מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 27/06/2016 11:54
נושא: חברה
נשיא המכללה פרופ' אריה מהרשק עם ניצב גמאל חכרוש  קרדיט: אבי הירשפלד
נשיא המכללה פרופ' אריה מהרשק עם ניצב גמאל חכרוש קרדיט: אבי הירשפלד
הודעה לעיתונות

גמאל חכרוש, הניצב המוסלמי הראשון במשטרה - סבבה בצפון

גמאל חכרוש, הניצב המוסלמי הראשון במשטרה במהלך טקס הענקת תארים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל: "יהיה פה דו קיום כשנפסיק לפרש מינוי של בן מיעוט כמוני כאילו מישהו שעשו לו טובה"

השבוע נערך טקס הענקת תארים ל- 546 סטודנטים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, מ- 8 תכניות לימוד בהנדסה והיחידה להוראה, במעמד נשיא המכללה פרופ' אריה מהרשק, מנכ"ל המכללה אחיאב גולן וסגנית ראש עיריית כרמיאל שולה כהן.

אורח הכבוד בטקס היה ניצב ג'מאל חכרוש, הניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל. חכרוש קרא מעל הבמה לצמצם את האלימות בחברה הישראלית ולהגביר את הדו -קיום בין ערבים ליהודים, כזה שאין בו אפליה של בני מיעוטים , ומתבטא היטב בקמפוס המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה:
"הבוגרים היום יכולים לעזור לנו במהפכה החברתית שאנו זקוקים לה בדחיפות" אמר ניצב חכרוש.

"המחלה שהיא הקשה ביותר בחברה שלנו זו האלימות. החינוך היא הדרך היחידה להחליף אותה. האלימות היום לא מדלגת על אף אחד.

ברגע שיפסיקו להציג את העובדה שאני הניצב המוסלמי הראשון במשטרה כדוגמא. אז נהפוך לחברה שוויונית ולדו קיום. במשטרת ישראל יש פחות מ- 2% בני מיעוטים, ומבחנתי היעד המרכזי שלי הוא לשנות את המצב.

נהפוך להיות חלק בלתי נפרד מהחברה כאשר כל מינוי של בן מיעוט יפסיק להתפרש כאילו מישהו עשה לו טובה. אנו זקוקים לאנשים טובים לעזור לממש את היעד. לכן אני זקוק לכם הבוגרים"

ניצב חכרוש אודה במהלך הטקס לפרופ' אריה מהרשק נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שחשף אותו לדו קיום המתקיים במכללה.

פרופ' מהרשק סקר בנאומו את המגמות התעשייתיות בארץ ובעולם והתייחס גם לקשרי התעשייה עם האקדמיה - נושא שהמכללה מייחסת לו חשיבות גדולה במיוחד.

סגנית ראש עיריית כרמיאל שולה כהן קראה לממשלה להגביר את השקעותיה בפריפריה הצפונית של המדינה.

בנוסף לבוגרים מישראל, סטודנטים מאוניברסיטאות נחשבות בסין, אשר למדו במכללה בחצי השנה האחרונה, קיבלו גם הם את תעודות הבוגר שלהם . נציגם אמר בטקס כי חווית הלימודים במכללה הייתה עבורם מכוננת, ולא רק בהיבט הלימודי, כי אם גם, ואולי בעיקר, בהיבט של הידוק הקשרים בין שתי המדינות וביצירת הבנה מעמיקה יותר של המציאות הישראלית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.