מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 23/08/2016 18:10
נושא: מוניציפלי
עדי אלדר, ח"כ רויטל סוויד, צילום: אלכס הובר
עדי אלדר, ח"כ רויטל סוויד, צילום: אלכס הובר
תמונת מכובדים,צילום: אלכס הובר
תמונת מכובדים,צילום: אלכס הובר
צילום-אלכס הובר
צילום-אלכס הובר
הודעה לעיתונות

שכונה בכרמיאל על שמו של הנשיא יצחק נבון ז"ל - סבבה בצפון

שכונה חדשה בכרמיאל תיקרא על שמו של הנשיא יצחק נבון ז"ל הונחה אבן הפינה לשכונת רמת נבון בכרמיאל

במעמד שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, ראש העיר כרמיאל עדי אלדר ומשפחת נבון הונחה הבוקר (שלישי, 23.8) אבן הפינה לשכונת רמת נבון בכרמיאל בה יוקמו 3,000 יחידות דיור

הבוקר (שלישי, 23.8) הונחה אבן הפינה להקמת שכונת רמת נבון בכרמיאל על שמו של יצחק נבון ז"ל, נשיאה החמישי של מדינת ישראל.

האירוע התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ראש העיר כרמיאל עדי אלדר, ח"כ רויטל סוויד, בני משפחת נבון - הרעיה מירי והילדים ארז ונעמה, ויהורם גאון, ידידו הקרוב של יצחק נבון ז"ל. כמו כן, השתתפו בטקס נציגי משרד השיכון, מתכננים, אדריכלים, מהנדסים, עובדי עיריית כרמיאל ושותפים לעשייה.

״את כרמיאל הכרתי בתחילת שירותי הצבאי", אמר שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. "העיר היתה אז בת עשר, בתחילת דרכה. אני מסתכל היום על העיר, שמתגוררים בה כבר 50 אלף איש.

אם נעבוד נכון, העיר יכולה לגדול ל-100 אלף איש. בתוך שנה התחלנו בבניית 3000 דירות בשכונה החדשה, רובן במסגרת 'מחיר למשתכן' ואנחנו מרכזים מאמצים במשימה.

ההתיישבות בכרמיאל, הפיתוח, הבנייה, המאמץ לפתח גרעין של יישוב יהודי חזק ומפותח בלב הגליל זהו מעשה ציוני בעל ערך לאומי מהמדרגה הראשונה.

אין ראוי יותר מלקרוא לשכונה על שמו של נשיאה החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, המסמל מנהיגות, דרך ארץ וממלכתיות. אני מודה לראש העיר על ההובלה רבת השנים של העיר, הובלה שאנחנו עדים לתוצאות שלה היום״.

"זהו יום חג לעיר כרמיאל", בירך ראש העיר עדי אלדר. "הייתה לי הזכות לעבוד במחיצתו של יצחק נבון כעוזר שר החינוך ואני שמח שנפלה בחלקי הזכות להנציח את שמו כאן בכרמיאל.

אני עומד כאן על הבמה ומצד אחד צופה לכיוון שכונת רמת רבין על שם ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז"ל, ומצד שני עומד למרגלות השכונה החדשה שאנו מקימים על שמו של יצחק נבון ז"ל. זהו מעמד מרגש בעל חיבור סימבולי".

ראש העיר הודה לשר הבינוי והשיכון יואב גלנט ולצוות משרדו על העבודה הרבה והסיוע בהקמה ובפיתוח השכונה.

ארז נבון בנו של הנשיא החמישי הודה לראש העיר עדי אלדר על ההנצחה המכובדת.

מ"העמותה להנצחת מורשת הנשיא החמישי יצחק נבון" נמסר כי היא גאה שהנשיא החמישי יונצח בעיר כרמיאל. "הנשיא נבון ראה בהעצמת הגליל והנגב מטרה חשובה מאין כמוה והיה קרוב לעיר כרמיאל ולעומד בראשה, עדי אלדר.

על ראש העיר כתב הנשיא בספרו 'כל הדרך' כי כבר בפגישתם הראשונה הוא "הרשים אותי מאוד באישיותו" ועודד את עדי אלדר להתמודד על ראשות העיר בשנת 1989 כשהיה עוזרו במשרד החינוך. חנוכת שכונה בכרמיאל על שמו של הנשיא נבון מהווה סגירת מעגל.

בשכונה העתידה לקום בשנים הקרובות ייבנו 3,000 יחידות דיור בבנייה רוויה וכ-250 יחידות צמודות קרקע לבנייה עצמית חד ודו משפחתית.

מגוון הדירות יכלול דירות 3 חדרים עד 6 חדרים. כמו כן מתוכננות דירות גן וגג. בשכונה יהיה ריכוז מסחרי משני בחלקה הדרומי כחזית מסחרית מתחת למבני מגורים ומרכז ראשי אשר יכלול מבני מגורים מעל 2 קומות מסחר ומשרדים וכן מתנ"ס, כיכר שכונתית גדולה ובה מתקני משחק ואזור בילוי.

סמוך לשכונה יוקם פארק גדול אשר יכלול מתקני ספורט, מתקני משחק, בתי ספר וגני ילדים. שטח השכונה ישתרע על כ- 1500 דונם, מתוכם כ-38% שטחים ירוקים ובהם שטחים לשימור כגון הגבעות המקיפות, פארק סלעים, שדרות ירוקות ועוד.

במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' של משרד הבינוי והשיכון שווקו כ-400 יחידות דיור בשכונה במחיר ממוצע של כ-747 אלף שקל לדירה מוזלת בת 80 מ"ר. מחיר דירת 100 מ"ר יעמוד על כ-916 אלף שקל (המחיר כולל מע"מ, מרפסת, חניה ומחסן).

עוד כתבות בסבבה בצפון http://sababanort.wix.com/sababanort

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.