מפרסם: עיריית תל אביב-יפו
תאריך: 23/05/2016 00:00
נושא: תרבות
הודעה לעיתונות

תרבות, טכנולוגיה, אקולוגיה ובתים בעלי ערך מוסף ההופך אותם למסקרנים ואטרקטיביים. 28-27-26 במאי 2016, הכניסה חופשית

הסיורים והביקורים במסגרת "בתים מבפנים", הינם ללא תשלום, חלק מהאירועים דורשים הרשמה מוקדמת המתבצעת באתר: www.batim-il.org
מייסד ואוצר: אדריכל אלון בן-נון, מייסדת ומנהלת: אביבה לוינסון

עוד במסגרת אירועי "מינהל ההנדסה פותח דלתות":

ערב עירוני – מרתון הרצאות קצרות על תכנון בתל אביב-יפו
ערב עם מתכנני מנהל הנדסה ומנהל בת"ש של עיריית תל-אביב-יפו, בו יציגו את התכניות, היוזמות, הבדיקות והמחקרים הנעשים כיום בעיר, בפרקי זמן קצובים של שבע דקות, על רקע אימג'ים מתחלפים.
19 הפרזנטציות הקצרצרות יקיפו את כל אזורי העיר, יתייחסו לנושאים התכנוניים הבוערים המעסיקים את כולנו ונוגעים לעתידו הקרוב והרחוק של המרחב הציבורי בעיר, ויספקו הזדמנות יוצאת דופן לפגוש את האחראים לתכנון העירוני המתגבש בימים אלה ולשמוע אודותיו מיד ראשונה.
חמישי, 26.5, 22:30-19:30. שדרות בן גוריון 68, בחצר בניין מנהל הנדסה. הכניסה מרחוב פילון 5. אירוע פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.

•בייבי בום! - אדריכלית גיליה ברגר קוליץ, מנהלת מחלקת תכנון מבנים, תציג נתונים מרעישים על העלייה במספר הילדים העירוניים ומחשבות חדשות על גני הילדים בעיר על רקע המחאה החברתית, דו"ח טרכטנברג, השינוי בדפוס המגורים הישראלי ובעיקר תפיסת העיר המקיימת.
•להעיר את הקואופרטיב - אדריכל ערן וקסלר ממחלקת תכנון צפון יציג את מסמך המדיניות לשכונת מעוז אביב - הידועה כ"קיבוץ עירוני" עם מדשאות וציוץ ציפורים - ומציע את השכונה כפיילוט עירוני לנושא הקיימות תוך ניצול ההתארגנות השיתופית שכבר קיימת בה.
•מזון ותזונה בעיר - אדריכל איל רונן, ממחלקת תכנון מזרח יציג את היוזמה העולמית לשיפור איכות המזון ותזונת התושבים ואת "אמנת מילאנו למזון" עליה חתמה עיריית תל-אביב-יפו, המחברת מעל 150 רשויות מקומיות בעולם. מקצת מפירות העבודה יוצגו בחשיפה ראשונה לציבור.
•מדיניות חניה עירונית - אירית לבהר גבאי, מהנדסת תכנון ארוך טווח תסביר מהי מדיניות החנייה הנכונה לעיר וזו התורמת לאיכות החיים בה, כיצד היא משפיעה על הרגלי הנסיעה ועל בעלות על כלי רכב, ואיך כל זה קשור לתחבורה ציבורית, רכב אוטונומי ודיור בר השגה.
•"שימרוק" – שימור כפעולה מקיימת - מבנים אחראים על צריכת משאבים ופליטות גזי חממה יותר מכל גורם אחר. אדריכלית רינת מילוא-שטינלאוף ממחלקת שימור מבנים תציג את ההיבט הירוק של תהליך השימור ותסביר מדוע שימור הינו המנגנון היעיל ביותר ליצירת מלאי של מבנים זמינים לשימוש מחדש ולהתייעלות אנרגית.
•היהפוך פרבר עירו? - אדריכל מאיר אלואיל ממחלקת תכנון צפון, על "אבקת הקסמים" של זכויות בנייה שפיזר השלטון המרכזי וחילקה בן לילה את תושבי נאות אפקה א' המנומנמת למחנות היזמים מול השמרנים ועל מסמך המדיניות לשכונה, באמצעותו מתכננת העירייה לנווט את ספינת ההתחדשות העירונית, בדגש על פיתוח המרחב הציבורי.
•תשתיות, או לא להיות - שרונה הרשקו, מנהלת מנהל בת"ש, בקטע קצר שיציג כיצד משפיעה עבודת מנהל בינוי ותשתיות על כלל תושבי העיר, אילו סוגים של עבודות תשתית מבצע המינהל, מהם היקפי פעילותו ומה כלול בתחום אחריותו.
•שירות תחבורה ציבורית לשכונות - מיכל מילר, סגנית מנהל אגף התנועה לפרויקטים ולשירות, תציג את התכנית לשיפור השירות בתחבורה הציבורית לתושבי השכונות על בסיס מדדי איכות השירות ושיתוף ציבור. הזדמנות לשמוע איך מתכננים תחבורה בעבור הציבור.
•מה בתכנית? על הנגשת מידע תכנוני באמצעים טכנולוגיים - מתכנן עירא רוזן ממחלקת תכנון מרכז, על החוק המחייב את מערכות התכנון לפתוח את המידע התכנוני לציבור ועל השימושים החדשים והיצירתיים בטכנולוגיה המיושמים בתל אביב-יפו ובערים אחרות בעולם על מנת להופכו לנגיש.
•פרויקט האופניים: האתגר הבא או תקרת הזכוכית? - מתכנן דניאל ברון, מהיחידה האסטרטגית, יציג את האתגרים הניצבים בפני פרויקט האופניים העירוני - שאופן ההתמודדות עימם ותוצאותיו יקבעו את עתידו - את הישגיו החשובים ואת התכניות שבקידום ומנגד את הבעיות התכנוניות החדשות שנוצרות כתוצאה מהעלייה בשימוש באופניים ואת ההחלטות כבדות המשקל הכרוכות בהמשך קידומו של הפרויקט.
• להביט לשימור בלבן של העיניים - אדריכלית שירה בנימיני מ 'מרכז העיר הלבנה - אידלסון 29', על תהליך הקמת מרכז השימור באידלסון 29 המייצר הזדמנות למחקר, חיפוש וגיבוש זהות בתחום השימור העירוני. על תוכנית המרכז לשנה הקרובה, במסגרתה עתידים חללי המרכז להפוך לחללי התנסות, מפגש ולמידה לקהילה שיאפשרו הזדמנות לפיתוח זיקה ציבורית למקום בתהליך התהוותו.
•רישוי עסקים במרחב הציבורי - אסף אדלשטיין ממחלקת רישוי עסקים, על עבודת המחלקה בהקשר של מרחב ציבורי: חשיבות העסקים והמסחר במרחב הציבורי, אירועים המוניים ותמהילי שימושים, מתחמי ישיבה והיתרי לילה.
•עצים וצל בג'ונגל העירוני - אדריכל אוריאל בבצ'יק מאגף אדריכל העיר, על הג'ונגל העירוני של תשתיות ומדרכות בו צריכים גם העצים למצוא את מקומם ועל תפיסות חדשות הנוגעות לגידול עצים בעיר, מבית הגידול הבודד ועד היער העירוני ויער המאכל.
•אופני ערים - מיכל גרוס, מנהלת מחלקת מידע, הדרכה ובטיחות בדרכים בהרצאה קצרה על שיעור הרוכבים העולה בעיר בהתמדה ועל התכנית לחנך את ציבור הרוכבים לרכיבה בטוחה באמצעות סדנאות.
•איך מכניסים פיל לתוך חיפושית? - חגי ירון, מנהל מנהלת הרכבת הקלה, יציג את הדילמות התכנוניות הכרוכות בשילוב מסילות ותחנות רכבת קלה ברחובות העיר, הצורך להתאמת הרחוב והמרחב הציבורי לשינוי וסוגי הפתרונות האפשריים.
•שליטה בתשתיות ציבוריות במרחב העירוני - יורם נחום, מנהל מחלקת תאום הנדסי יציג את מערכת דור ב' המאפשרת שליטה ומעקב על תשתיות ועבודות במרחב הציבורי בעיר.
•פארק הירקון - ממספרים לתובנות - מתכננת אלה ובר מהיחידה לתכנון אסטרטגי, תציג את הפרוגרמה הראשונית המתגבשת לפארק הירקון ואת התובנות שעלו מהעבודה עליה הנוגעות בהיבטים מרחביים, אקולוגיים, כלכליים, חברתיים ועוד. בהרצאה יוצגו פארקים מטרופולינים דומים בעולם, ראיונות עם בעלי עניין במטרה לזהות את צורכי הפארק, ההמלצות שגובשו והחזון לפארק, וכן עבודה נוספת המקודמת ביחידה, לקביעת תנאי הפעילות של הזכיינים בפארק.
•צנתור לבגין - אדריכלית מיכל בלייכר ממחלקת תכנון מרכז על ההזדמנות שמייצרת הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה למהפך במרחב הציבורי שלאורך הקו: מסביבה הנתפסת כאנטי עירונית שריבוי הכבישים והרכבים הפרטיים בה מייצר נתק בין מרכז העיר למזרחה, למרחב עירוני פעיל לטובת הולכי רגל, תחבורה ציבורית ורוכבי אופניים.
•כיכר רבין: בין כיכר אזרחית למרחב יום יומי - אדריכל יואב דוד, אדריכל העיר, על תחרות מוזמנים לתכנון חניון ציבורי וחידוש פני כיכר רבין שיזמה העירייה. הצעות התכנון כוללות הצגת תפיסת הכיכר כחלל אזרחי מחד וכמרחב ציבורי יומיומי מאידך, ומענה לנושאים כמו: החייאת מרפסת בניין העירייה והשטח המקורה מתחתיה כחלל ציבורי, שילוב תחנת רכבת קלה עתידית בכיכר והקמת חניון תת קרקעי בחלק משטחה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית תל אביב-יפו.