מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 31/08/2016 14:40
נושא: חינוך, מוניציפלי
תמונות-דוברות העירייה
תמונות-דוברות העירייה
תמונות-דוברות העירייה
תמונות-דוברות העירייה
גוזרים את הסרט תמונות-דוברות העירייה
גוזרים את הסרט תמונות-דוברות העירייה
גילוי השלט הנצחה, תמונות-דוברות העירייה
גילוי השלט הנצחה, תמונות-דוברות העירייה
ראש העיר נושא דברים, תמונות-דוברות העירייה
ראש העיר נושא דברים, תמונות-דוברות העירייה
הודעה לעיתונות

בית שאן חנכה ארבעה גני ילדים חדשים וגן טיפולי נוסף | סבבה בצפון

טקס מרגש במיוחד היה במעמד טקס קביעת מזוזה והסרת הלוט מעל גן ילדים ע״ש הגננת המסורה שושנה סויסה ז״ל, שנפטרה לפני שנה, בגן אשר בהמלצת ראש העיר לוועדת השמות נקרא על שמה.

נציגת המשפחה אמרה בטקס: אני רוצה להביע את הערכתי ותודתי מעומק ליבי לראש העיר מר רפי בין שטרית שנפלה בחלקי הזכות להיות המחנכת שלו בתיכון. בתקופה זו נחשפתי לצד הרגיש והאכפתי שיש לראש העיר. היענותך לבקשת המשפחה להנציח את שמה של שושנה מאד ריגש אותנו ואת התושבים שהכירו את הגננת שושנה".

גידולה המואץ של מערכת החינוך בבית שאן קיבל ביטוי מוחשי עם הוספתם של ארבעה גני ילדים לגילאי 3-6 וגן טיפולי חדש נוסף בשכונת טירת צבי. במהלך החודשים הקרובים ייבנו כיתות נוספות ותתבצע בנייה מאסיבית בעוד שישה בתי ספר ברחבי העיר. באחרונה התבצע מאמץ אינטנסיבי ממוקד, כדי לסיים את העבודות עם פתיחתה של שנת הלימודים.

הגנים שנחנכו השבוע, ימים אחדים לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה, הם חלק מתהליך רחב של בנייה ושיפוצים שהתבצע במהלך החופש הגדול שכלל, בין השאר, שיפוץ כיתות, התקנת מזגנים, הנמכת תקרות, צביעת חזיתות, פיתוח חצרות בבתי ספר ובגנים בכל העיר.

כאמור, ביום שני השבוע, נחנכו ארבעה גני ילדים חדשים שבנייתם הושלמה ממש בימים האחרונים. העירייה קיימה טקס קביעת מזוזה והסרת הלוט מעל גן ילדים ע״ש הגננת המסורה שושנה סויסה ז״ל בגן ילדים הסמוך לבית הספר נועם נריה, בהשתתפות בני משפחתה ומוקירי זכרה.

ראש העיר, שהמליץ לוועדת השמות להנציח ולקרוא את אחד גנים על שם שושנה סויסה ז"ל, אמר כי שושנה, שנפטרה בדיוק לפני שנה, חינכה במשך 37 שנים דורות של ילדים שגדלו על ברכיה. "שושנה היתה אחד מעמודי התווך של מערכת החינוך בעיר ולאורך כל שנות עבודתה ראתה את תפקידה כאשת חינוך גם מעבר לשעות פעילות הגן", אמר בן שטרית במעמד החנוכה.

בני משפחת סויסה בירכו והודו בהתרגשות לראש העיר בן שטרית על המחווה להנציח את אם המשפחה. נציגת המשפחה רחל אפריאט, אחותה של שושנה ז"ל: "היום שושנה זוכה להנצחת שמה הטוב בדיוק במקום שהיא הכי אהבה: גן וילדים. שמה מונצח היום מפי ילדים קטנים שהיא כל כך אהבה במהלך חייה.

אני רוצה להביע את הערכתי מעומק ליבי לראש העיר מר רפי בין שטרית שנפלה בחלקי הזכות להיות המחנכת שלו בתיכון.

בתקופה זו נחשפתי לצד הרגיש והאכפתי שיש לראש העיר. היענותך לבקשת המשפחה להנציח את שמה של שושנה מאד ריגש אותנו ואת התושבים שהכירו את הגננת שושנה, ואנו רואים בכך מעשה חסד גדול. אברך אותך בברכה שאלוהים בירך את אברהם אבינו "שכרך הרבה מאוד".

בנה אושיק, שנכח בטקס, אמר בהתרגשות "אימי היתה גננת 37 שנים, למעשה היא תמיד הייתה בשבילי אימא והגננת שושי. אימי עסקה במנהיגות חינוכית ולכן אנו שמחים ששמה ופועלה מונצחים כך. הקשר הזה גננת/חינוך – קהילה מייצר נורמות, ערכים ואופי ייחודי שבית שאן התברכה בו, והשכיל ראש העיר מר רפי בן שטרית לחזק את הקשר הזה ע"י פתיחת גן חדש על שם גננת ותיקה.

אני יודע שזו החלטה משמעותית ואמיצה. בכך חיזקת את הקהילה, את מערכת החינוך ויצרת תשתית אמתית לצמיחה. זוהי החלטה שמפירותיה ייהנו תושבי הקהילה והעיר".

לאחר מכן נחנכו שני גני הילדים, אחד מהם גן אקולוגי, ברחוב שרת בשכונת רבין מול בית הספר תומר החדש. בטקס השתתפו תושבים רבים, בהם הורי הילדים, הרב יצחק יוסף לסרי שליט"א, חבר מועצת העיר מוריס מיארה ומנהל מחלקת החינוך מנשה מוסאי. הרב לסרי בירך את ראש העיר שמשקיע במערכת החינוך ובילדי העיר שהם לדבריו "העתיד והביטחון של כולנו".

בן שטרית אמר "ילדי העיר מאוד חשובים לנו והרשות מאמינה שאם אנו רוצים להצעיד את העיר קדימה, יש הכרח להשקיע בהון האנושי ובמשאב העיקרי והחשוב ביותר - הילדים. אין ספק שאם נעשה זאת הילדים יצמחו וישגשגו".

יצוין, כי בשלהי חודש אוקטובר תונח אבן פינה לבניית אולפנא תורנית, בית ספר תיכון לבנות בעיר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.