מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 01/02/2016 19:17
נושא: נדל"ן
הודעה לעיתונות

משקמים את בניין אסון הגז בגילה

עיריית ירושלים הוציאה היתר בניה
לעבודות שיקום הדירות שניזוקו באסון הגז בגילה

עיריית ירושלים הוציאה השבוע את היתר הבניה לעבודות שיקום הדירות שניזוקו באסון הגז בגילה.

כזכור, בחודש נובמבר 2015 הושג מתווה פתרון למשפחות נפגעי אסון הגז, שאירע ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה, לפני כשנתיים.

במסגרת הפתרון אותו יזם והוביל ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, הדירות שניזוקו ישוקמו וזאת באמצעות מתווה משותף של עיריית ירושלים, חברת מוריה, חברת סופרגז וחברת הביטוח שלה, יחד עם כספי הביטוחים של דירות הנפגעים.

לאחר עבודה מאומצת הצליחה עיריית ירושלים לייצר לפנים משורת הדין, מתווה בו הדירות ישוקמו ובעליהן יוכלו לשוב ולגור בדירותיהם המחודשות. במסגרת המתווה עיריית ירושלים תממן את שלבי התכנון וחברת סופרגז וחברת הביטוח שלה, יחד עם חברות הביטוח של הדיירים יממנו את שלבי הביצוע. תהליך הבניה יבוצע בידי קבלן חיצוני אך ילווה על ידי חברת מוריה. המתווה שהושג והוצג לדיירים ולחברות הביטוח קיבל בשבוע שעבר היתר המאפשר יישומו.

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מאיר תורג'מן, אשר מונה על-ידי ראש-העיר, לטפל בנושא, ילווה את שיקום הדירות באופן אישי ויעקוב אחר קצב ההתקדמות.

האחראי על הפרויקט מטעם העירייה, שילווה את עבודות השיקום הוא שמואל מהלה, אשר יעבוד בתאום מהנדס העיר, שלמה אשכול אשר מלווה את שלבי התכנון וילווה את מהלך הביצוע באופן צמוד.

יש לציין כי מאז האסון העניקה העירייה סיוע נפשי לדיירים שדירותיהם נפגעו, מימנה לינות בבתי מלון, סייעה בפינוי השטח ובטיפול במפגעים בטיחותיים והעניקה תמיכה וסיוע כלכלי באמצעות גיוס תרומה מחברת סופר-גז שהועברה למשפחות גם עבור תשלומי שכר דירה וחולקה באופן אחיד. כמו כן, מאז האסון עובדים סוציאליים מלווים את המשפחות.

ראש העיר ניר ברקת ציין כי: "אסון הגז בגילה היה אירוע טרגי, חריג ומצער ואני שמח שהצלחנו להציע מתווה בו הדיירים יוכלו לשוב בהקדם ובכבוד בחזרה לבתיהם. העירייה תמשיך ללוות את שיקום הדירות עד חזרת הדיירים לבתיהם".

סגן ראש העיר מאיר תורג'מן: "אני שמח כי השבוע אנחנו אנשי בשורה לנפגעי אסון הגז וכי כבר בימים הקרובים יחלו העבודות לחיזוק המבנה ולהכשרתו ברמה הבטוחה ביותר לאכלוסם של הדיירים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.