מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 29/03/2016 16:09
נושא: חברה, מוניציפלי
הודעה לעיתונות

עיריית ירושלים חברה באו"ם

בזכות התכנית "חיים בגיל" שיזמה עיריית ירושלים לתמיכה באזרחים וותיקים, העירייה התקבלה כחברה ברשת הבינלאומית ל"ערים ידידותיות-גיל" של ארגון הבריאות העולמי של האו"ם

עיריית ירושלים התקבלה על ידי ארגון האומות המאוחדות כחברה ברשת הבינלאומית לערים "ידידותיות גיל", אשר מאפשרת תנאים אופטימליים להזדקנות בערים שונות ברחבי העולם. מדובר בערים הרואות את צורכי האדם כערך מרכזי ובעלות תודעת שירות מיטבית המותאמת לצורכי האדם לאורך כל מעגל חייו, לרבות בשנותיו המתקדמות.

החברות בארגון הגיעה בעקבות הגשת בקשה של עיריית ירושלים להתקבל לרשת הבינלאומית כחלק מיישום המלצות תוכנית האב לאזרחים ותיקים בירושלים, "חיים בגיל", פרי יוזמת המשרד לשוויון חברתי ובהובלת "המחלקה לזקן" באגף הרווחה של מינהל לשירותי קהילה בעיריית ירושלים. אלו עבדו בשיתוף מינהלים נוספים בעיריית ירושלים, עמותות, ארגונים ומועצת הגמלאים בעיר.

תוכנית האב לאזרחים ותיקים בירושלים, "חיים בגיל", החלה בשנת 2014 במטרה לשפר את איכות החיים של אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר לאור מגמת העלייה בתוחלת החיים וגידול באחוזי האוכלוסייה המבוגרת מתוך כלל האוכלוסייה. בירושלים מתגוררים למעלה משבעים אלף בני 65+, עובדה הממקמת את ירושלים כעיר עם אוכלוסיית האזרחים הוותיקים הגדולה בארץ.

כחלק מההיערכות העולמית למגמת הזדקנות האוכלוסייה וגידול בתוחלת החיים, הקים ארגון הבריאות העולמי, המהווה תת זרוע של האו"ם, רשת בינלאומית לערים ידידותיות-גיל (The WHO Global network of Age-friendly cities and Communities), בה חברים למעלה מ- 287 ערים וארגונים מ-33 מדינות.

הרשת הבינלאומית מאפשרת לחברות בה לשתף ולחלוק מידע, ללמוד על תוכניות, להשתתף במחקרים וליזום פעילויות בינלאומיות משותפות במטרה לקדם את איכות החיים של האזרחים הוותיקים.

במסגרת הכרה זו מקדמת העיר ירושלים תכניות שונות ובהן: הקמת מרכז תעסוקה "הפלוס בשישים בירושלים", התקנת ספסלים ברחבי השכונות, פיתוח דגם לדיור חדשני, שדרוג מערכת מידע דיגיטאלית, בניית רשת לגיוס מתנדבים ותיקים ותוכניות לקידום אורח חיים בריא וכד'.

בתעודה רשמית שנשלחה לראש העיר מר ניר ברקת, הכיר הארגון במאמציה של עיריית ירושלים בקידום היערכות וחיזוק תוכניות פעולה להטיב עם איכות החיים של אזרחים ותיקים בעיר.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ציין כי "תוכנית האב נותנת בידינו כלים לפיתוח תוכניות ושירותים נוספים, וכן כלים לחיזוק אוכלוסיות האזרחים הוותיקים בעיר כעוגן חברתי משמעותי בקהילה. ככל שאנו, ברשות המקומית, נשכיל להיערך לפיתוח תשתיות תכנוניות רב תחומיות ובין-דוריות, כך תגדל יכולתנו לתרום ולהיתרם על ידי אוכלוסיית הוותיקים בעיר ולהפוך את ירושלים לעיר ידידותית-גיל.

לאזרחים הוותיקים של ירושלים אני מודה על התרומה הייחודית לעיר ולאופייה. זוהי חובתנו לעשות ככל יכולתנו כדי שירושלים, בירתה של מדינת ישראל, תהיה מקום שכדאי וניתן לגדול ולחיות בו, בכבוד וברווחה, בכל גיל".
ישראל מדורגת במקום השישי בעולם בתוחלת חיים עם ממוצע גיל של 82 שנים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל מונה כ-830,000 איש המהווים כ-10% מכלל האוכלוסייה. בשנת 2035 תמנה אוכלוסייה זו 1.7 מיליון נפש, ותהווה כ-15% מכלל האוכלוסייה בישראל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.