גיא אליצור
גיא אליצור
הודעה לעיתונות

גיא אליצור מונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת סטוקטון הישראלית

גיא אליצור מונה למנכ"ל קבוצת סטוקטון הישראלית, המפתחת ומשווקת חומרי הדברה ירוקים ברחבי העולם. עד עתה היה אליצור סמנכ"ל הכספים והתפעול של החברה.

אליצור יכנס לתפקיד החל מ- 1 בינואר 2016, ואילו זיו תירוש, אשר הוא ומשפחתו מחזיקים ב49% ממניות החברה, ואשר שימש מנכ"ל החברה בשנים האחרונות, יעזוב את תפקיד המנכ"ל ויעבור להובלת שתי משימות אסטרטגיות: הכנת החברה להנפקה בנאסד"ק, ומיקוד בנושא מיזוגים ורכישות.

גיא אליצור הינו רואה חשבון בהכשרתו (תואר ראשון בראיית חשבון ומנהל עסקים מהמכללה למנהל) ובעל תואר שני במשפטים (אוניברסיטת בר אילן), מכהן כסמנכ"ל הכספים והתפעול של סטוקטון מזה ארבע שנים. לפני כן שימש כסמנכ"ל הכספים של חברת אנג'יוסלייד, וקודם לכן כיהן, במשך מספר שנים בתפקידים שונים בחברת גילת לוויינים, הנסחרת בנאסד"ק.

סטוקטון, שהוקמה ע"י פטר תירוש לפני כ- 20 שנה ומנוהלת ע"י זיו תירוש עד ה- 1.1.2016, פיתחה חומר הדברה ירוק ראשון בשם טימורקס גולד. המוצר כבר נמכר בהצלחה בכ- 20 מדינות ברחבי העולם למספר גדול של גידולים חקלאיים, כגון אורז, קפה, כרם, עגבניות, בננות ומגוון גדול של פירות וירקות נוספים.

לפני מספר חודשים גייסה סטוקטון 90 מיליון דולר מסצ'ואן הבנג הסינית, בתמורה ל- 51% ממניותיה.
השינויים בהנהלה הבכירה של סטוקטון נועדו לתמוך בצמיחה המואצת בעקבות הסכם ההשקעה עם הבנג הסינית, כאשר מטרת בעלי המניות להפוך את סטוקטון לחברה מובילה בתחום חומרי הדברה ירוקים בעולם.

לאחרונה קיבלה סטוקטון רישוי למכור בארצות הברית את המוצר שלה, שהינו קוטל מחלות טבעי. ההשקעה תאפשר לחברה להאיץ את החדירה לשוק האמריקאי ולשווקים נוספים, וכמו כן להאיץ פיתוח חומרים ירוקים נוספים, אותו מבצעת סטוקטון בשיתוף פעולה עם גופי מחקר ואקדמיה מובילים בארץ ובעולם.

זיו תירוש, מנכ"ל סטוקטון היוצא, מציין כי "עתה, לאחר ההשקעה, השינוי בהנהלה מתבקש ומבורך, ויאפשר לנו מיקוד משאבים לקראת צמיחה משמעותית של החברה בשנים הקרובות. ברור לנו שגיא הוא האדם הנכון לתפקיד המנכ"ל כעת. הוא יעשה עבודה מצוינת".

גיא אליצור מוסיף: "אני רוצה להודות לבעלי המניות על האמון בהעברת ניהול החברה לידיי, ומשוכנע שסטוקטון תמשיך להיות מובילה עולמית בתחום חומרי הדברה ביולוגיים ושילובם בתוכניות הריסוס הקונבנציונליות, באופן שיקבע את מקומם החשוב בחקלאות העולמית העתידית".

על פי ההסכם, חברת סטוקטון תמשיך להתנהל כחברה ישראלית ללא שינויים בניהול, כאשר בעל השליטה בקבוצת הבנג, הה זנגנג, מכהן כיו"ר החברה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.