הודעה לעיתונות

ביום 15.10.15 נכנס לתוקף תיקון 46 לחוק ההוצאה לפועל:

העלאת הסכום בתביעה על סכום קצוב המוגשת להוצאה לפועל
מ - 50,000 ₪ ל- 75,000 ₪

על פי תיקון 46 לחוק ההוצאה לפועל, שנכנס לתוקף ביום 15.10.15, עודכן הסכום בגינו ניתן להגיש תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל והוא עומד על סך של 75,000 ₪.

פתיחת התיקים ישירות בהוצאה לפועל, בלא פתיחת תיק בבתי המשפט, הקלה על העומס בבתי המשפט, חסכה מהצדדים המתדיינים תשלום כפול של אגרות ושכר טרחת עורך דין וקיצרה באופן משמעותי את הזמן הדרוש לאכיפת החוזים, ההתחייבויות או החיובים. מטעמים אלה, הוחלט להגדיל את סכום התביעה אשר ניתן לבקש לבצעה בהוצאה לפועל והקבוע בסעיף 81א1 לחוק מ- 50,000 ש"ח ל- 75,000 ש"ח.

בתיקון נקבע, כי "המבקש לבצע תביעה על סכום קצוב לפי הוראות סעיף זה ימציא לנתבע בדואר רשום עם אישור מסירה התראה בדבר כוונתו להגיש את התביעה לביצוע בהוצאה לפועל...". זאת, כדי למנוע מצב שבו נתבעים יודעים על התביעה לראשונה רק בעת פתיחת תיק ההוצאה לפועל כאשר במועד זה כבר מושתות עליהם עלויות שונות. המצאת ההתראה תהיה בדואר רשום עם אישור מסירה.

עוד נקבע, כי "לא הצליח המבקש להמציא לנתבע את ההתראה באופן האמור, והיה המבקש מיוצג על ידי עורך דין, יוכל עורך הדין להמציא את ההתראה במסירה אישית לפי הוראות תקנות סדר הדין...".

בעת פתיחת התיק הזוכה יידרש להציג את אישור מסירת ההתראה לחייב.

תחולת התיקון היא ביחס למועד פתיחת התיק בהוצל"פ ולא למשלוח ההתראה. כלומר, מיום 15.10.15, לא ניתן יהיה להגיש לביצוע תיקים ללא אישור מסירה כדין של מכתב ההתראה. נציין, כי זו הסיבה שבגינה החוק נכנס לתוקפו שלושה חודשים לאחר אישורו על ידי הכנסת, כדי לאפשר תקופת הערכות והתארגנות לעורכי הדין העוסקים בתחום.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לשכת עורכי הדין בישראל.