מפרסם: ESET
תאריך: 27/06/2016 12:47
נושא: אינטרנט ודיגיטל
הודעה לעיתונות

מישהו תייג אתכם? אולי מדובר בווירוס הפייסבוק החדש!

אתם בודקים את ההתראות בפייס, פעולה טבעית ושגרתית לחלוטין, ומסתקרנים למה חבר תייג אתכם או הגיב למשהו שכתבתם. ראו הוזהרתם: לחיצה על ההתראה מורידה באופן אוטומטי תוכנת כופר למחשב או לטלפון הנייד. מתקפת הווירוסים הזו משתוללת בזמן האחרון בפייסבוק כמו אש בשדה קוצים. מה עושים כדי להתגונן מפניה?

מגפת וירוסים חדשה ומסוכנת במיוחד משתוללת כעת בפייסבוק ופוגעת במשתמשים ישראלים רבים ברשת החברתית. השיטה שבה מופעל הווירוס אינה חדשה אבל המטרה שלה הפעם היא תוקפנית במיוחד – על ידי השתלת קובץ נוזקה אל המחשב של משתמש באמצעות לחיצה על התראה מאוד לא מחשידה "מישהו הגיב לפוסט שלך"/ "מישהו הזכיר אותך בהודעה". מיד עם הלחיצה יורד קובץ הווירוס אל המחשב אבל אל דאגה – כל עוד הוא לא הופעל המחשב אינו מצוי בסכנה. עם זאת, פתיחה של הווירוס תפעיל את הרעל הארסי שיש בו.

קובץ הנוזקה מכיל תוכנת כופר מהסוג שרבים מאתנו לא רוצים להיתקל פה בסמטה חשוכה – התוכנה מעוניינת לשים את ידה על המידע השמור על המחשב ו"ולשחרר" אותו רק לאחר שהקורבן המותקף מוכן לשלם את הקנס הכספי. הקובץ פוגע ופונה רק אל מחשבים ולא אל טלפונים ניידים.

שוב נדגיש: אם הורדתם את הקובץ אבל לא לחצתם עליו, לא קרה כלום. לא חלה כל פגיעה במידע השמור במחשב שלכם. מה שחשוב הוא לא להפעיל אותו!
למעשה, מדובר בהתקפה וותיקה בפייסבוק שנועדה עד ימינו בעיקר להפיץ תוכנות פרסם, מסוג Adware, וניתן למצוא בבלוג שלנו הנחיות כיצד להיפטר מהתראות מהסוג הזה.
מה לעשות אם בכל זאת הפעלתם את הקובץ הזדוני ונפגעתם?

  1. משתמשים שנשלח הלינק בשמם לחברים שלהם בפייסבוק יכולים לעקוב אחר המדריך הבא.
  2. משתמשים שכבר הורידו את הקובץ אבל לא הפעילו אותו – פשוט שימחקו אותו וימשיכו בשגרת חייהם.
  3. באשר למשתמשים שהורידו והפעילו את הקובץ, תהליך ההצפנה של הקבצים יכול לארוך מספר שעות – אם כך יש לכבות מיד את המחשב באמצעות כפתור ה-power או פשוט לנתק אותו מהחשמל כדי לעצור את תהליך ההצפנה. בשלב הבא יש לקחת את המחשב לטכנאי או למומחה לניקוי המחשב ולשחזור קבצים.

אודות ESET
ESET היא חברת אבטחת המידע החמישית בגודלה בעולם הנחשבת לחלוצת תחום האנטי וירוס, עם יותר מ-100 מיליון משתמשים מוגנים ופריסה במעל ל- 200 מדיניות ברחבי העולם.
ESET מפתחת ומייצרת פתרונות הגנה המצטיניים בזיהוי ומיועדים למגזר הפרטי והעסקי כאחד וכוללים הגנה מפני ווירוסים, מתקפות מקוונות, גניבת זהויות, הגנה על תשלומים ברשת, הצפנת מידע עסקי, הקשחת תהליכי התחברות לרשת ועוד.
בין לקוחותינו ניתן למנות את משרדי ממשלה ועיריות, מוסדות חינוך ובריאות, חברות היי-טק ועסקים במגוון תחומים רחב. פתרונות האנטי וירוס של ESET הם הנמכרים ביותר בישראל בשוק הפרטי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ESET.