מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 11/12/2016 12:28
נושא: חברה, מוניציפלי
משה לוי סגן ראש העיר במהלך הכנס. (דוברות העירייה)
משה לוי סגן ראש העיר במהלך הכנס. (דוברות העירייה)
הודעה לעיתונות

בעפולה מעלים את המודעות לאנשים עם מוגבלות

בישראל 20% מן האוכלוסייה הינם אנשים עם מוגבלות, בתחילת השבוע התקיים ערב עירוני מרשים בהובלת מרכז צעירים, במעמד סגן ראש העיר מר משה לוי ועוד רבים שהגיעו לתת מקום לנושא הנגישות והעלאת המודעות העירונית.

מדי שנה, בתחילת חודש דצמבר, מתקיימים אירועים ברחבי העולם בחסות מרכז השלטון המקומי בישראל והנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, לציון היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. במסגרת היום התקיים בתחילת השבוע ערב עירוני מרשים במרכז הנוער ברובע יזרעאל.

מטרתו העיקרית של היום היא הגברת המודעות בקרב הציבור הרחב לזכויותיהם ושילובם של אנשים עם מוגבלות. בישראל 20% מן האוכלוסייה הינם אנשים עם מוגבלות.

החוק לשוויון זכויות נחקק במטרה להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות ולעגן זכות להשתתפות שוויונית ופעילה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד תוך מיצוי יכולתו.

בתחילת השבוע התקיים ערב עירוני מרשים בהובלת מרכז צעירים, במעמד סגן ראש העיר מר משה לוי, מר אלי בניאס סמנכ"ל רווחה, הגברת עופרית וינברגר מנהלת אגף צעירים נוער , הגברת מירי ריטר מנהלת מחלקת שיקום באגף הרווחה ועוד רבים שהגיעו לתת מקום לנושא הנגישות והעלאת המודעות העירונית.

האירוע כלל תכנית אומנותית והרצאה מעשירה, להעלאת המודעות לזכויות אשר ניתנות מהביטוח הלאומי מפי הגברת טל ירושלמי - עובדת סוציאלית במחלקת השיקום. בהמשך הערב התקיים מופע של דיירי "בית אורי" – מעון לאנשים בגילאי 6 עד 55, בעלי מגוון נכויות. הדיירים הציגו את סיפור "הצדיק הכפרי", בליווי מנהל המקום מר יוסי שחר, וריגשו את הקהל עד דמעות.

בנוסף למופע, התקיים מופע סטנד-אפ של נציג מעמותת לשמ"ה כחלק ממופע "סליחה על ההפרעה". יעקב טייכמאן, צעיר המתמודד עם מגבלה נפשית, העביר את המופע והעלה חיוכים על פניהם של הקהל הרחב.

תחום הנגישות והעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות הינו תחום בולט במרכז הצעירים. קבוצת "שילוב מנצח", קבוצת צעירים עם מוגבלויות אשר התגבשו במרכז הצעירים ונפגשים אחת לחודש במרכז לפעילות מעשירה ומעצימה, מגיעה לסיום שנת הפעילות הראשונה בציפייה רבה לשנת הפעילות הבאה.

זוהי השנה הראשונה בה העיר עפולה לוקחת חלק באירועי היום הבינלאומי להעלאת המודעות לאנשים עם מגבלות ומתכוונת להפוך יום זה למסורת שנתית בעיר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.