מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 24/04/2016 15:11
עדכון: 25/04/2016 13:12
נושא: משפט
עו"ד וקנין-תמונה חדשות הוט וידאו
עו"ד וקנין-תמונה חדשות הוט וידאו
הודעה לעיתונות

בוטל המכרז -הצלחה לעו"ד אילן וקנין מעפולה - סבבה בצפון

חמישה חודשים של מריטת עצבים הגיעו היום אל קיצם לקול צהלת העפולאים,חודשים שבו עו"ד וקנין פונה במכתבים לבכירי רשות מקרקעי ישראל, שבו דרש מהם לבטל את מכרז המגרשים בעפולה עילית

וקנין, המייצג שורה של מציעים במכרז שהצעותיהם לא זכו, טען בשמם לאורך כל התקופה ועמד על כך כי על רשות מקרקעי ישראל לפסול את תוצאות המכרז כולו בשל תיאום מחירים פסול ותכסיסנות, כהגדרתו.

בדרישה זו מסתמך וקנין על תוצאות ההליך המשפטי בעניין מכרזי הקרקע בחריש, שם אישר בית המשפט את קביעת ראש רשות מקרקעי ישראל לפיה תיאום מחירים ותכסיסנות הן עילה מספקת על מנת לפסול הצעות במכרז או אף לפסול את המכרז כולו.

בהשתלשלות העיניינים שתפסו תאוצה בחודשים אלה ואשר עשו כותרות בכל מדינת ישראל, הראה וקנין כיצד בתשעה מגרשים דו משפחתיים זכו הצעות זהות, כולן על סך של 255,555 ש"ח, וכי בכמה מגרשים נוספים זכו הצעות שנראה כי היו מתואמות עם הצעות אלו, בסכומים כגון 255,777 ו-255,888 ש"ח.

עו"ד אילן וקנין, שבדק בשם המתנגדים את ההליך, אמר כי רשות מקרקעי ישראל הייתה צריכה לעצור את המכרז. "זה ברור שיש משהו לא תקין כאשר חלק מהמתמודדים מגישים הצעה זהה ברמת השקל.

לדבריו למכרזים אלה אמורים לגשת אנשים באופן פרטי, ופה ברור שהייתה התארגנות",וקנין הזכיר לבית המשפט כי מכרז דומה נפסל בנסיבות דומות ביישוב חריש.

הבוקר קיבל וקנין את הבשורה עליה עמל כה רבות, השופט ד"ר אברהם אברהם מקבל את טענות העותרים שעו"ד וקנין הינו בא כוחם בנושא תיאום מחירים והצעות זהות, בית המשפט קבע בפסק הדין לבטל את כל המכרז במלואו במורדות עפולה הצעירה.
עו"ד אילן וקנין, ב"כ העותרים שזכו בעתירה אומר לסבבה בצפון: "לאחר מאבק משפטי קשה, מורכב, עיקש ועם הרבה אמונה.

אני שמח לבשר לתושבי עפולה ולרבים אחרים שעקבו אחר המאבק המשפטי הזה ובכלל, כי היום הוציא נשיא בית משפט המחוזי, כב' השופט, ד"ר אברהם אברהם מלפניו פסק דין ארוך, מנומק ובעיקר נכון וצודק, המורה על ביטול המכרז השנוי במחלקות, כב' הנשיא בעצם קיבל את העתירה שהגשתי בשם 4 עותרים, תושבי עפולה שנגשו למכרז ולא זכו.

בית המשפט הורה כי המכרז מבוטל וזאת לאחר שהצלחנו להוכיח בבית המשפט באופן מוחלט, כי רובם של הזוכים במכרז זכו לאחר שהגישו הצעות מתואמות, תוך תיאום פסול ותכססנות אסורה, זאת לצד טענות כנגד חוקיות סעיפים במכרז שהביאו בעצם ליתרון לא הוגן לזוכים שהתאגדו על פני מציעים פרטיים שנגשו בתום לב. מדובר בפסק דין נכון, צודק ומתבקש. חג שמח לכולם."

תושבי עפולה מודים לעו"ד אילן וקנין על העשייה הרבה למען התושבים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.