אילוסטרציה שתלים בזאליים
אילוסטרציה שתלים בזאליים
סוף סוף אפשר לשוב לחייך
סוף סוף אפשר לשוב לחייך
הודעה לעיתונות

השתלת שיניים בזאלית למחוסרי עצם - מה שרופאי השיניים לא יספרו לכם

בעידן המתקדם של היום קיימות טכניקות חדשות ומשוכללות בתחום השתלות שיניים אך במקרים קיצוניים של חוסר עצם נאלצים עד היום מטופלים רבים להסתפק בתותבות נשלפות או לחילופין לעבור טיפולים ארוכים ומורכבים הכוללים ניתוחים לבניית עצם (תוך שימוש ברקמת עצם ממקור אוטוגני-מגוף המטופל או בתהליך להרמת סינוס).

השיטה הבזאלית Basal Implantology - , הינה השיטה היחידה המציעה כיום השתלה שיניים למחוסרי עצם ללא תלות במצב העצם בפה, השתלה בשיטה זו מאפשרת למטופל לצאת לאחר ניתוח עם מערכת שיניים מושלמת נתמכת ויציבה אשר במסגרתה מעוגנים שתלים מיוחדים באזורים שונים של הלסת, השתלים הללו מהווים תמיכה מלאה יציבה וקבועה למערכת שיניים (שלמה או חלקית) השיטה להשתלה בזאלית נגישה כיום לציבור למרות בישראל קיימים רק רופאים בודדים אשר התמחו וצברו ניסיון ומיומנות בביצוע הניתוחים הללו. השיטה קיימת בעולם מזה זמן רב אך בישראל כמעט אינה מוכרת ככל הנראה בשל מיעוט מספר הרופאים אשר התמחו והוסמכו לטפל בה (ולא מדובר על שיטת ההשתלה "אול און פור").
דר' לארי ספוזניקוב אשר התמחה באונ' ניס שבצרפת ומנהל את המרכז להשתלה בזאלית בתל אביב מסביר:
במקרים של חוסר עצם קיצוני או סיבוכים בחניכיים כאשר לא ניתן לבצע השתלה רגילה, מעניקה השיטה הבזאלית פתרון אשר מקצר את דרך הייסורים של המטופל (השינוי דרמטי כפי שמעידים מטופלים רבים- ראה עדויות מטופלים בהמשך), המטופל יוצא עוד באותו יום הניתוח עם מערכת שיניים זמניות מלאה ותוך כשבוע מותקנות בפיו שיניים קבועות והוא חוזר לחייך ולאכול (גם סטייקים) ללא חשש.
מדובר בשתלי דיסק אשר אינם מוברגים לעצם הלסת כמו בשתלים דנטליים רגילים אלא מחוברים אל עצם הלסת ובמקום הברגה הם בעלי צורת דיסק אשר מאפשרת לעגן אותם בעצם הלסת ובפריסה לרוחב עצמות החניכיים והלסת באיזון ובאופן יציב כך של ייווצר מצב של תזוזה או שינויים במערכת השיניים המותקנת עליהם.
רופאי שיניים ומומחי השתלות רבים מפנים את מטופליהם למומחים בשיטה הבזאלית במקרים אשר לא נמצא להם פתרון של השתלה רגילה אם בשל חוסר בעצם (חלקי או מלא) או במקרי סיבוכים בחניכיים (דלקות, ציסטות וכד'), כאשר המטופל נזקק לתהליך שיקום מסובך ומורכב.
על הטיפול: בשיטה הבזאלית מותאם הטיפול הדנטלי למבנה חלל הפה של המטופל ולא להיפך (כפי שנעשה בהשתלה הקונבנציונאלית המקובלת), הפרוצדורה של ההשתלה הבזאלית לא מחייבת תליך ארוך ומורכב של בניית עצם שעליה בהמשך יוברג השתל (תהליך בניית עצם כולל לקיחת רקמות עצם ממקור אוטוגני אשר מחייבת פלישה כירורגית פולשנית לגוף המטופל). בהשתלה הבזאלית השתלים מקובעים לעצמות הלסת/עצם הבזאל, ולכן אין חשיבות למסת העצם הקיימת בחניכיים. מערכת השתלים מותאמת באופן מושלם באמצעות מחשב למבנה הפה והחניכיים של המטופל, השתלים מעוגנים בעצם הלסת, במספר נקודות בלסת התחתונה ו/או העליונה – נקודות בהן ניתן להחדיר שתלים. עצמות הלסת הבסיסיות הינן חזקות ואינן נספגות ונעלמות כך שניתן ליצור עליהן מבנה עמיד וחזק הנדרש לקיבוע מערכת שיניים אשר תשרוד בפה לאורך זמן. לקראת הניתוח מתבצע תכנון מקדים וניתוח וירטואלי על מודל תלת ממדי של לסת המטופל להבטחת התוצאה הטובה ביותר. התהליך הניתוחי עצמו מתבצע תוך טשטוש עמוק (סדציה) או בהרדמה מלאה (בנוכחות מרדים מקצועי). במסגרת הניתוח מקובעים שתלי הדיסק בפיו של המטופל ועוד באותו ההליך כבר מקובעת בפיו מערכת שיניים חלקית או מלאה.
מטופלים רבים הגיעו למרכז הבזאלי לאחר שנאמר להם שאין פתרון עבורם אם בשל מחסור קיצוני בעצם כבסיס לשתלים או בשל בעיות אחרות כגון ציסטות בחניכיים וכד', וכן מטופלים בעלי תותבות אשר בשל ספיגת העצם קיבלו מראה מבוגר ברבות השנים וחשוב להם לשפר את המראה כמו גם את איכות הלעיסה והאפשרות לחייך בפה מלא.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אביבה שורץ יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.