צילום נטע שחק
צילום נטע שחק
הודעה לעיתונות

הנבואה שהגשימה את עצמה

צחוק, בכי, ייאוש, ריקוד, שירה, קנאה, כאב, מתח, שאפתנות וקשיים של קיום אנושי בסיסי מזוקקים להצגה של כ-60 דקות, "צמחים מטפסים"
יום ד', ה-27 באפריל , חוה"מ פסח, תיאטרון צוותא, תל אביב בשעה: 20:30

הקומדיה השחורה "צמחים מטפסים" עוסקת בשני משותקים המחוברים למכונת החייאה ונועדה, בין השאר, לעורר הזדהות עם מצבם של הנכים ומודעות לזכויות החולים:
האם יצליחו שני חולים משותקים המחוברים למכונות החייאה לברוח?
"צמחים מטפסים" מאת ארז מירנץ הי"ד היא משל קיומי על האדם ועל זכויות החולה במצב בו אינו יכול אפילו למצמץ את רצונותיו.
ההצגה רצה כשנה וזוכה לתגובות נלהבות הן מצד המבקרים והן בקרב הקהל הרחב!
בעקבות ההצלחה נוצר קשר צמח משותק לשעבר בשם מרטין פיסטוריוס, שהרצה בTED על סיפור חייו שבאופן מדהים דומה למה שמתרחש במחזה ונבדקת האפשרות להציגה באנגליה.
מן הביקורות:
"המחזאי ארז מירנץ הצליח לתמצת בשעה אחת לערך עולם שלם של חיים בצל המדע הרפואי החוקר, העלול לרמוס ולפגוע בזכויות המאושפזים. להקת השחקנים המוכשרת מעלה דרמה קומית, שהיא בעצם משל שמנסה להעביר מסר הנתון לפרשנותם של הצופים".
(חיים נוי, להיטון, חדשות מהדורה ראשונה)

"המחזה נע בין ריאליזם מינימליסטי לפנטזיה דמיונית פרועה ומצחיקה למדי. ההומור אכן מזניק את המחזה ממצב של שיממון עגמומי לפארסה משעשעת ולא צפויה."
(מאיה בז'רנו, עיתון 77)

"המחזה מקורי ביותר,מרתק ומסקרן.יש בו,כאמור, רעיונות מרומזים לא קלים לעכול. האם יש לחולה זכויות כלשהן? האם הפתרון היחידי לחולה הנכה הוא לברוח ?יש במחזה מתח רב.שני השחקנים הראשיים-המטופלים מבצעים את תפקידם הקשה בצורה מעולה.הקצב מהיר ביותר לפי הבימוי הטוב של אלעד שרעבי".
(אלי ליאון, נענע)
"ההצגה משאירה פתח לאמונה בקיום נסתר"
(טל סלוצקר, המלצה יומית, 88FM)
"כך, בכשעה של הצגת פרינג׳ צנועה, מיילדים חמישה שחקנים, במאי ואנשי במה ספורים את חזונו המדויק של המחזאי ארז מירנץ לנסח עבור הקהל את מצוקתנו כאובייקטים של הרפואה והמדע המכפיפים כל איווי ותשוקה אנושית לסקרנות המדעית".
(אבינועם חקלאי אתר "בכיון הרוח”)
"אחרי שצפתה בדרמה אחרת – ההצגה "צמחים מטפסים", היא גילתה מחדש את האופטימיות, את התקווה ובעיקר את האמונה בעתיד טוב יותר, על אף, ולמרות הכל"
(ענת מנדל, מגאפון)
"עד כמה שידוע לי במשרד החינוך סרבו להכניס את ההצגה לסל-תרבות מחשש שהתלמידים לא יבינו. האם הם פחדו ממה שהתלמידים לא יבינו או שמא ממה שהם כן יבינו?"
(גליה אבן חן, בננות)
צמחים מטפסים מאת: ארז מירנץ הי"ד.
עיבוד ובימוי: אלעד שרעבי. משתתפים: אושר בית הלחמי, איתי בלייברג, יואל ברמן, רותם שוורץ/יפעת אהרוני, נועה צפריר.
מוסיקה: ארז כהן תפאורה: נתנאלה אווסלנדר ודותן אלעד.תלבושות: נתנאלה אווסלנדר. כוריאוגרפיה: דפנה הורנצ'יק. תאורה: רונן בכר. צילומים: נטע שחק.

מחיר כרטיס: 50 ש"ח.
להזמנות: קופת צוותא, טלפון: 03-6950156
או באתר צוותא החדש: http://tzavta.co.il/EventPage.aspx?id=158

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.