דוד יונתן גרינברג ומייסד לימוד FSU חיים צ'סלר
דוד יונתן גרינברג ומייסד לימוד FSU חיים צ'סלר
הודעה לעיתונות

120 שנה להולדתו של אורי צבי גרינברג, מגדולי המשוררים העבריים והתנועה הרוויזיוניסטית:

בנו של אצ"ג, דוד יונתן גרינברג: "אי אפשר לדבר על עולם אחר ועל גרמניה אחרת, בייחוד לאור שקיעתה של אירופה. לאף אחד מאתנו אין זכות למחול ולשכוח"

השנה יצוינו 120 שנים להיוולדו של אורי צבי גרינברג, מגדולי המשוררים העבריים ומחלוציה של התנועה הרוויזיוניסטית. לרגל האירוע, ערך בנו דוד יונתן גרינברג ביקור שורשים ראשון בביליי קאמין, כפר קטן שליד לבוב שבאוקראינה בו נולד והעביר אצ"ג את שנותיו הראשונות.

ביקור השורשים של גרינברג, שהתלבט רבות במהלך השנים באם להגיע למקום בו נרצחו בשואה כל בני משפחת אביו הנודע, התקיים במסגרת כנס לימוד FSU בעיר לבוב שבאוקראינה בהשתתפות מאות צעירים יהודים בהובלת המייסד חיים צ'סלר.

במסגרת הכנס של לימוד FSU הרצה גרינברג בפני עשרות צעירים על פועלו הספרותי והמורשת הפוליטית של אביו, שהיה בזמנו בין המבקרים הבולטים של תנועת העבודה, מספר שתיים אחרי זאב ז'בוטינסקי בתנועה הרוויזיוניסטית, ונציג תנועת חירות לכנסת הראשונה.

במהלך הביקור סייר גרינברג יחד עם חיים צ'סלר וד"ר יואל רפל במקום בו נחרב בית הכנסת של העיירה, וגם בכנסייה של הכפר עליה הרבה לכתוב אביו, שכיום ננטשה ונזנחה לחלוטין ע"י התושבים שעוד נותרו במקום.

במעמד זה סיפר גרינברג על מה שעבר אביו בכפר ועל אסון השואה שגבה את חיי משפחתו והותיר חותם בו עמוק שקיבל ביטוי משמעותי הן בשיריו, בתור המשורר של המחנה הרביזיוניסטי, והן בפועלו הפוליטי.

"ממשפחה של עשרות אנשים אבי נשאר לבד בעולם, כל משפחתו נרצחה" סיפר גרינברג במהלך הביקור, "זהו דבר שאדם אינו יכול להשתחרר ממנו ובטח לא לדבר על עולם אחר, ועל גרמניה אחרת, בייחוד כיום כשאנחנו צופים על יבשת אירופה ורואים את שקיעתה.
לאף אחד מאתנו אין זכות למחול, לשכוח או לסלוח".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פרסי צדוק קוצ'יק טריואקס.