הודעה לעיתונות

אינהרב מרווה מרושתת כמקור לאומגה 3 בתוספת קו-אנזים Q10

מרווה מרושתת של חברת אינהרב - כי זה מה שהגוף צריך!

באדיבות המומחים של חברת אינהרב

שמן זרעי מרווה מרושתת שהופק בכבישה קרה היינו מקור איכותי לאומגה 3 צמחית מסוג ALA, המרווה המרושתת היא אחד מצמחי המרפא והתבלין העתיקים והנפוצים ביותר וידועה בסגולותיה הרפואיות. השמן המופק מזרעי המרווה המרושתת נמצא עשיר בחומצה אלפא-לינולנית (אומגה 3)

תפקידן הבסיסי של חומצות השומן החיוניות מסוג אומגה 3 הוא לבנות את קרומי התאים בגוף. חומצות השומן חיוניות לשמירה על התפקוד האופטימלי של כל התאים בגופנו ודרושות לקיון פעולות פיזיולוגיות רבות: איזון רמות הכולסטרול והטריגלצירידים, תמיכה במערכת החיסונית, התפתחות ישיפור תפקודי המוח ומערכת העצבים, יצירת הפולסים החשמליים המגרים את פעולות הלב, מספקות מענה לבעיות קשב וריכוז, בעלות פעילות אנטי דלקתית, טיפול וגמישות כלי הדם, שמירה על שלמות התאים וטיפול בבעיות עור ומניעתן, בנוסף לחומצות השומן ישנה חשיבות גדולה מאוד בהתפתחות העוברית במיוחד בהתפתחות המערכת העצבית, המוח ורשתית העין.

הגוף לא יודע לייצר בעצמו את חומצות השומן החיוניות ולכן חייבים לספק אותן ממקורות חיצוניים.

השמן המופק מזרעי מרווה מרושתת מכיל ריכוז גבוה של אומגה 3, נקי מרעלים, אלרגנים ומתכות, עוזר לשפר את היחס של אומגה 3 ואומגה 6 בגופנו, כמקור צמחי היינו בעל חשיבות אקולוגית וסביבתית לעומת מקורות ימיים שבגיין התמעטות הדגה דורשים פעולות דייג הפוגעות בקרקעית הים ובשוניות ומתאים לצריכה ע"י טבעונים.

חברת אינהרב מציגה לראשונה את המוצר מרווה מרושתת בתוספת קו-אנזים Q10, מוצר שלוקח את כול היתרונות של המרווה המרושתת צעד אחד קדימה.

קו-אנזים Q10

קו-אנזים Q10, הקרוי גם Ubiqinone, התגלה בשנת 1957 על-ידי ד"ר פרד קריין ( Dr. Fred Crane), בשנת 1972, הדגימו באופן בלתי תלוי Folkers ו-Littarru, את החסר בקו-אנזים Q10 במחלת לב באדם ובשנת 1978 קיבל המדען Peter Mitchell פרס נובל עבור ברור מנגנוני הפעולה של תרכובת זו בתהליכי ייצור האנרגיה בגוף.

הקו אנזים Q10 הינו חומר דמוי ויטמין הנמצא ומיוצר באופן טבעי בכל תאי הגוף של האדם ומכאן שמו (נמצא בכל מקום = Ubiquitous).

מסתבר שלתרכובת זו פעילות כפולה בגופנו:

אחראית לייצור אנרגיה במיטוכונדריות של תאי גופנו. אנרגיה זו נאגרת בתרכבות של ATP מחקרים רבים בשנים האחרונות שבים ומעלים את תרומתה המכרעת של תוספת קו-אנזים Q10 לבריאות הגוף ולמניעת מחלות. חוסר בקו-אנזים Q10 משפיע במיוחד על רקמות שדורשות אנרגיה רבה לפעילותן ועל רקמות ומערכות שמתחלפות ומתחדשות בקצב מהיר, כמו רקמת השריר (שריר הלב בפרט), רקמת החניכיים ומערכת החיסון.
היא פועלת גם כנוגד-חמצון מאד יעיל,קרי, נטרול רדיקלים חופשיים הפוגעים בכול תא בגופנו ובעצם מאיצים את תהליכי ההזדקנות.

קו-אנזים Q10 משמש נוגד חמצון על-ידי הגנה על ממברנות (מעטפת) התאים, המיטוכונדריה וה-DNA מפני רדיקלים חופשיים
הקו-אנזים Q10 הינו בעל מסיסות גבוהה בשמן. הודות לכך, הוא פועל כנוגד חמצון חזק באמצעות עיכוב תהליך חמצון של שומנים. קו-אנזים Q10 מפגין את השפעתו המגנה לא רק בחיסול רדיקלים חופשיים, אלא גם במניעת היצירה של LDL- כולסטרול מחומצן, בהגדלת מאגרי הוויטמין E החשוב לא פחות לטיפול בחמצון של שומנים וכמו כן, פעילות ה-Q10 מסייעת בתיקון ה-DNA על-ידי הופעת אנזימי תיקון.

מהם המקורות לקו-אנזים Q10

מזונות עשירים יחסית ב-Q10 הם דגים, בשר, אגוזים ושקדים, ברוקולי, תרד ועוד, אך הזמינות הביולוגית שלו איננה גבוהה (פחותה מ- 10%), גוף האדם מסוגל גם לייצר את נוגד החמצון הזה כאשר חומר הגלם היא החומצה האמינית טירוזין.

ידוע כי רמות הקו-אנזים Q10 יורדות ככול שמתבגרים ובמיוחד לאחר גיל 35. אך זו איננה הסיבה היחידה לירידה ברמותיו. חסר של קו-אנזים Q10 עלול להתרחש בעקבות חסרים של יסודות חיוניים אחרים, דוגמת ויטמיני B, המשתתפים בתהליך ייצורו. יתרה מזאת, מחלות כרוניות, תזונה לקויה ותת תזונה יכולים אף הם להוביל לחסר של רכיב חיוני זה. אורח החיים המודרני וגורמי לחץ סביבתיים וגופניים (קרינת השמש, זיהומים סביבתיים, מתח נפשי, עישון, מחלות כרוניות, פעילות גופנית בעצימות גבוהה ועוד) חושף את גופנו לגורמים רבים אשר מחוללים היווצרות גבוהה של רדיקלים חופשיים ועלולים להפחית את רמותיו ברקמות הגוף.

כך שכדי ליצור השפעה משמעותית או לתחזק את פעילות הגוף דרושה תוספת חיצונית שלו.

האם כל תכשירי קו-אנזים Q10 זהים?

קו-אנזים Q10 הוא רכיב שומני שאינו נספג בקלות בגופנו. על מנת לגרום לספיגה מרבית של קו-אנזיםQ10 בגוף וליהנות מאפקטיביות מרבית חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

המולקולה הפעילה צריכה להיות בתוך סביבה שומנית, לדוגמה, בכמוסות ג'ל רכות. זאת, להבדיל מכמוסות המכילות אבקה יבשה בכמוסה או בקפליה.
מומלץ מאוד שהמולקולה הפעילה תורכב על נשא שומני ספציפי שנבדק והוכח כיעיל במחקרים מדעיים כדוגמת הנשא

מהו המינון המומלץ לקו-אנזים Q10?

הניסיון המחקרי המצטבר תומך בשימוש קבוע בקו-אנזים Q10 במינון של 30-100 מ"ג ליום. מינון זה מספק את הדרישות האנרגטיות של שריר הלב, ומאפשר מניעת נזק חמצוני ברקמות שונות בגוף. בכל מקרה, התוספת אינה יכולה להזיק והעודף מופרש מהגוף.

מדוע השילוב של אומגה 3 צמחית (ALA ) ממרווה מרושתת עם קו-אנזים Q10 הוא שילוב כול כך מנצח?

השילוב בין שמן זרעי המרווה המרושתת בכבישה קרה וקו-אנזים Q10 מאחד בתוך קפסולה אחת את כול היתרונות הבריאותיים של ALA לצד היתרונות והפעילות המשולבת עם נוגד החמצון Q10 ונותן מוצר בעל אפקטיביות מוצר גבוהה:

הסביבה השומנית בכמוסות גורמת לספיגה מירבית של קו-אנזים Q10 בגוף.
הקו-אנזים Q10 מתוקף היותו נוגד-חמצון מאד יעיל נותן הגנה מקסימלית לחומצות האומגה הבלתי רוויות שבשמן המרווה בפני חימצונן והתקלקלותם! תופעה זו ידועה כשמדובר בחומצות שומן בלתי רוויות ובשמני דגים לדוגמא מוסיפים ויטמין E כדי להגן על חומצות האומגה-3 בפני חמצון.
איזון פרופיל שומנים בדם- אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר של ALA משמן המרווה המרושתת הינה איזון פרופיל שומני הדם, קרי, כולסטרול, טריגליצרידים, כולסטרול-רע וכולסטרול-טוב. באנשים רבים עם דיסליפידמיה, נמצא ששילוב התרופות ממשפחת הסטטינים עם ALA משמן מרווה מרושתת משפר ומאזן את רמות השומנים בדם יותר מאשר כול אחד בנפרד, יתרון זה ביחד עם תכונותיו נוגדות החימצון של הקו-אנזים Q10 מסיגים יעילות מיטבית בכול הקשור למחלות לב וכלי דם ותומכת באורח החיים המודרני ובכלל בצורה אופטימלית.

הנוסחה האולטימטיבית להגנה ובריאות הלב !
מינון אופטימלי – כול כמוסה צמחית של המוצר מרווה מרושתת מכיל: מינימום 500 מ"ג אומגה 3 ו-10 מ"ג קו-אנזים Q10, המינון היומי המומלץ שלא במצבים של חולי הוא:
מבוגרים- 1-3 קפסולות ביום.
ילדים המינון המומלץ 1-2 קפסולות ביום.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- הלל רונן – יחסי ציבור.