הודעה לעיתונות

משרד החקלאות מביא לידיעת הציבור:

בניגוד לכתוב על המוצר - פריכיות תירס מסוג Corn Thins Organic Sesame – Organic Thin corn cake with Sesame אינן אורגניות
השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות מיידעים את הציבור כי המוצר - פריכיות תירס מסוג Corn Thins Organic Sesame – Organic Thin corn cake with Sesame של היצרן "Real Foods" , סנט פיטרס אוסטרליה, המיובא על ידי "דנשר", תחת התקן האוסטרלי, אינו עומד בהוראות החוק והתקנות להסדרת התוצרת האורגנית בישראל, לפיכך המוצר אינו אורגני .
התוצרת החקלאית האורגנית הטרייה והמעובדת מן הצומח והחי מפוקחת על ידי משרד החקלאות. על כן, צרכן המעוניין לצרוך תוצרת אורגנית, ולדעת בביטחון כי המוצר שהוא רוכש אכן גודל ויוצר על פי הסטנדרט האורגני המפוקח על ידי אחד מגופי האישור והבקרה שהסמיך משרד החקלאות ("סקאל ישראל", "אגריאור" ו"איי קיו סי - המכון לבקרה ואיכות"), עליו לחפש את הסמל האורגני האחיד של משרד החקלאות על המוצרים האורגניים.

יתר על כן, מאז כניסת החוק לתוקף (2008), מבצע המשרד "פיקוח על", בנוסף לביקורת השוטפת שמבצעים גופי הפיקוח על התוצרת האורגנית בישראל הן ברמת שאריות חומרי הדברה והן ברמת עקיבות וסימון המוצרים לצרכן. ובנוסף, מיום החלת החוק הוסדר נושא התוצרת האורגנית במדינת ישראל – באילו רכיבים אסור ומותר להשתמש במוצרים אורגניים, איך יש לגדל תוצרת אורגנית ובאילו הגבלות (מרחק משדה גידול "רגיל", השקיה, מניעת סחף), כיצד ניתן להסב חלקה "קונבנציונאלית" לאורגנית, כיצד יש לארוז, לאחסן ולשנע את התוצרת החקלאית האורגנית, איך יש להציג את התוצרת האורגנית בנקודות השיווק, כיצד עליה להיות ארוזה ומה צריך להיות מסומן עליה, איזה פיקוח ובקרה נעשה על תוצרת אורגנית, התנאים ליבוא תוצרת אורגנית ועוד.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר משרד החקלאות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.