הודעה לעיתונות

עתה (4.12.2016) אישרה הממשלה את מינויו של פרופ' אלי פיינרמן לראש מינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני) במשרד החקלאות

פרופ' אלי פיינרמן שימש בעברו כדיקן הפקולטה למדעי החקלאות המזון ואיכות הסביבה

פרופ' אלי פיינרמן יחליף את קודמו בתפקיד, פרופ' יורם קפולניק, ויכהן במשך ארבע השנים, עם אפשרות הארכה של שנה נוספת, כחלק מקצובת כהונה על פי חוק לתפקידים בכירים בשירות המדינה.
פרופ' פיינרמן, יליד 1946, תושב רחובות, אב לשלושה ילדים, פרופסור (אמריטוס) במחלקה לכלכלת סביבה וניהול, בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית. במהלך עבודתו באוניברסיטה הוא מילא שלל תפקידים, ביניהם: ראש המחלקה לכלכלה חקלאית ומינהל, ראש הקתדרה למלונאות ע"ש יקותיאל פדרמן, דיקן הפקולטה למדעי החקלאות המזון ואיכות הסביבה, ראש הרשות לקהילה ולנוער ויו"ר מרכז המעבדות למדעים ע"ש בלמונטה של האוניברסיטה העברית, חבר הוועד המנהל של האוניברסיטה העברית. פעילויותיו הציבוריות מחוץ לכותלי האוניברסיטה כללו, בין היתר: יו"ר "ועדת פיינרמן" לעניין מחירי המים לחקלאות במשרד ראש הממשלה (2003-2002); נציג ציבור במועצת רשות המים (2014-2007); חבר בוועדות שונות של המועצה להשכלה גבוהה הערכת תכניות לימודים חדשות באוניברסיטאות ומכללות, דיקן בית הספר לכלכלה ומינהל עסקים של המרכז האקדמאי רופין (2016-2015), ויעוץ כלכלי לחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של משרד החקלאות.
פרופ' פיינרמן פרסם עשרות מאמרים בכתבי עת מדעיים מובילים בכלכלה, כלכלה חקלאית וכלכלת משאבי טבע וסביבה ומספר פרקים בספרים והדריך עשרות תלמידים לתוארי מוסמך ודוקטור. ידוע כמרצה מעולה שזכה בין היתר לפרס מילקן היוקרתי על הצטיינות נמשכת בהוראה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, הביע שביעות רצון רבה מהחלטת ועדת האיתור לבחירתו של פרופ' פיינרמן והחליט לאמצה. מלשכת השר נמסר: " פרופ' פיינרמן הוא הסופרטנקר שמנהל המחקר החקלאי צריך עכשיו, עד כה כיהן בשלל תפקידי ניהול בתחום, ובתוך כך גם כיו"ר ועדת המחקרים של המדען הראשי במשרד החקלאות. היכרותו ושליטתו בחומר, יאפשרו לו להוביל את היחידה להישגים מרשימים עבור מדינת ישראל ולמען תושביה".

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, בירך על המינוי: "פרופ' פיינרמן מחשובי החוקרים של האוניברסיטה העברית בירושלים, אשר עשה חיל בכמה שליחויות ציבוריות, ובהן מעורבותו ברשויות המים, עמידתו בראש הרשות לקהילה ולנוער וכהונתו כדיקן הפקולטה לחקלאות ברחובות. מכון וולקני, וגורמי המשק והחקלאות במדינה, זוכים בחוקר בעל מוניטין עולמיים, בעל ניסיון בניהול מערכות ובעל הבנה עמוקה בצורכי המשק והחברה. האוניברסיטה העברית והפקולטה לחקלאות שלה ימשיכו לעבוד עם הגורמים הממלכתיים העוסקים בחקלאות כדי להבטיח את מקומו המוביל של המחקר החקלאי המתקדם והמתוחכם בעולם".

פרופ' אלי פיינרמן: "מדינת ישראל היא בעלת מסורת ארוכה של מצוינות בתחום החקלאי. ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר שלנו ובזכות חוקרים מהמעלה הראשונה במוסדות המחקר החקלאי, ובראשם מכון וולקני, אנחנו מתברכים במגזר חקלאי עתיר יכולות, פתיחות וחדשנות שזוכה להערכה חובקת עולם. נמשיך לשמור על מצוינות ומובילות אקדמית -מחקרית לטובת העצמת החקלאות בארץ ושמירה על יתרונותיה היחסים המוכחים ונפעל במקביל למינוף המו"פ החקלאי לתעשייה הגלובלית. לשם כך, נעשה מאמץ משמעותי לקידום פרויקטים של מחקר יישומי חדשני שיתפתח לידע עסקי ומסחרי מוטה יצוא שיביא להרחבת הפיתוח ולגיוס משאבים כספיים לוולקני מממשלות וגורמים בינלאומיים. נפעל גם להרחבת הרלוונטיות של הטכנולוגיות הישראליות להתמודדות עם אתגרים המאפיינים מדינות מתפתחות בעלות תשתית וידע מוגבלים. פעילות שכזו בשווקים הגלובליים תהווה מנוע צמיחה נוסף למשק הישראלי, ובנוסף לתרומתה הכלכלית היא תניב תרומה מדינית-תדמיתית חשובה ביותר".

בברכה,
דפנה יוריסטה
דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החקלאות ופיתוח הכפר.