מפרסם: Martins יחסי ציבור
תאריך: 16/02/2016 18:45
נושא: אינטרנט ודיגיטל
הודעה לעיתונות

בניית אתרים - לא רק בשביל לעשות כסף

מרבית האנשים שמתעסקים בתחום של בניית אתרים פונים, ברמה מסוימת של צדק, לעסקים ובעלי מקצוע, בשביל שאלו יהיו הלקוחות שלהם, הרי כל עסק וכל בעל מקצוע חייבים שיהיה להם אתר אינטרנט. בסופו של דבר האתר עוזר להם להרוויח. לשם מה להקים אתר אינטרנט, אם לא בשביל לעשות ממנו כסף?

אך גם בעולם שלנו, עולם קפיטליסטי שמלמד אותנו שהמטרה היא להרוויח וכמה שיותר, לא כל רעיון של בניית אתרים חייב להגיע מתוך כוונה להרוויח כסף, ואם יש זירה אחת שמוכיחה שאפשר להשתמש בה וליהנות ממנה, לא רק בשביל לעשות כסף, אז ללא ספק מדובר באינטרנט.

לפני שנציג כאן כמה רעיונות לכך ומדוע אנשים אכן פונים לחברות בניית אתרים בשביל שיפתחו עבורם אתר ולא בשביל להרוויח, חשוב לומר שני דברים תחילה. ראשית, מכל אינטרנט, בצורה כזו או אחרת, אפשר להרוויח. זה יכול להיות באופן ישיר דרך מכירות או שירותים וזה יכול להיות באופן עקיף דרך מודעות גוגל. שנית, גם אתרים שלכאורה נתפסים בעיניי חלק מהאנשים כמו אתרים שלא מיועדים לעשות כסף, נניח אתרי חדשות או רשתות חברתיות, מבוססים על תוכנית עסקית ברורה של עשיית כסף, דרך פרסום וכלים אחרים.

בניית אתרים קצת אחרת

ישנם שורה של אתרי אינטרנט שמטרתם הישירה היא לא להרוויח כסף. אנחנו יכולים לראות את זה בשני אופנים, ראשית, הם לא מציעים שום דבר למכירה ושום שירות להזמנה, שנית, אנחנו יכולים לראות את זה בבחירת התחומים בהם מתעסקים האתרים. עם זאת, בשני המקרים, ייתכן מאוד שהמחשבה היא כן לעשות כסף, מחוץ לאתר, כפי שנראה בהמשך.

הנה 3 דוגמאות של אתרים שאפשר להקים גם בלי למהר ולעשות כסף מהם, ואיך בכל זאת אפשר כן להרוויח מהם:

אתרי אומנות – כידוע גם מחוץ לעולם האינטרנט קשה מאוד להרוויח מאומנות, אז בוודאי שגם באינטרנט יהיה קשה מאוד להרוויח מהם. הדוגמא הטובה הם אתרי שירה. ברשת אפשר למצוא מגוון אתרים שמיועדים לפרסום שירים, לעיתים אלו אתרים שמאגדים שירים של אמן ספציפי ולעיתים שירים של מגוון אמנים. הדרך להרוויח מאתר שכזה הוא אם מזמינים יוצרים להלחין את השירים ולשלוח אותם לרדיו או לפרסם אותם באלבומי מוזיקה.

אתרי מידע – ישנם מגוון רחב של אתרים שמיועדים רק לספק מידע לגולש על מגוון נושאים. אתרים של עמותות או של גורמים פרטיים שרוצים לעזור לכלל הציבור. גם כאן אין כוונה למכור מוצר או שירות. הדרך להרוויח היא בעיקר בעזרת שיתופי פעולה עסקיים מחוץ לאתר.

אתרי בלוגים ופורומים – מדובר באתרים שמטרתם לתת לגולשים אפשרות לכתוב דברים כהווייתם וליהנות מיצירת קשרים. אתרים שכאלה במידה ואינם מתבססים על פרסום, עובדם בדרך על יצירת קהילה גדולה שאמורה לתמוך בהם. חברות בניית אתרים רבות מתמחות באתרים מסוג זה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.