מפרסם: רימון כהן ושות
תאריך: 13/12/2015 13:06
נושא: חינוך
תמונה - החברי המשלחת עם גלויות מילדי הגן בפולין
תמונה - החברי המשלחת עם גלויות מילדי הגן בפולין
הודעה לעיתונות

פולין זה לא רק שואה - סטודנטים ממכללת דוד ילין בונים גשר חי

משלחת סטודנטים מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין שבה לאחרונה מסמינר בפולין כחלק בניית גשר חי בין צעירים הרוצים לדעת על העבר המשותף, אך גם לבנות עתיד משותף. לצד השיח החינוכי, התקיימה הכרות בין-אישית ומפגש עם פולין העכשווית

בימים אלה שבה מוורשה משלחת של סטודנטים מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים. בחמש השנים האחרונות בונה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים, בהנחיית ד"ר עדנה גרין ורותי בר-סיני, "גשר-חי" עם מוסדות אקדמאים לחינוך בפולין..
מדובר בפרויקט ייחודי שיזמה מכללת דוד ילין במסגרתו יוצאת כל שנה משלחת של 12 סטודנטים בשותפות עם ארגון "ספארק פרו" הישראלי, לסמינר משותף בנושא חינוך עם 10-12 סטודנטים פולנים. הסטודנטים מבקרים במוסדות חינוך ודנים בשאלות מרכזיות אותן יציגו במשותף בכנס בינלאומי.
בשנים האחרונות חלה התעניינות רבה בקרב הדור הצעיר בפולין, בישראל וביהדות שהייתה כה מרכזית בעבר הפולני. לצד השיח החינוכי, מתקיימת הכרות בין-אישית ומפגש עם פולין העכשווית. הפולנים והישראלים בונים קבוצה אחת משותפת וחבריה יוצרים קשר אישי חם, המתבסס הן על דיון אקדמי משותף והן על חיים בצוותא לאורך שבוע. הביקורים המשותפים גם באתרים ההיסטוריים, במוזיאונים ובתיאטרון מבססים את בניית הגשר החי בין אנשים צעירים הרוצים לדעת על העבר המשותף, אך גם לבנות עתיד משותף.
עבור נועה ניסן, סטודנטית שנה שלישית במסלול לגיל הרך במכללת דוד ילין הביקור בפולין במסגרת הפרוייקט היה משמעותי מאוד. ניסן: "בפן הלימודי הרחבתי את הידע שלי בתחום החינוך, וגם ניתנה לנו הזכות להעביר פרזנטציה בשפה זרה מול קהל סטודנטים ומרצים באקדמיה בוורשה. מעבר לכך, רכשתי חברים לחיים,בין אם אלו חבריי מהמכללה שחלקו איתי מסע זה ובין אם חברות מעבר לים שיחד יצרנו גשר חזק. אנחנו רק מחכים לפעם הבאה שנוכל להתראות.
לדברי רות בר סיני, ביקור גומלין פולני בישראל אכן מתוכנן. בר סיני: "הסטודנטים מדווחים על חוויה מעצימה ומצמיחה המעשירה את עולמם המקצועי והאישי. עם שובם, הם שיתפו את כלל קהילת המכללה עם תובנותיהם".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רימון כהן ושות.