מפרסם: לורי אומנות
תאריך: 01/03/2016 08:43
נושא: אמנות, תרבות

פתיחה חגיגית לתערוכה של אסף בסון

יום ה', 03 מרץ' 2016 בשעה 20:00
מיקום: בית רובינשטיין
כתובת: לינקולן 20 תל אביב (מפה)
משך: שעתיים
אסף בסון בסטודיו
אסף בסון בסטודיו
הודעה לעיתונות

תערוכת יחיד לאמן אסף בסון בגלריה בית רובינשטיין ת"א

מתוך דבר אוצרת התערוכה: לורי פשניצה

אסף בסון יצר וביים את " מכתוב עליכ" - סרט מסע אישי דוקומנטרי המתחקה אחר דמותו האניגמטית של אביו, יצחק בסון, איש המוסד ו"מג'די" שם הבמה שלו כזמר ומשורר שעלה ארצה מעיראק בשנות החמישים והיה לסמל תרבות ומושא הערצה בין שומעי המוסיקה בקול ישראל בערבית. מעריציו הרבים לא ידעו כי לצד היותו אמן מחונן, היה הזמר מג'די, איש מוסד שנדרש להימנע מהופעה בפני קהל. הסרט הופק בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, קרן מדיאה הבינלאומית והרשות השנייה לקולנוע ולטלוויזיה. הסרט הוקרן בארץ והופץ בחו"ל. הוא גם הוזמן מטעם רשת אלג'זירה לראיון טלוויזיוני מכובד אודות סרטו שגם נקנה על ידם להקרנה בינלאומית.

את הבית שלו הפך לאולפן טלוויזיה עם נוף מופשט ומשתנה מדי יום. המוסיקה "מצוירת" בצבעים על הבד ומנגנת בדממה גם כשהיא נפסקת. היא מנצחת על פריימים, סצינות ושוטים עלומים שנמשחים בשמן צבעוני טהור על המסך הלבן. זה חומר הגלם ממנו עשוי הקולנוע שלו. התפאורות נוצרות ומשתנות מדי יום- מספרות את הסיפור שלו.
אסף משתמש בכרטיסי אשראי במקום מכחולים ככלי עבודה. בעולם חומרני עם שליטת התאגידים בכל תחומי החיים, כרטיס האשראי האישי הופך את האדם לבעל זהות נוספת - נשלטת כלכלית וחומרית. אצל בסון יוצא הכרטיס הפלסטי מתחום הייעוד שלו ומשמש מברשת לבריאת עולם אחר. פתוח, שולט חופשי ולא כבול.
בכל יצירה הוא מגלה את עצמו מחדש. כאוטודידקט לא חש מחויבות לאסכולה כלשהי. אם כי מרסל דושאן וג'קסון פולוק היוו עבורו מקור השראה נרחב לביטוי "עשיית המעשה" האמנותי האישי שלוcreative act - .
הוא יוצר מתוך אימפולס כשהמוזה מבעבעת בתוכו מתחושות יומיומיות הממלאות אותו ומעצימות גם את זיכרונות הילדות שלו. הם יוצרים אפקטים שונים, עד לתוצאה הסופית שנושאת אותנו בכישרון רב בין מבוכים, בין קווים ותוואים, אל מגרש המשחקים של הנפש.

אסף בסון, גבר נאה וכריזמטי, שואף לנסוק - תרתי משמע. עז רצונו לקום בבוקר עם אנרגיה טובה ויצרית, "לעוף" איתה בבית שלו שהפך לסטודיו ואולפן טלוויזיה, בין ריחות הטרפנטין וצבעי השמן של פעם,המרקדים איתו כשברקע נשמעת מוסיקת טכנו המנסה להעביר את הצלילים שבסטודיו אל הבד, גם כשוררת דממה בחלל.

פרטים ליצירת קשר: נייד 0528548291 [email protected] E-mail:

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לורי אומנות.