מפרסם: פרסי צדוק קוצ'יק טריואקס
תאריך: 31/12/2015 13:19
נושא: מדיני
הנהגת לימוד והנהגת לימוד FSU
הנהגת לימוד והנהגת לימוד FSU
הודעה לעיתונות

יו"ר הועדה נגד האנטישמיות בפרלמנט הבריטי ג'ון מאן בכנס לימוד :

"יש בבריטניה 3 צורות של אנטישמיות- הקלאסית, של הקהילה המוסלמית, והאנטישמיות של השמאל"
על ההתבטאויות האנטישמיות של חברו למפלגה שעוררו סערה במדינה: "בושה לפרלמנט ובושה למפלגת הלייבור"

יו"ר הועדה נגד האנטישמיות בפרלמנט הבריטי וחבר מפלגת הלייבור ג'ון מאן דיבר היום(שני) בכנס לימוד בריטניה בהשתתפות 3,000 צעירים יהודים והתייחס לסוגיית האנטישמיות הגואה במדינה ובאירופה בכלל: "אני מודאג מאוד מההכלה של היבשת שלנו בכל מה שקשור לאנטישמיות, זהו מצב מסוכן ונפיץ מאוד בעל השלכות פוטנציאליות חמורות ביותר".

עוד אמר מאן כי יש לדעתו בבריטניה כיום " 3 צורות של אנטישמיות מודרנית- האנטישמיות הקלאסית, האנטישמיות מצד הקהילה המוסלמית, ואנטישמיות של השמאל", ויש להילחם בכל שלושתן.

בנוסף לכך, ביקר מאן בתערוכה "מרחוב וילנה בוישנייבה לרחוב הנשיא בירושלים" שנפתחה בכנס בברמינגהאם לציון פועלו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, פרי יצירתו של הארגון לימוד FSU בראשות חיים צ'סלר.

במסגרת הביקור שוחח מאן עם צ'סלר ואוצר התערוכה יורם דורי, שסיפר בתורו למאן את סיפור סבו של פרס, צבי מלצר, שנרצח בשואה יחד עם עוד 2,500 יהודים בזמן תפילה בבית הכנסת.
מאן, שנפגש עם פרס בעת ביקורו בישראל, הביע את הזעזוע העמוק שלו מסיפורו ואמר כי יעשה כל מה שביכולתו במסגרת תפקידו על מנת "למגר תופעות של אלימות מכל צורה שהיא כנגד יהודי בריטניה ואירופה בכלל".

מאן התייחס בדבריו גם להתבטאויות האנטישמיות של חברו למפלגה ג'ראלד קאופמן שדיבר על "הכסף היהודי ששיחד" את חברי הפרלמנט לטובתה של מדינת ישראל, ובכך משתף פעולה עם ממשלה שפוגעת באוכלוסייה הפלסטינאית מדי יום .

דבריו של קאופמן עוררו סערה ציבורית במדינה, ואף זכו לגינוי מצד ראש מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין. מאן גינה את קאופמן נחרצות ואמר כי היה צריך לפרוש כבר לפני שנים, וכי קאופמן הוא "בושה לפרלמנט, בושה למפלגת הלייבור, ובושה שהוא מכהן כיום כאב הפרלמנט".

בתמונה(קרדיט - בתיה דורי) משמאל לימין:
מייסד לימוד FSU חיים צ'סלר, יו"ר יוצא של לימוד בריטניה קווין ספטון, חבר הפרלמנט ג'ון מאן, יו"ר עמית לימוד בריטניה דבורה בלאושטיין, יו"ר נכנס של לימוד בריטניה דוויד הופמן, אוצר התערוכה יורם דורי, יו"ר לימוד הבינלאומי דויד בילצ'יס.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פרסי צדוק קוצ'יק טריואקס.