מפרסם: Ms comms
תאריך: 28/10/2015 10:36
נושא: תעופה
הודעה לעיתונות

שר התחבורה ובכירי ענף התעופה בארץ ובעולם ישתתפו בכנס התעופה הבינלאומי השמיני של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית

הכנס יתקיים ביום חמישי, 12 בנובמבר, בבית חיל האוויר בהרצליה

מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל ורשות התעופה האזרחית (רת"א) יקיימו זו השנה השמינית את הכנס הבינלאומי לתעופה האזרחית בישראל, בהשתתפות בכירים מתחום התעופה בארץ ובעולם. דברי הפתיחה בכנס יינתנו על ידי ח"כ ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ואברהם עשהאל, ראש מכון פישר. הרצאת האורח בפתיחת הכנס תציג את האתגרים העומדים בפני התעופה האזרחית הבינלאומית, על ידי ריימונד בנג'מין, עד לאחרונה המזכיר הכללי של ארגון ICAO.

המושב הראשון בכנס, שיתמקד בבטיחות טיסה, יוקדש לזכרו של תא"ל רפי הרלב ז"ל, המנהל הראשון וממייסדיו של מכון פישר. יו"ר המושב, קברניט טל בקר, סמנכ"ל למבצעים בחברת אל על יפתח את המושב בו יוצגו ההתפתחויות האחרונות בתחום הבטיחות בשנה החולפת: ג'ו סולטנה, מנהל רשת הנתיבים ביורוקונטרול, יפרט אודות תחקיר היירוט של טיסה MH17 בשמי אוקראינה ב-17 ביולי 2014 בדרכה מאמסטרדם לקואלה לומפור ויציג את ההתפתחויות האחרונות בחקירה. לאחריו, יסקור ד"ר מנחם גלברד מאוניברסיטת תל אביב והמכללה האקדמית עמק-יזרעאל את המגמות העתידיות בגיוס ואימון טייסים לאור אירוע ההתאבדות של טייס מטוס GermanWings. את המושב ינעל קברניט ד"ר יוסי שוב, נשיא איגוד הטייסים, שיביא את דבר האיגוד.

המושב השני ידון בשילוב של תשתיות תעופתיות ושמירה על איכות הסביבה, בהובלתו של ערן רמות, ראש המרכז למחקר תעופתי במכון פישר. דניאל קרנלי, מנהל שיווק טכני, ביצועים ואיכות-סביבה בחברת איירבס, יציג את הדרכים להשגת יעילות כלכלית באמצעות טכנולוגיה ידידותית ושיתופי פעולה כלכליים. צבי שטיימן, מנהל מפעל הנדסה בתעשייה האווירית יציג את נושא תכנון המטוסים לאיכות חיים וסביבה בראי התעשייה האווירית. אודי ברעוז, סמנכ"ל למבצעים ברש"ת יפרט ויעדכן אודות השיפורים והשינויים שנעשו לאור הגידול בתנועה בנתב"ג ובשדות הפנים-ארציים. לאחריו, יציג מוטי שמואלי, ראש אגף תשתיות תעופתיות ברת"א את סוגיית פיתוח התשתיות לצורך בניית היכולת לגידול בדרישות התעופתיות. שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית, ינעל את המושב בסקירה מקיפה על תמונת המצב של התעופה הכללית בישראל בשנה החולפת.

מושב הנעילה המיוחד של הכנס יעסוק בתעופה וכלכלה בראשותו של אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. פרנק גולדנדל, מנהל שדה תעופה שארל דה-גול בפריס יציג את נקודת מבטו על ניהול מגה-שדה-תעופה ואת ההיבטים של העיסוק בשמירה על איכות הסביבה לצד הדרישה לעמידה בגידול בתנועה בשדה. ד"ר סטיליאן גלברג, ראש אגף מניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ירצה על נקודת המבט הממשלתית של שמירה על איכות הסביבה כגורם משפיע על שדות התעופה בישראל. לאחריו, קריסטוס פטרו, מנהל הקרן לבטיחות טיסה באזור הים התיכון (FSF-MED), ירצה על ההשלכות של משבר כלכלי על בטיחות הטיסה. את המושב ינעלו הרצאותיהם של ד"ר זאב רותם, מנכ"ל רותם-אסטרטגיה שידון בשאלה הכלכלית: "מי צריך תעופה?" וד"ר נילי מנדלבליט, מנהלת תוכניות איירוספייס ותחבורה ב-ISERD בהרצאה על השתלבות יזמים מישראל בפרוייקטים תעופתיים באירופה.

הכנס יסתיים בסקירה מקיפה על מצב התעופה הישראלי של מנהל רת"א יואל פלדשו ושל יו"ר מכון פישר, אלוף (במיל') הרצל בודינגר.

תוכנית הכנס המלאה והעדכנית: http://www.fisherinstitute.org.il/?CategoryID=139&ArticleID=86

אודות מכון פישר
מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל נוסד בשנת 1999 על ידי עמותת חיל האוויר, המאגדת את פורשי שירות הקבע של חיל האוויר הישראלי, במטרה לעודד ולבצע מחקר וחשיבה בתחום האוויר והחלל. מכון פישר השוכן בבית חיל האוויר בהרצליה, עוסק בעיקר בביצוע מחקרים, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסום והפעלת מרכז מאגרי מידע בתחומי התעופה והחלל העומד לרשות הציבור. המכון מורכב ממרכזי מחקר בתחומים שונים: המרכז למחקר תעופתי, המרכז לחקר החלל והכטב"ם, המרכז למחקר הכוח האווירי בלוחמה א-סימטרית והמרכז לרפואה תעופתית.
בראש המכון עומד תא"ל (מיל.) אברהם עשהאל. למידע נוסף: www.fisherinstitute.org.il

רשות תעופה אזרחית
רשות התעופה האזרחית היא רשות סטטוטורית במשרד התחבורה, שהוקמה בתאריך ה- 13 במאי 2005, בהתאם לחוק רשות התעופה האזרחית, התשס"ה- 2005. רשות התעופה האזרחית החליפה את מינהל התעופה האזרחית, שפעל כאגף במשרד התחבורה עד להקמת הרשות. במהלך חודש מרץ 2009 הרשות הפכה ליחידת סמך במשרד התחבורה.
ייעודה: הסדרת התעופה האזרחית בהתאם לחוק, לתקינה ולאמנות הבינ"ל שמדינת ישראל היא צד להן, לקידום יעדים הכוללים: השגת רמת בטיחות תעופה מירבית, קיום תעופה יעילה וקידום ופיתוח התעופה. בראש הרשות עומד תא"ל (מיל.) יואל פלדשו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Ms comms.