מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 24/05/2016 11:12
נושא: מוניציפלי
הדמייה
הדמייה
סיור קבלנים ונציגי העירייה, תמונה-דוברות העירייה
סיור קבלנים ונציגי העירייה, תמונה-דוברות העירייה
הודעה לעיתונות

ההווה מאותת - יש עתיד לתיירות בבית שאן - סבבה בצפון

מדרחוב חדש לאורך רחוב שאול המלך בעלות של מיליוני שקלים יוצא לדרך כאשר כבר השבוע התקיים סיור קבלנים המתמודדים במכרז על הקמתו של המדרחוב.

פרוייקט שבו רתם ראש העיר רפאל בן שטרית לטובתו את מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות כבר לפני שנה. בן שטרית:"השלמת המדרחוב התיירותי שיעבור במקום מרכזי ישדרג ויעצים את התיירות בעיר ויאפשר לתיירים להתוודע אל נכסיה ההיסטוריים של בית שאן".

עיריית בית שאן בשיתוף החברה הממשלתית לתיירות קיימה השבוע סיור ומפגש לקבלנים, שאמורים להתמודד במכרז לביצוע העבודות להקמת מדרחוב תיירותי לאורך רחוב שאול המלך. בסיור השתתפו נציגי העירייה, נציגי החברה הממשלתית, האדריכל של הפרויקט זועבי ראג'ב ומהנדסים בתחומי התשתית.

מדובר בפרוייקט שראש העיר רפאל בן שטרית עמל עליו במשך זמן רב ורתם לטובתו את מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות בסיור שקיים בעיר לפני כשנה. המדרחוב מתחיל בגן העצמאות, נמשך לאורך רחוב שאול המלך (דרך מרכזיית בזק) ומסתיים סמוך לרחוב אנדריי ללוש במתחם האמפיתיאטרון.

האדריכל זועבי ראג'ב פירט ואמר, כי הפרויקט כולל עבודות מגוונות הכוללות, בין השאר, ריצוף חדש וייחודי לאורך המדרחוב, מצללות , פיתוח אתר התקהלות מול ההיפודרום ונקודת תצפית לאמפיתיאטרון. למעשה יוצרים פרגולה פנימיית עם תצפית, רצפה פנימית, עמדת הסברה, עמדות תצפית ותאורה מרהיבה. התאורה תאיר את כל המרחב של האמפיתיאטרון ולאורך הרחוב.

ראש העיר בן שטרית הוסיף ואמר, כי עבודות הפיתוח באזור התצפית על ההיפודרום יכללו הצללות, הקמת פרגולות ומקומות ישיבה, חניון תיירים, החלפת מדרכות, עבודות תאורה, תקשורת והתקנת ריהוט גן.

לדבריו, לאורך רחוב שאול המלך בצידו הדרומי (שכונת חיסכון) הסתיים זה מכבר השלב הראשון שכלל קשתות ועבודות פיתוח שונות לאורך ציר התיירות שעובר בעיר.

כעת מסדירים מדרחוב בצד השני של רחוב שאול המלך (הסדרה של כל הרחוב משני צידיו) על מנת לחשוף את ההיפודרום.

באזור התצפית על ההיפודרום נקבעה נקודת איסוף למבקרים ותיירים והדבר מתחבר לחזון העתידי של פיתוח שביל התיירות, אשר מסלול ההליכה בו כולל אטרקציות לאורך כל המסלול עד לנקודת האיסוף של האוטובוסים.

בן שטרית אמר כי הקבלן הזוכה ( המועד האחרון להגשה הוא 6.6) יהיה מחויב לסיים את ביצוע כל העבודות לא יאוחר משמונה חודשים. עלות הפרוייקט נאמדת במיליוני שקלים.

בסיום הסיור אמר ראש העיר, רפאל בן שטרית "השלמת המדרחוב התיירותי המרהיב שיעבור במקום מרכזי ישדרג ויעצים את התיירות בעיר ויאפשר לתיירים רבים, מהארץ ומחו"ל, להתוודע אל נכסיה ההיסטוריים של בית שאן ולהתרשם מהפיתוח המואץ שלה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.