הודעה לעיתונות

רשות האכיפה והגבייה והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור משתפות פעולה לשם הגברת המודעות לתופעות הלבנת הון

הרשויות קיימו אתמול, 23.5.16, יום עיון משותף לשם קידום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור ואפשרות ניצולה לרעה של רשות האכיפה והגביה לתופעות של הלבנת הון.
ביום העיון, שהתקיים ברשות לאיסור הלבנת הון, התארחה ההנהלה הבכירה של רשות האכיפה והגבייה, מנהלות כספים, מנהלי לשכות ועוד. המפגש נועד להגביר המודעות בקרב בכירי רשות האכיפה והגבייה לתופעות הלבנת הון ולפתח שיתופי פעולה בין הגופים.
במפגש הציגו בכירי הרשות לאיסור הלבנת הון, נציגי משטרת ישראל, הממונה על נותני שירות עסקי במשרד המשפטים, קציני ציות מבנקים ועוד. בין הנושאים שנדונו: עקרונות המאבק בהלבנת הון ומימון טרור, טיפולוגיות (דפוסי פעולה) נפוצות להלבנת הון ועבודת המחקר ברשות לאיסור הלבנת הון, הפעולות המבוצעות על ידי מוסדות פיננסים לאיתור פעולות חשודות של לקוחותיהם, דוגמאות לחקירות של כוחות המשימה מלהב 433, החובות בתחום החלות על עורכי דין ורואי חשבון ועוד.
לדברי עו"ד תומר מוסקוביץ, מנהל רשות האכיפה והגבייה: "כידוע, למרות שלכסף אין ריח, חלקו "מסריח". אנחנו ברשות האכיפה והגבייה רואים מחויבות ושליחות להבטיח כי תופעות הלבנת הון לא תתרחשנה במערכת שלנו, ולכן סברנו שיש להגביר את המודעות לתופעות אלה ואת שיתוף הפעולה עם הרשות לאיסור הלבנת הון".
לדברי ד"ר שלומית ווגמן, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור: "אנו פועלים רבות להגברת המודעות לערוצים אפשריים להלבנת הון ולצמצום התופעה בישראל. במסגרת זו, ביקשנו לצייד את עובדי רשות האכיפה והגבייה בכלים לשם זיהוי תופעות אלו, במידה ומתרחשות. כמו כן, סוכמו שורת שיתופי פעולה עם רשות האכיפה והגביה, לרבות הקמת צוותי פעולה והתווית דרכים לאיתור הלבנת הון".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לשכת עורכי הדין בישראל.