מפרסם: גיל לבנוני- תקשורת טובה
תאריך: 24/05/2016 17:23
נושא: אולימפי
הודעה לעיתונות

סיכום דיון בהנהלת איגוד ההתעמלות

על רקע פנייתה של ועדת השיפוט, התכנסה היום הנהלת איגוד ההתעמלות לישיבה שלא מן המניין.
בישיבה חזר יו״ר האיגוד אופיר פינס על החלטת ההנהלה לתת לנטע ריבקין עדיפות בהכנות עד לאולימפיאדה כמי שעשתה את הקריטריון.
פינס התייחס למכתב שכתבה נטע ריבקין לועדת השיפוט ואמר: ״מתעמלת לא צריכה לכתוב לועדת השיפוט את מי היא רוצה כשופטת״.

פינס הקריא בפני ההנהלה את מכתביהם של דני אורן מנהל היחידה לספורט השגי שבמכתבו לאיגוד ההתעמלות כתב כי ״נטע ריבקין הינה המתעמלת האמנותית הבכירה ביותר בהתעמלות אמנותית בישראל, נטע קבעה את הקריטריון למשחקי ריו 2016 כאשר סיימה במקום ה-7 באליפות העולם בשטוטגרט… אליפות אירופה שתתקיים ביוני 2016 בישראל נקבעה כתחרות הכנה משמעותית למשחקים האולימפיים ומופיעה בתכנית האימונים של נטע לשנת 2016, אשר אושרה ע״י כל המוסדות. התייחסותכם בהתאם״. בנוסף כתב גם מנכ״ל הועד האולימפי גילי לוסטיג: ״מתמיד הספורטאי שעושה את הקריטריון (לאולימפיאדה) זכאי לכרטיס למשחקים….כל אנשי המקצוע מודעים לכך ואין ספק שנטע עמדה בקריטריון״.

נציגי מקפת פ״ת לא הגיעו לישיבה למרות שהוזמנו, ומנכ״ל אגודת מכבי ת״א ניר קינן אמר: ״כל מה שאנחנו מבקשים הוא שנטע- כמי שעשתה את הקריטריון ותייצג את ישראל באולימפיאדה לא תיפגע בהכנותיה, לא יותר מזה״.

החלטת ההנהלה לאפשר לנטע ריבקין עדיפות בהכנות לריו, התקבלה על סמך העובדה שהיא השיגה את הקריטריון לאולימפיאדה.
יחד עם זאת הדגיש פינס כי ההחלטה על השופטות באליפות אירופה נתונה להחלטת ועדת השיפוט, וועדה זו היא שמחליטה על השופטות בתחרויות ההתעמלות האמנותית כולן, אך במסגרת הפעלת שיקול דעתה היא צריכה לקחת בחשבון גם את החלטת ההנהלה. לראייה- באליפות ישראל שנערכה לפני שבועות אחדים, ועדת השיפוט החליטה כי כל השופטות יהיו מחו״ל ולא מישראל, למרות החלטת ההנהלה.
ועדת השיפוט אינה חותמת גומי, יש לה תפקיד ואחריות, הנהלת האיגוד הקפידה לאורך כל הדרך להימנע מקביעת שופטים והותירה את המלאכה בידי ועדת השיפוט.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיל לבנוני- תקשורת טובה.