מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 11/12/2016 12:50
נושא: חדשות
פנס חכם - דוברות העירייה
פנס חכם - דוברות העירייה
הודעה לעיתונות

מחזקים את האור בעפולה

10,000 פנסי לד חכמים וחסכוניים יותקנו בעפולה בחודשים הקרובים

מינהל התפעול בעיריית עפולה הפעיל בחודשים האחרונים פיילוט להחלפת פנסי הרחוב הישנים בפנסי לד עוצמתיים יותר, חסכוניים יותר וחכמים יותר. הפיילוט הסתים ובחודשים הקרובים אמורה החברה שזכתה במכרז להתקין בעפולה כעשרת פנסי לד חכמים שיחליפו את תאורת הרחוב הישנה ויאירו את העיר עפולה באור חזק הרבה יותר מהקיים.

אורי ברוך, מנהל מחלקת החשמל העירונית, אמר השבוע כי השינוי ברחובות בהם הותקנו פנסי הלד מורגש באופן מובהק ביותר ובחודשים הקרובים תוחלף כל התאורה העירונית לפנסים אלה.

ברוך ציין כי עקב העובדה שכל התאורה העירונית תוחלף, התקבלה החלטה לא לתקן בעיות בתאורה הקיימת בעלות גבוהה אלא להמתין להחלפת התאורה בתאורה החדישה תוך זמן קצר.

ברוך ציין שמקרים חריגים יקבלו עדיפות בסדר החלפת הפנסים וביקש מתושבי העיר לגלות סבלנות לזמן קצר עד השלמת החלפת הפנסים ברחבי העיר.

יעיש סויסה סמנכ"ל תפעול בעירייה מסביר על היתרונות בהצבת פנסי הלד החכמים ברחבי העיר: "ראשית הפנסים יופעלו ע"י מרכז שליטה עירוני אחד שישלוט בפנסים.

לפני הכל מדובר בחיסכון של 50 עד 60 אחוז מצריכת החשמל העירונית!. עוצמת התאורה גבוה ב – 20 אחוז מזו הקיימת! מעבר לזה זו התחלה של עיר חכמה.

על גוף תאורה יש אנטנה, כל עמוד כזה יוכל לתת אפשרות של אינטרנט אלחוטי שיוכל להכיל מצלמה שתשדר למרכז השליטה העירוני, ואם עד היום השקענו 40 עד 50 אלף שקל במצלמה אחת, היום בעלות של 5000 שקל אפשר יהיה להציב מצלמה שתוכל לשדר למוקד אלחוטית.

זה אחד השלבים האחרונים בדרך לעיר החכמה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.