הודעה לעיתונות

בצעד תקדימי החליטה לשכת עורכי הדין בישראל להצטרף כידיד בית המשפט לעתירה בנושא מינוי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

בהצבעה שקיים הבוקר הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין בישראל החליטו חבריו ללא כל התנגדות לבקש מבית המשפט העליון להצטרף כידיד בית המשפט לעתירה בסוגיית מינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה. העתירה באה בעקבות המלצת הוועדה המקצועית ציבורית לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה ולפיה, ימונה מנדלבליט לתפקיד.

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אפי נוה, אמר כי "החלטת הלשכה להגיש בקשה להצטרף להליך נובעת מכך שהעתירה טומנת בחובה שאלות עקרוניות בנוגע למוסד היועץ המשפטי לממשלה, לשיקול הדעת המסור לוועדת האיתור ולהיקף ההתערבות בשיקול דעת זה, ותוצאותיה ישליכו באופן ישיר על ציבור הפרקליטים בכלל, ובוודאי שעל הפרקליטים בשירות המדינה בפרט".

עוד הוסיף ואמר עו"ד נוה, כי "תפקידה וחובתה של לשכת עורכי הדין, הן כגוף סטטוטורי שהוקם על פי דין, והן כגורם המאגד בתוכו את כל ציבור עורכי הדין בישראל, להביא בפני בית המשפט את השקפתה בדבר שאלות עקרוניות אלו".

"קשה להעלות על הדעת, כי יתקיים דיון בנושא כל-כך מהותי הנוגע לאבני היסוד החוקתיות של המדינה, מבלי שעמדתה של הלשכה, המשמשת פה ללמעלה מ- 64 אלף פרקליטים, תישמע בעניין" – נימק ראש הלשכה את ההחלטה.

לצורך כך, מינה הוועד המרכזי את עורכי הדין ראובן בכר וצפריר נגבי, ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' על מנת לייצגו בעניין.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לשכת עורכי הדין בישראל.