מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 24/04/2016 17:34
נושא: תיאטרון
צילום: לי שלייכמן
צילום: לי שלייכמן
הודעה לעיתונות

להיות פרזיט בחג הפועלים?

בשני העשורים האחרונים הלך ה-1 במאי ונהיה אזוטרי יותר ויותר על רקע התגברות הקפיטליזם, אך תמיד היו אלו ש"שמרו על הגחלת".
על רקע העליה מברה"מ והיחס האמביוולנטי של העולים מחבר העמים לתקופה הסובייטית, עולה ההצגה "הפרזיט" בירושלים בחג הפועלים ויום למחרת בתל אביב ועוסקת בקונפליקטים של אמן מול השלטון, האם להיות משורר זה מועיל למדינה ושאלות מסקרנות אחרות. לכבוד המאורע תינתן הנחה מיוחד למיעוטי יכולת.
יום א', ה-1 במאי: בית מזיא, ירושלים בשעה 21:00
יום ב', ה-2 במאי: תיאטרון קרוב, תל אביב בשעה 20:00

הפרזיט הוא קולאז' תיאטרלי רב-גוני העוסק בחיי האזרחים בברית המועצות הקומוניסטית. המופע משלב אלמנטים של תיאטרון חזותי ופרפורמנס ובנוי מטקסטים אישיים, ספרותיים ודוקומנטריים המעלים שאלות אודות חיי הפרט במקום בו המדינה היא מעל לכל: בשנת 1964 נשפט בברית המועצות המשורר יוסף ברודסקי בעוון "פרזיטיות", משום שעבודתו כמשורר נחשבה לתרומה לא מספקת למדינה. המשפט של ברודסקי מעלה את הדיון אודות מקומו של האמן בחברה, ועל היחסים שבין אידאולוגיית המשטר לבין חופש המחשבה והביטוי של האינדווידואל.
היוצרת ורה ברזק-שניידר, ילידת רוסיה, עלתה לארץ בגיל 3 אך גדלה על ברכי התרבות הרוסית וזיכרונות התקופה הסובייטית, היא למדה תיאטרון, פרפורמנס, בימוי ומשחק. העלאת ההצגה דווקא ב-1 במאי תוסיף לדיון הציבורי על הרלוונטיות של חג פועלים כזה בישראל של היום.

מאת ובבימוי: ורה ברזק שניידר שחקנים: אוריין גליקסברג פרתם, דורין מנדל, יואב סדובסקי, רחלי אנקור. עיצוב חלל ותלבושות: עדי ברודסלי ואורליאן פיק . יעוץ דרמטורגי: נעמה ברמן. עריכת סאונד: יונתן גליקסברג . עיצוב תאורה: רונן בכר
אנימציה: אשר שוורץ ואוריה בן חיים (מכללת ספיר)
מחיר כרטיס (רק ל2 ההצגות האלו) : ירושלים: 45 ש"ח להזמנות: 02-6230002
או באתר: http://www.bmz.org.il/contact_us.php
תל אביב 40 ש"ח. להזמנות, טלפון: 03-6885004
או באתר התיאטרון: http://t-karov.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.