מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 31/08/2016 11:03
נושא: חינוך, מוניציפלי
תמונת אילוסטרציה ראש העיר ברקע תלמידים
תמונת אילוסטרציה ראש העיר ברקע תלמידים
הודעה לעיתונות

עוד הישג למערכת החינוך בקריית שמונה

עלייה בשיעור 8% במספר הזכאים לתעודת בגרות בקריית שמונה שהגיעה ל-67% במספר הזכאים לתעודת בגרות מקרב כלל תלמידי י"ב בעיר שסיימו בשנת תשע"ה את לימודיהם לעומת 59% בשנה שעברה. גידול של 8% משנה קודמת (תשע"ד).

"השקענו משאבים רבים במערכת החינוך. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, אלא להמשיך ולעשות הכול כדי שהמספרים האלה ימשיכו לעלות בהתמדה מדי שנה", אמר ראש העיר ניסים מלכה.

עוד הישג למערכת החינוך: שביעות רצון בעיריית קריית שמונה מהעלייה באחוז הזכאים לתעודת בגרות מקרב תלמידי קריית שמונה.

השנה 67% מתלמידי כיתות י"ב בקריית שמונה זכאים לתעודת בגרות מלאה!
רק לשם השוואה נציין כי בשנת הלימודים תשס"ז עמד מספר התלמידים הזכאים לתעודת בגרות בעיר על 44.8%.

הנתונים מעמידים את קריית שמונה בצמרת ערי הצפון בתלמידים הזכאים לתעודת בגרות ובמקום הראשון מבין יישובי וערי הגליל.

בעוד הממוצע הארצי עומד על 66.1% בקריית שמונה (67%) ניתן לראות שההישגים הם מעל הממוצע הארצי.
בצפת למשל אחוז הזכאים לבגרות הינו 48%,
בחצור 40%,
בגליל העליון 62%,
במבואות החרמון 65%,
ובטבריה 63%.

נתון מעודד נוסף מבחינת קריית שמונה הוא שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות במתמטיקה. בעוד הממוצע הארצי עומד על 10.4%, מערכת החינוך בקריית שמונה שוב מעל הממוצע הארצי גם בנושא זה עם 11%.

מבחינת נתוני נשירה, גם כן בקריית שמונה המצב טוב. בעוד הממוצע הארצי עומד על אחוז נשירה של 1.46, בקריית שמונה הנתון הינו 0.8%, דבר המעיד על כך שמערכת החינוך בעיר נלחמת על עתידו של כל תלמיד ותלמיד ומצליחה להעניק לכל אחד את תכנית הלימודים לה הוא זקוק.

ראש העיר ניסים מלכה קיבל בסיפוק רב את הנתונים המעודדים ואת העלייה המשמעותית בזכאים לתעודת בגרות בעיר. ראש העיר ביקש להודות למנהלי בתי הספר והמורים שמובילים באיכות ומצוינות את התלמידים תוך שימת דגש אישי לכל תלמיד ותלמידה.

"השקענו משאבים רבים במערכת החינוך. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, אלא להמשיך ולעשות הכול כדי שהמספרים האלה ימשיכו לעלות בהתמדה מדי שנה", אמר ראש העיר ניסים מלכה.

מלכה הוסיף: "מבחינתי הישגי הבגרות הם הצדעה למנהלי בתי הספר ולצוותי המורים על עבודתם הקשה והעקביות בקידום ושיפור ההישגים שעד לפני 8 שנים לא היו גבוהים ומשנה לשנה יש שיפור וקידום ומבחינתי אנחנו לא עוצרים ב- 67% אלא שואפים ליותר. מבחינתי כל תלמיד צריך לסיים עם תעודת בגרות. אני מודה לשותפים שלנו משרד החינוך ורשת דרכא. אנחנו כרשות נמשיך ונשקיע בחינוך.

כראש העיר אני רואה בחינוך את המוקד העיקרי להכשרת התלמידים ולהכנתם לחיים. מראיית מרכזיותו של החינוך נובעים ונגזרים המאמץ הבלתי נלאה והמשאבים הרבים שהעירייה, בראשותי, משקיעה בו ואני מתחייב להמשיך ולעשות הכול כדי להקצות משאבים נוספים מדי שנה למערכת החינוך האיכותית שלנו", אמר ראש העיר.

הרצל בן אשר חבר המועצה והממונה על תיק החינוך בעירייה: "ההצלחה האמיתית נמדדת במגמה, והמגמה בשנים האחרונות חיובית, ולהוציא תנודות נקודתיות, היא ממשיכה לעלות כל שנה.
יש כאלה שמופתעים מהעלייה בזכאי הבגרות, אולם אלה העוסקים במלאכה, ובראשם צוותי החינוך ומנהלי בתי הספר יודעים שאלה פירות טובים על השקעה ועמל ללא קץ.

אנחנו מכבדים ומחבקים את כל העוסקים במלאכת החינוך ואת ההורים והתלמידים. העשייה חייבת להיות יום-יום, שעה-שעה, ולנו בעירייה יש הזכות לאפשר לצוותים החינוכיים להביא לידי ביטוי את יכולותיהם ואמונותיהם להכשיר את הילדים שלנו לעתיד בטוח יותר".

מ"מ מנהלת אגף החינוך סיגל כהן: "התוצאות בהחלט יפות ומכובדות ומביאות כבוד למערכת החינוך בעיר. התוצאות הם תוצר של עבודה קשה, עקבית ומאומצת.

להצלחה שרשרת אנשים שצריך להודות להם ובראשונה לתלמידים הנפלאים שהם גאווה של כולנו ועתיד עירנו, למורים והמחנכים שלא מוותרים על אף תלמיד ולאף תלמיד. תודה מיוחדת למנהלים היקרים שעושים את מלאכתם במקצועיות רבה וזוכים ברגעים כאלה לעוד רגע של נחת וסיפוק.

כמובן תודה לרשת דרכא על השותפות וההובלה, למשרד החינוך - לד"ר אורנה שמחון ולמפקחות, להנהגת העיר לעירייה, לאגף החינוך, להורים ולכל השותפים היקרים שלנו. תודה מיוחדת לראש העיר ניסים מלכה שהחינוך בסדר עדיפות עליון אצלו, ולממונה על החינוך הרצל בן אשר שמתומך ומסייע בכל עת".

לסבבה בצפון בקישור הבא- http://sababanort.wixsite.com/sababanort

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.