מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 27/04/2016 08:17
עדכון: 27/04/2016 09:55
נושא: מוניציפלי
יוסי אסרף חבר מועצת העיר-אילוסטרציה: סבבה בצפון
יוסי אסרף חבר מועצת העיר-אילוסטרציה: סבבה בצפון
הודעה לעיתונות

בס"ד עפולה - "הצעה לסדר שאחרי ליל הסדר" - סבבה בצפון

חבר מועצת העיר עפולה, יוסף אסרף קורא לחברי המועצה לתמוך בהצעתו שהינו מתכוון להעלות בישיבה שלא מן המניין בקרוב בנושא הקרקעות במורדות עפולה הצעירה ועוד מכרזים הצפויים לצאת בקרוב מאוד.

חבר המועצה מסביר שדירה למשתכן אינה פתרון לזוגות צעירים, דירה שעלותה כ700.000 אלף ₪ בערך אינה דירה במחיר שזוגות צעירים בתחילת דרכם יכולים לממן.

הם צריכים לקחת משכנתא גבוהה ולהחזיר בחודש בסביבות 2500 ₪ למי שאין סכום נכבד להקדים כברוב המקרים כאשר השכר הממוצע באזור נמוך יחסית.

המחיר אולי נמוך בהשוואה לדירות ממחיר שוק הפרטי אך לא ריאלי לזוג מתחיל לדעתו.
זאת ועוד, בהתבסס לנתון עובדתי שזוגות רבים לא ניגשו כלל מהחשש שלא יצליחו לעמוד בהחזר המשכנתא , רבים מהם חיים עם הוריהם במשך שנים.

בעשור האחרון נפוצה התופעה בקרב העדה האתיופית, לכן מכוח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו הזכות לחיות בכבוד ולא "לכלוא אדם" בבית הוריו גם לאחר נישואיו או בכלל ליצור מצב שבו אדם לא מקיים אורח חיים נורמטיבי וחופשי ללא מגבלה במינימום.

אסרף, חבר מועצת העיר אומר לסבבה בצפון כי :"מתוך עיקרון הולם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", הוא מציע שרוב הקרקעות המוצעות למכרזים יהיו מיועדים לדיור ציבורי לזוגות צעירים , חיילים משוחררים ,בשכירות זולה חודשית ולעולים חדשים.

הצעתו היא, לאפשר לכל הנמנים בקטגוריה ולקהילות חדשות של עולים לעלות לארץ ולהתאקלם במחיר דיור מוזל וכך לקיים את חוק השבות כפשוטו "שלכל יהודי הזכות לעלות לישראל ולהשתקע בה" .

אסרף מוסיף ואומר כי אלו עקרונות ההולמים את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וכי רצוי ליצור הכוונה לקרקעות לאוכלוסייה מגדרית קבוצות אוכלוסייה בעלות ציווין חיים ייחודי ואיכותי המעוגן בפסיקה ולשווק קרקעות לקבוצות של אנשי משטרה ,קבע ,שב"ס, וכו.

לגבי שמירה על ציווין יהודי אין כאן שאלה כלל, עפולה חייבת להישאר כפי שנוסדה , מי שמשתכן כאן עוד מימי הקמתה של העיר בא לגור בעיר בידיעה שעפולה בעלת ציוויון אחיד יהודי וכך גם הרוכשים בשנים האחרונות.

לדבריו, אין טעם להחדיר משהו שיכול לגרום לחיכוך והשלכות בלתי רצויות וקיים חשש להתבוללות, בפס"ד קריית שמואל נקבע כי לחילוניים אין בעיה למצוא מקום אחר ואין הם יכולים להסתדר עם חרדים, כך ערביי ישראל יכולים למצוא אלפי דונמים בכפרים ואי אפשר שבעיר לא מעורבת יסתדרו כתושבים מעורבים.

לדעתו ובהתייחס למציאות בשטח , אנו מכבדים את ערביי ישראל אבל כל אחד יחיה במקומו הטבעי ולא יתכן שהם יזכו לזכות של 100 אחוז העדפה במכרזים ואנו לא, זו אפליה בתוך תיקון של אפליה, צריך להיות "שווה בין שווים" .

מפס"ד אביטן עולה היקש משפטי שבית המשפט קבע כי אביטן אינו יכול לרכוש קרקע במכרזים שהוצעו לאוכלוסייה הבדואית בלבד מאחר שלמדינה יש אינטרס לשכן את הבדואים במגורי קבע במקום פזורה רחבה ולתפוס שטחים רבים.

הנקודה, אינטרס המדינה להלן משרת אותה ומהיקש זה ברור ונהיר שמה שנזכר לעיל משרת את האינטרס של המדינה ואת ערכיה בהסכם הגג שאמור להיחתם, הרשות צריכה להטיל תנאים אלו כדי להיות אבן שואבת לזוגות צעירים ואיכותיים ולשמור על ציווין ואיזון שימנע בכיה לדורות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.