מפרסם: אוצר תרבות
תאריך: 07/09/2015 21:13
עדכון: 13/09/2015 15:15
נושא: בידור ופנאי, מוזיקה, נשים, תרבות
Valentina Lisitsa
Valentina Lisitsa
Valentina Lisitsa
Valentina Lisitsa
Valentina Lisitsa
Valentina Lisitsa
הודעה לעיתונות

כוכבת היוטיוב הפסנתרנית ולנטינה ליסיצה מגיעה לקונצרט בישראל

== כוכבת היוטיוב הפסנתרנית
ולנטינה ליסיצה Valentina Lisitsa
האמנית הקלאסית הראשונה שהצליחה להמיר את הצלחתה ביוטיוב לקריירה סולנית בינלאומית
מגיעה לרסיטל חד פעמי בישראל ==
https://www.youtube.com/user/ValentinaLisitsa
המשכן לאמנויות אשדוד , יום שישי 9.10 בשעה 11:00 בבוקר
מחירי כרטיסים 149-279 בטלפון 08-9568111

בתכנית:
באך-זילוטי – פרליוד בסי מינור
שופן – 12 אטיודים אופ.10
שופן – נוקטורנו אופ.1 מס' 9 .
שופן – "שיר ערש"
רחמנינוב – פרליוד בסול מינור, אופ .25 מס' 5
רחמנינוב – פרליוד בסול מג'ור, אופ.32 מס' 5
רחמנינוב – פרליוד בסול דיאז מינור, אופ.32 מס' 12
ליסט – רפסודיה מס' 2
ליסט – " לה קמפנלה "

קטעי וידאו בכיכובה של ליסיצה זכו ל-70 מיליון צפיות ביוטיוב והפכו אותה לאחת מהפסנתרניות הנצפות ביותר ברשת. לא רק שהיא כוכבת היוטיוב הראשונה בתחום הקלאסי, אלא שהיא היחידה שהצליחה לתרגם את ההצלחה ביוטיוב להצלחה על הבמות ברחבי ארצות-הברית, אירופה, דרום אמריקה ואסיה. עתה היא היא מגיעה לראשונה לישראל. היא תנגן יצירות מאת שופן, ליסט, רחמנינוב ובאך.
ולנטינה ליסיצה מופיעה על מיטב הבמות הבינלאומיות כגון קרנגי הול ואברי פישר הול בניו יורק, בבנרויה הול בסיאטל, ברויאל אלברט הול באנגליה, בקונצרטחבאו באמסטרדם ובאולם הקונצרטים הגדול בווינה. היא משתפת פעולה עם מוסיקאים בעלי שם כגון הצ'לן לין הארל, הכנרים האמריקניים הילרי האן וג'ימי לין, עם נגן האלט רוברטו דיאס, עם הכנרית הבריטית אידה הנדל. הביצוע של ליסיצה מתאפיין בהרמוניה מיוחדת. ליסיצה הוציאה תקליטורים רבים ומאז 2012 היא אמנית חתומה של תקליטי דקה.

ולנטינה ליסיצה, תושבת צפון קרוליינה ארה"ב נולדה ב 11.12.73 בקייב אוקראינה להורים ממוצא רוסי-פולני. הרסיטל הראשון שלה היה בגיל למדה בבית הספר למוסיקה 'ליסנקו לילדים מחוננים' ובהמשך בקונסבטוריון של קייב. בילדותה שחקה גם שחמט באופן מקצועי. בקונסבטוריון פגשה את אלכסיי קוזנטסוף Alexei Kuznetsoffוהם התחברו לדואו פסנתרים.
בשנת 1991, בהיותם בני 18, הם זכו בפרס הראשון בתחרות צמדי הפסנתרים Murray Dranoff במיאמי פלורידה. באותה שנה הם עברו לארצות הברית כדי לקדם את הקריירה שלהם כפסנתרני קונצרטים.
בשנת 1882 השניים נישאו ובשנת 1995 הופיעו לראשונה בניו-יורק בפסטיבל "בעיקר מוצרט" בלינקולן סנטר.
עם מותו של המנהל שלהם, כשהקריירה לא המריאה והיא אם לילדים קטנים, ליסיצה שקלה לעזוב את הכל ולעבוד בתרגום .
בהשפעה של אחד ממעריציה החדשים באנגליה ליסיצה העלתה את הוידאו הראשון שלה ב YouTube בשנת 2007 (אטיוד 39/6 של סרגיי רחמנינוב). כשהעלתה את סדרת האטיודים של שופן, הקליפ זכה לצפיות רבות מאוד והפכו למעשה לסרטונים הקלאסיים הנצפים ביותר ביוטיוב והדיוידי שלה לנמכר ביותר באמאזון.

מאז 2010 הקריירה הבינלאומית שלה פורחת והיא הופיעה בין השאר עם הפילהרמונית של רוטרדם, והתזמורת הסימפונית של ברזיל בניצוחו של לורין מאזל, תזמורת הרדיו הסימפונית של לייפציג, התזמורת הסימפונית של לונדון, הפילהרמונית המלכותית של שטוקהולם, הפילהרמונית של סיאול, הסימפונית פיטסבורג והסימפונית של פראג.
בעונה 2013-4 הופיעה בהונג קונג, טייוואן, דרום קוריאה, פלמה דה מיורקה, קלן, מינכן ושטוטגרט. בשנה שעברה ניגנה במדריד, שטוקהולם, פראג, סינגפור, ג'קרטה וקרטחנה (קולומביה), גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד, ארה"ב וקנדה.

ליסיצה הקליטה שישה תקליטורים בחברת אודיופון בהם שלושה תקליטורי סולו ושני תקליטורים של דואטים עם בעלה אלכסיי קוזנטסוף. תקליטור עם הצ'לן דהרוזה יצא בחברת סיסקומיוזיק. בחברת VAI יצא אלבום דואטים עם הכנרת אידה הנדל.
היא הקליטה שני די.וי.די – ה 24 אטיודים של שופן ו"שירת הברבור" של שוברט וליסט. ההקלטה של 4 הסונטות לכינור ופסנתר של מלחין צ'רלס אייבס, שנעשה עם האן, יצאה באוקטובר 2011 בחברת דויטשה גרמופון.
בשנת 2012 חתמה על חוזה בלעדיות עם חברת דקה, שמוציאה מאז את ההקלטות של ליסיצה.
אלבומה "ולנטינה ליסיצה בהופעה חיה ברויאל אלברט הול", שהוא בעצם הקלטה של מופע הבכורה שלה באולם היוקרתי בלונדון, יצא ביולי 2012.
באחרונה הקליטה כמה פרויקטים עם יצירות מאת רחמנינוב, ליסט, שופן, ובטהובן . האלבום השלם של קונצ'רטי רחמנינוב יצא באוקטובר 2012. ב 2013 חברת דקה הוציאה גם אלבום מיצירות ליסט בגרסה דיגיטלית ואנלוגית (אריך נגן). השנה הוציאה אלבום מיצירות פיליפ גלאס.

פרטים נוספים באתר האמנית
http://www.valentinalisitsa.com/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אוצר תרבות.