מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 24/08/2016 14:15
נושא: מוניציפלי
צילום- רועי אדוט
צילום- רועי אדוט
צילום- רועי אדוט
צילום- רועי אדוט
צילום- רועי אדוט
צילום- רועי אדוט
הודעה לעיתונות

השר גלנט:" שילכו ללמוד מסימון אלפסי ביקנעם איך בונים עיר - סבבה בצפון

3 בניינים שופצו ברחוב התאנה במסגרת פרויקט שיקום שכונות, שר הבינוי והשיכון: התחלנו בשכונה משהו חדש. סימון מהווה דוגמא ומופת להנהגה של העיר.

בטקס מרשים במעמד שר הבינוי והשיכון, ח"כ יואב גלנט, שהגיע עם אשתו, קלודין שגדלה בשכונה, רה"ע סימון אלפסי, ממלא המקום, אורי שמואל, הסגן רומן פרס, המשנה לאה פדידה, חברות וחברי מועצת העיר, מנכ"ל עמידר ראובן קפלן, אורחים ותושבי השכונה, הוסר הלוט מבניין 7 ברחוב התאנה שבשכונת 'נוף לכרמל' עם סיום שיפוץ שלושה בניינים בשכונה במסגרת פרויקט שיקום שכונות.

מנכ"ל עמידר, ראובן קפלן אמר בטקס שהם גאים בפרויקט, והוסיף שכייף לעשות ביקנעם וכאן מרגישים באוויר את האהבה של סימון. רה"ע, סימון אלפסי בירך ואמר שמשרד הבינוי והשיכון נמצא היום בכל מקום. רה"ע בירך את השר על החזרת הפרויקט לערי הפיתוח ואמר שזו הדרך לחזק את השכונות ולהביא אליהן זוגות צעירים.

רה"ע ציין שכאן בשכונה הזו החלה יקנעם, וכאן צריך להשקיע כמה שיותר. רה"ע אמר לשר שהוא מאוד מעריך את פועלו וביקש ממנו שמשרדו ימשיך בשיפוץ השכונה.

אלפסי הודה לשר על פעילותו הענפה ול'עמידר' על השיפוץ והליווי הצמוד. שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר שהתחלנו כאן עבור אנשי השכונה משהו חדש.

השר ציין שמה שקורה ביקנעם זה לתפארת המדינה, והוסיף שכשהוא נדרש לתת דוגמא לאיך מנהלים עיר הוא עונה שילכו ללמוד מסימון אלפסי ביקנעם איך בונים עיר, מתכננים אזורי תעשיה, וגם נהנים מהתוצאות.

השר ציין שמשרדו יקדמו עוד פרויקטים. תושבת השכונה, ענת סמול הודתה בשם דיירי הבניינים על השיפוץ הרחב, והוסיפה ש"רק בחלום יכולנו לחלום על כך".

במסגרת הפרויקט שיפצה 'עמידר' שלושה בניינים ברחוב התאנה שנבנו בשנות ה- 60. שיפוץ הבניינים היה רחב וכלל עבודות חשמל, החלפת מערכת הביוב, שיפוץ חדרי המדרגות וסגירת הלובי של הבניינים, עבודת גינון לרבות הוספת ספסלים אישיים, ועוד.

לאחר הברכות נערך טקס הסרת הלוט בבניין בתאנה 7 והשר ורה"ע סיירו בלובי הבניין. החלק האמנותי כלל צמד שירים של מנחה הטקס יקיר שחף ששר יחד עם שמרית גל.

רה"ע, מר סימון אלפסי:
"אני מברך על חזרת הפרויקט הנהדר של שיקום שכונות. שלושת הבניינים שבפרויקט שופצו ושודרגו ללא הכר ויש לכך חשיבות עצומה מאחר והשיפוץ יביא לשיפור איכות חייהם של התושבים, וגם כי יקנעם התחילה כאן וצריך לדאוג לאלו שבנו ושייסדו את העיר.

כולנו נפעל לשיפוץ השכונה כולה. בזכות טיפול נכון צפוי לשכונת 'נוף לכרמל' עתיד מזהיר. אני מודה לשר על כל פועלו. היום רואים שבמשרד יש בעל בית שדוחף ושאכפת לו. גלנט הוא לא רק שר, אלא בן משפחה בעיר".

שר הבינוי והשיכון, ח"כ יואב גלנט:
"אני מכיר את יקנעם היטב מאז שנת 1983, השנה בה הכרתי את אשתי שהתגוררה עם משפחתה בשכונה הזו ממש. השכונות הישנות הן השכונות הממוקמות במרכזי הערים והן דורשות טיפול. במסגרת פרויקט שיקום שכונות אנחנו מטפלים במבנים, בחדרי המדרגות ובשטחים הציבוריים.

הפעלנו השנה את פרויקט שיקום שכונות חוזר בכמעט 40 ערים בצפון ובדרום. אנחנו נחושים להמשיך בכיוון הזה. הממשלה מחויבת לכל האוכלוסיות בישראל. למזון, לפרנסה ולמקום מגורים.

שר האוצר, משה כחלון יחד עם צוות משרדי רתומים לטיפול באוכלוסיות הנזקקות. כשנותנים לנוער ולמבוגרים בקהילה את ההזדמנות הם מניעים את השכונה קדימה. אני רוצה להודות לרה"ע סימון אלפסי על שיתוף הפעולה ההדוק.

למדתי ממנו לאורך השנים שהתמדה ודבקות במשימה מביאות לתוצאות. הוא מהווה דוגמה ומופת להנהגה של עיר. מה שקורה היום ביקנעם זה לתפארת מדינת ישראל".

עוד כתבות בסבבה בצפון - http://sababanort.wixsite.com/sababanort

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.