מפרסם: לורי אומנות
תאריך: 12/12/2016 08:41
נושא: אמנות, תרבות
חדוה פרנצי
חדוה פרנצי
שלמה עז-ארי
שלמה עז-ארי
קבוצת 'מפגשים' במעשה טלאים
קבוצת 'מפגשים' במעשה טלאים
ואדים רובינצ'יק
ואדים רובינצ'יק
הודעה לעיתונות

היוצרים ויצירותיהם - תערוכות חודש דצמבר עם האוצרת Lori Pszenica

שנת 2016 מסתיימת עם תערוכות ציור ופיסול של אמנים שמשאת נפשם היא אמנותם. מאחורי ציור או פסל קיים האדם. כאמנית וכאוצרת עם אג'נדה אני משתדלת טיפה "לגעת" (אם מרשים לי), בקרביים הזועקים של נפש האדם הנטמעים בין החושים ולחשוף גם אותם בקדמת הבמה.

חדוה פרנצי נולדה בבודפשט שבהונגריה. עוד בילדותה אהבה לצייר. הייתה נוהגת לצאת לחצר, לצייר עם מקל בחול. היא עברה את אירועי המלחמה הנוראה כשהאנטישמיות חגגה. בגיל 10 נלקח אביה למחנה כפיה ולא חזר משם. אחיה ואמה, שנותרו בגטו הצליחו לחמוק ממנו ובאמצעות מסמכים מזויפים הסתתרו במקומות שונים. עם תום המלחמה בגיל 17 התקבלה לאקדמיה לאמנות וסיימה בהצטיינות 6 שנים כשהיא מתמחה בסגנון פיגורטיבי - מציירת בעיקר דיוקנאות ונוף ומשתמשת תוך כדי במופשט עדין.

שלמה עז-ארי אמן רב תחומי, בן העיר טבריה מזה שמונה דורות עוסק בציור, מוסיקה, קולנוע, כתיבה ועיצוב. שלמה כתב הלחין והפיק שישה אלבומי מוזיקה אריכי נגן. הפיק, כתב וביים שלושה סרטים באורך מלא ועוד מספר סרטים קצרים. כתב והוציא לאור 17 ספרים בנושאים מגוונים. בצעירותו כשהתעסק באדריכלות כתב את הצורות בצורה ארכיטקטונית וזו הכתיבה שלו. החומרים שהוא משתמש בהם זה סוג של כתיבה. הציור הוא חלק ממכלול מוסיקה ושירה. אחד משלים את האחר. קשה לו להסביר מדוע השתמש בצורה זו או אחרת. זה נוצר מתת מודע. הוא מוצא את ה- DNA שבציור ואחר כך מהשלד הוא מתקדם. יש לו את הכלים להלביש על הדי אן איי. התברר שזה מהווה מעין תראפיה מתת מודע.

קבוצת 'מפגשים' במעשה טלאים - הנושא וההשראה מתוך "שיר השירים". ספר שיר השירים מאגד שירי אהבה בין אהוב לרעייתו, בין בני משפחה ובין עם ישראל לאלוהיו. פסוקים רבים הולחנו לשירים ומהווים מקור השראה לתחושות, רגשות, צבעים, עוצמה, נופי הארץ והווי חיים.
העבודות בתערוכה צבעוניות ומרגשות. כל אחת מהיוצרות בחרה סימבול או קטע שיר מתוך "שיר השירים" ובהשראתו יצרה צורה, מופשטת, ציורית ריאלית ופיוטית אם בפרחים או קוצים, בפירות כמו תפוחים, רימונים וענבים, מקומות, דמויות ודימויים מסורתיים.

ואדים רובינצ'יק - ואדים רובינצ'יק יליד בלרוס, עלה לישראל בשנת 1991. נשוי ואב לשני ילדים, גר ביישוב נווה זיו שבצפון הארץ. כשהוא יוצר, הוא מסופק באופן רוחני, חש שהוא חי חיים מלאים יותר.
רוב פסליו מוקדשים לגוף אנושי. בעבודתו בטכניון הוא מוקף גופות אך היצירות אינן בהכרח פועל יוצא מזה. בסטודיו שלו, כשהוא חופן בידיו גוש של חימר הוא שואף להפיח בו רוח חיים. יוצר ראש עם עיניים, שפתיים ואף קיימים פסלים שאינם פורטרט קלאסי, אלא מביעים רעיונות שונים. עבור ואדים חשוב שיהיה סיפור מאחורי הפסל.

הנכם מוזמנים לגלריות באהבה רבה
גלריית מגדל W קבוצת מפגשים - רחוב ניסים אלוני 6 תל אביב.
גלריית בית רובינשטיין - שלמה עז-ארי רחוב לינקולן 20 תל אביב.
גלריית בית סילבר חדוה פרנצי - אבא הלל 7, מתחם הבורסה, רמת גן.
גלריית בית רובינשטיין פיסול ואדים רובינצ'יק. לינקולן 20 תל אביב.

לורי פשניצה אוצרת התערוכות

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לורי אומנות.