ד"ר עמי אפלבום, נשיא KLA- Tencor ישראל
ד"ר עמי אפלבום, נשיא KLA- Tencor ישראל
הודעה לעיתונות

KLA- Tencor ומדעטק מטפחות את בתי הספר היסודיים במגדל העמק

-------------------------------------------
״עתידה המדעי, הטכנולוגי והכלכלי של מדינת ישראל ייקבע על ידי מי שהיום לומדים בבתי הספר היסודיים״, אומר ד"ר עמי אפלבום, נשיא חברת KLA-Tencor ישראל
-------------------------------------------
מרכז הפיתוח של חברת KLA-Tencor ישראל, ממשיך לפעול לטיפוח החינוך הטכנולוגי בקרב צעירים, תוך התמקדות באזור ה״ביתי״ שלה - מגדל העמק. החברה יזמה שיתוף פעולה עם מדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל ע"ש דניאל ומטילדה רקנאטי בחיפה, למהלך אותו מגדירים שני הגופים כ״משימה בעלת חשיבות לאומית: טיפוח דור העתיד של בעלי המקצועות המדעיים וההנדסיים בישראל״. כבר מתחילת 2017, כ-180 מתלמידי כיתה ו' , ייקחו חלק בלמידה חווייתית במיוחד שתיארך שלושה ימים מרוכזים במדעטק ותעזור להכין אותם למגמות מדעיות וטכנולוגיות בחטיבת הביניים, וכן לסביבת הלמידה המאתגרת יותר שקיימת בחטיבת הביניים לעומת בית הספר היסודי. התוכנית תכלול נושאים מגוונים במיוחד, החל מרובוטיקה וחיתוך בלייזר ועד תעופה ואסטרונומיה.

גם תלמידי כיתות א' עד ה' במגדל העמק, ייהנו משיתוף הפעולה,ויזכו לשני מפגשים במדעטק, שיותאמו לגילם ויכללו מגוון נושאים, מ״מגנטיות״, דרך ״פעלולי חומרים״ ועד אנרגיה ירוקה. התוכנית תכלול גם תכנים ייחודיים לכיתות חינוך מיוחד.

״עתידה המדעי, הטכנולוגי והכלכלי של מדינת ישראל ייקבע על ידי מי שהיום לומדים בבתי הספר היסודיים״, אומר ד"ר עמי אפלבום, נשיא חברת KLA-Tencor ישראל. "KLA-Tencor ישראל רואה חשיבות מיוחדת בטיפוח החינוך הטכנולוגי בארץ. מטרת שיתוף הפעולה עם המדעטק היא כפולה: העמקת הידע המדעי והטכנולוגי בקרב תלמידים ופיתוח מיומנויות של פתרון בעיות ותכנון הנדסי, אך גם התנסות חווייתית שתגדיל את המוטיבציה והעניין בלימודים אלה. אנחנו מלווים את תלמידי מגדל העמק במסגרות שונות, ונשמח אם התמיכה שלנו תשפיע עליהם להמשיך ולקדם את לימודיהם בנושאים טכנולוגיים, ואולי בעתיד אף להצטרף אלינו, להפוך למדענים ומהנדסים, ולחזק את מעמד ההייטק במגדל העמק ובישראל".

מדעטק הוא המרכז החינוכי הגדול במדינה לחינוך מדעי-טכנולוגי בלתי פורמאלי. ״יעודו של מדעטק הוא לעורר סקרנות, להלהיב ולעודד ילדים ובני נוער לבחור במדע וטכנולוגיה כדרך חיים ולקרב את הציבור הרחב למדע. כל זאת באמצעות חוויה ייחודית, אינטראקטיבית, מהנה ומלמדת״, אומר אלי שרמייסטר, מנכ"ל מדעטק. כ- 350,000 מבקרים נהנים מפעילויות המוזיאון מדי שנה, מתוכם 70,000 תלמידים מבתי ספר ברחבי המדינה המשתתפים בתכניות חינוכיות שמפעיל מכון מדעטק לחינוך מדעי-טכנולוגי. KLA-Tencor היא ספק גלובלי של פתרונות מתקדמים למדידה ובקרה של תהליכי ייצור שבבים המשמש כוח מניע בתעשיית המוצרים הדיגיטליים מזה כ-40 שנה. מטה החברה ממוקם בעמק הסיליקון בקליפורניה ובישראל מעסיקה החברה כ- 500 עובדים שמפתחים, מייצרים, משווקים ונותנים שירות למערכות המטרולוגיות המתקדמות ביותר, באזור התעשייה של מגדל העמק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוניצה תקשורת.