עו"ד רון הדר, מנכ"ל ומייסד ettorney
עו"ד רון הדר, מנכ"ל ומייסד ettorney
הודעה לעיתונות

לראשונה בישראל: הפלטפורמה המקוונת ettorney תאפשר לרשום חברה בע"מ בתוך 24 שעות

==
התהליך מתנהל בשלושה שלבים פשוטים: מייסד החברה ממלא באתר www.ettorney.co.il טופס מקוון בתהליך שנמשך כ-5 דקות; עורך דין מטעם ettorney יוצר קשר עם המייסד לתיאום מועד לחתימה על המסמכים והמייסד מקבל בדואר אלקטרוני בתוך כ-24 שעות תעודת התאגדות הכוללת את שם החברה ומספרה

עו"ד רון הדר, מנכ"ל ומייסד ettorney: "תהליך רישום חברה לא השתנה כבר עשרות שנים. הפלטפורמה של ettorney תסייע לבעלי עסקים לרשום חברה במינימום זמן וכסף. נסייע להעשיר את הסביבה העסקית בישראל ואף לשפר את הדירוג של המדינה במדדים בינלאומיים הבוחנים את קלות עשיית העסקים" ==

חברת ettorney משיקה את הפלטפורמה האינטרנטית הראשונה בישראל לרישום מהיר של חברה בע"מ. התהליך מתנהל בשלושה שלבים פשוטים: מייסד החברה ממלא באתר www.ettorney.co.il טופס מקוון בתהליך שנמשך כ-5 דקות; עורך דין מטעם ettorney יוצר קשר עם המייסד לתיאום מועד לחתימה על המסמכים והמייסד מקבל בדואר אלקטרוני בתוך כ-24 שעות תעודת התאגדות הכוללת את שם החברה ומספרה (ח.פ.). עלות השירות הינה 499 ₪ + מע"מ.

העניין ברישום והקמת חברות חדשות גובר בימים אלה עם הורדת מס החברות מ-26.5% ל-25% החל מה-1.1.2016 והצהרות משרד האוצר המרמזות על כוונה להוריד את מס החברות ב-2%-3% נוספים בשנים הבאות.

בעשור האחרון נרשמו מדי שנה בין 13,000 ל-17,000 חברות חדשות. בשנת 2015 נרשם שיא בהקמת חברות בעשור האחרון, עם רישומן של 16,779 חברות חדשות. ettorney מעריכה כי גם ב-2016 יישבר שיא ברישום חברות חדשות בעקבות הורדת מס החברות. על פי תחזית החברה, כבר ברבעון הראשון של 2016 צפויות להירשם כ-7,500 חברות חדשות, ובכל שנת 2016 יירשמו כ-20,000 חברות.

המערכת המקוונת של ettorney בודקת באופן אוטומטי האם שם החברה המבוקש פנוי במאגר רשם החברות ומספקת תוך כדי ההליך מידע לגבי כמות הון מניות מוקצה ורשום מומלצים. במהלך רישום החברה מספקת הפלטפורמה של ettorney למייסדי החברה הסברים בנוגע למסמכים המשפטיים ולמונחים משפטיים בסיסיים הקשורים בהקמת חברה בע"מ. ettorney מטפלת בכל המסמכים הנדרשים להקמת חברה ובכללם טופס הגשת מסמכים, בקשה לרישום חברה, תצהיר בעלי מניות ראשונים, תצהיר דירקטורים ראשונים ותקנון התאגדות, לצד התהליך המלא של אימות החתימה.

אתר www.ettorney.co.il אף מאפשר למייסדים לבצע פעולות נוספות הקשורות בהקמת חברת בע"מ, ובכללן שירות לפתיחה מהירה של חשבון בנק לחברה תמורת סכום סמלי.

התהליך של ettorney מיועד לחסוך 1,500 ₪ עד 2,500 ₪, לא כולל מע"מ, בשכר הטרחה עבור רישום חברה ו-10-14 ימים להשלמת התהליך. כיום על מנת להקים חברה בישראל מייסד החברה נדרש לאתר עורך דין, לקיים עמו פגישה בתשלום ולהסתכן בכך שהתהליך יתעכב או ידרוש עלויות נוספות ובלתי צפויות. עיכובים ועלויות אלה יכולים להיווצר במידה ומתרחשות טעויות או במידה ושם החברה אינו מאושר על ידי רשם החברות. כמו כן, תהליך זה כולל פעולות עתירות זמן כגון מילוי ידני של טפסים מפורטים ושליחויות לרשם החברות בירושלים.

ettorney הוקמה ומנוהלת על ידי עו"ד רון הדר (32) הפעיל בתחומי יזמות ההיי-טק. עו"ד הדר הקים שתי חברות סטארט אפ בתחום המדיה ושימש בין היתר כסמנכ"ל הפיתוח העסקי של פלטפורמת ההשקעות iAngels.

במטרה להקל על יזמים לפתוח חברות בע"מ, גיבשה ettorney שיתופי פעולה עם שורה של גופים המעודדים יזמות בישראל דוגמת תוכנית ZELL ליזמות של המרכז הבינתחומי, Vertical Engine בשיתוף מרכז היזמות של אוניברסיטת ת"א, האקסלרטור האורבני של עיריית הרצליה HAC, מרכז היזמות של עיריית תל אביב-יפו "הספריה" ומתחם הסטארט אפים של רעננה Hubanana.

ettorney פועלת בימים אלה לגיבוש שיתופי פעולה עם משרדי עורכי דין ברחבי הארץ, בכדי לאפשר ליזמים ובעלי עסקים הרושמים חברות להגיע בקלות למשרד עורך דין בקרבת מגוריהם לצורך ביצוע אימות חתימה על המסמכים הנדרשים להקמת חברה בע"מ.

"עבדתי בשני צדי המתרס, הן כעורך דין בתחום ההיי-טק והן כיזם שהקים חברות סטארט-אפ וחוויתי מקרוב את הבעייתיות בתהליך הקיים של רישום חברה. תהליך זה לא השתנה כבר עשרות שנים" אמר מנכ"ל ומייסד ettorney עו"ד רון הדר. "במקביל, האינטרנט מאפשר לבצע פעולות סטנדרטיות במינימום זמן וכסף והמגמה הזו מערערת את ענף עריכת הדין העולמי. כחלק מהחזון של ettorney לקדם דיגיטציה של שירותים משפטיים, אנו מביאים לישראל פלטפורמה מקוונת שמאפשרת לבצע רישום חברות בצורה המהירה, המשתלמת והידידותית ביותר".

עו"ד הדר הוסיף: "מחקרים בעולם מוכיחים שהעלות, הזמן ומורכבות התהליכים הנדרשים לרישום חברה חדשה במדינות ה-OECD משפיעים לא רק על מספר החברות החדשות שמוקמות, אלא גם על שיעור הצמיחה באותן מדינות. פלטפורמת ettorney תסייע להעשיר את הסביבה העסקית בישראל ואף לשפר את הדירוג של המדינה במדדים בינלאומיים הבוחנים את קלות עשיית העסקים, דוגמת מדד Doing Business".

לפרטים נוספים: אורי מאירוביץ', משרד יחסי ציבור, 077-2129988, 054-6400070

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.