימים רכזי התכנית פעילויות לציבור הרחב סביב מעגל השנה ומעגל החיים היהודי במאות מרכזים ברחבי הארץ. לקראת ראש השנה החליטו מנהלי ורכזי התכנית לפנות לקהל הרחב ברחבי הארץ דרך אירוע מרכזי שיתקיים במקביל במעל מאה מוקדים ויעניק הזדמנות לחוות את החג ברוח ישראלית יהודית.

בתכנית "יחד" מדגישים שאחת המטרות המרכזיות של האירוע הינה חיבור של כל הגוונים בעם ישראל תחת אווירת החג, "ראש השנה וסמליו לא נמצאים בבעלות של אף אחד בחברה הישראלית", הם מדגישים, "ובמיוחד בימים אלו, בהם אנו שומעים לא אחת שיח של קיטוב ופילוג, חשוב לנו להפיל את החומות בינינו, ולחבר בין ציבורים וקהלים שונים במדינת ישראל. "מכאן גם חשיבותו של השופר כסמל שיכול להפיל חומות ולגעת בכל אחד ואחד בצורה אחרת על פי תפישת עולמו ואורח חייו האישי. אנו מאמינים שקיומה של הפעילות באופן אחיד ומתוזמן, יאפשר למשפחות הפזורות לאורכה ורוחבה של הארץ, לחוות חוויה משותפת ומעצימה".

הפעילות תתקיים כאמור בפארקים, כיכרות, מרכזי ערים ומתנ"סים ברחבי הארץ בשני ימי ראש השנה מהשעה 17:00, ולא בכדי כפי שמדגיש מנכ"ל רשת מוסדות אור תורה סטון עמם נמנית תכנית יחד, ינון אחימן. "כל מי שליבו חפץ לפעילות קצת אחרת ומעוניין להתחבר לערכי החג יוכל להשתתף ולקבל קצת יותר ידע על מהות החג. זאת מבלי לעבור את המחסום שקיים אצל חלק מהאנשים בכניסה לבתי הכנסת. אנו מאמינים כי יחד נוכל להתחיל שנה חדשה, מתוך ראייה טובה, מתוך חיבור פשוט ונכון, ומתוך אהבה אמיתית לכלל עם ישראל".

המשפחות שיגיעו למוקדי הפעילות של "שופר בפארק" ברחבי הארץ יעברו פעילות חווייתית אותה יעבירו רכזי תכנית "יחד" ומתנדבים רבים לקראת השנה החדשה. הפעילות תעסוק במהות של ראש השנה כמועד מיוחד ומרכזי במעגל החיים היהודי והישראלי. "הפעילות תהיה מאד ערכית", מוסיף אחימן, "כאשר הרצון הוא לגעת באנשים מהזווית הכי אישית וקהילתית. רכזי הפעילות ידגישו שראש השנה וסמלו המרכזי - השופר, אינם פונים לקהלים דתיים, חרדים או מסורתיים בלבד. הם שייכים לכל אחד ואחת".

"ישנו ציבור גדול שלא מגיע לבתי הכנסת במהלך החג", מדגיש הרב שלמה ריסקין, נשיא רשת "אור תורה סטון" המפעילה את תכנית "יחד", "הגדולה של תכנית יחד ושל האירועים שנקיים ברחבי הארץ במהלך החג הינה בכך שהשופר יוצא מכותלי בית הכנסת ומגיע לעם ישראל- לאותם אלה שרוצים להרגיש את החיבור ואת המהות של החג על פי תפישתם ואמונתם, אך מרגישים שאין בידם היכולת והכלים לעשות כן בדרכם".

תכנית "יחד" מבית מוסדות 'אור תורה סטון' בראשות הרב שלמה ריסקין, פועלת לאורך כל השנה בשיתוף פעולה עם מתנ"סים ומרכזים קהילתיים ברחבי הארץ על מנת להנגיש לציבור הרחב ערכים של מורשת, היסטוריה ותרבות יהודית. זאת באמצעות פעילות ישראלית וחווייתית ברוח המסורת היהודית, מתוך מטרה להביא להידברות והיכרות בין כלל המגזרים בחברה הישראלית. רכזי התכנית מקיימים מגוון פעילויות חינוכיות סביב מעגל השנה והחיים, כאשר החזון העומד בבסיסה הינו בניית קהילות חזקות ומדינה איתנה, יהודית, ליברלית ודמוקרטית על בסיס הערכים המשותפים לכולנו.

לצפייה בסרטון המלווה את הקמפיין לקראת האירוע בראש השנה: https://goo.gl/8evtjN

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- בלומברג תקשורת.