שדולה חדשה הוקמה לטובת תעשיית הסטארטאפ והחדשנות בישראל

יום ג', 27 אוק' 2015 בשעה 14:30
מיקום: כנסת ישראל
כתובת: כנסת ישראל (מפה)
משך: שעתיים וחצי
הודעה לעיתונות

יזמים, מהיום יש לכם בית בכנסת

שדולה חדשה הוקמה לטובת תעשיית הסטארטאפ והחדשנות בישראל

חברי הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) ויואב קיש (הליכוד) יעמדו בראש שדולה חדשה בכנסת שתפעל לטובת קהילת היזמים והסטארטאפים הישראלית. היזם הסדרתי והאנג'ל גל קלקשטיין מבעלי קבוצת GKI, ישמש כמנכ"ל השדולה.
קלקשטיין, כיזם סידרתי ואנג'ל, מכיר מקרוב את הבעיות האופייניות לקהילת הסטארטפים בישראל והבין כי חשוב לבדל את צרכיה של קהילת הסטארטאפים המקומית מזו של קהילת ההייטק. הבידול צריך להגיע, לשיטתו, מתוך ההבנה כי מיזם שמפותח ע"י 2 חברים בוגרי צבא, מהסלון הביתי, שונה בתכלית מהקמה של חברת הייטק, ומחייב דגשים ותשומת לב ייחודיים
קלקשטיין: "בישראל אין כיום מדיניות ממשלתית סדורה ומגובשת. המדינה תומכת במיזמים אבל לא באופן מתודי ועקבי מספיק. לאט לאט אנחנו רואים פיחות במעמדה של ישראל כמדינת סטארטאפ לעומת מדינות כמו אירלנד וסינגפור. גם לא הגיוני שנתייחס לישראל כמדינת סטארטאפ בעוד בפועל בערי הפריפיירה כמעט ולא מתקיימת אף פעילות יזמית-חדשנית".
חברי הכנסת חסון (המחנה הציוני) וקיש (הליכוד) מגיעים שניהם עם רקורד חברתי-כלכלי והם ישמשו אוזן קשבת לצרכי הקהילה, יפעלו לעידוד והנגשת עולם היזמות גם בפריפרייה, יסייעו באופן אקטיבי לפתח קשרי עבודה ומסחר עם קהילות שונות ברחבי העולם, יפעלו למול המדען הראשי בשאלות השקעות וסבסוד ממשלתי ויעסקו גם בקביעת מדיניות ורגולציה שתסדיר את פעילות היזמות בארץ ותאפשר לה לשגשג במינימום חסמים בירוקרטיים.
עוד תפעל השדולה לטובת תמיכה במהלכי משרד החינוך שכרגע עושה מאמצים רבים להכוונת בני נוער ללימודי המדעים כמו גם להנגשת עולם היזמות לכל מי שמתעניין בנושא, בין אם הוא בן 5 או בן 80.
חה״כ יואב קיש, הליכוד: ״החדשנות והיזמות שבטבעם של הישראלים הובילו וקידמו את מדינת ישראל מהקמתה עד למעמדה היום כמעצמת היי טק אזורית. היזמים הצעירים, יתקשו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם במידה ולא תהיה אוזן קשבת ותמיכה מהממשלה והרגולטור. זו האחריות שלנו וזו מטרת שדולת הסטארטאפ".
חה"כ יואל חסון, המחנה הציוני: "אני שמח וגאה לעמוד בראש השדולה יחד עם ח"כ קיש. הסטארטאפ הישראלי הוא משאב כלכלי אדיר שיש לסייע לו בכל דרך אפשרית. זו הפעם הראשונה שהשדולה קמה וזו בדיוק הנקודה – הסטארטאפ הישראלי מצליח כיום בזכות עצמו והגענו לרגע שבו המדינה חייבת להיכנס לתמונה ולסייע לו להפוך לתחום יציב ומוצלח יותר. אני מזמין יזמים להגיע לשדולה, לפנות אלינו עם הצעות ורעיונות וביחד נעזור לעולם היזמי החשוב הזה לשגשג"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירון תקשורת משווקת.